خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به طور متوسط هر نفر در این استان در هر شبانه روز

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳ ق.ظ


به طور متوسط هر نفر در این استان در هر شبانه روز

 230 لیتر آب مصرف می کند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک


 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه به طور متوسط هر نفر در این استان در هر شبانه روز 230 لیتر آب مصرف می کند، ابراز داشت: قیمت تمام شده هر لیتر آب در این استان پنج هزار و 500 ریال است در حالی که آب بهای پرداختی مردم در هر لیتر دو هزار و 430 ریال محاسبه می‌شود.

عبدالرضا خلیلی٬ در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزارشده بود افزود : با بیان این‌که این درصد مربوط به سال آبی از مهر ماه ۹۱ تا کنون است و کمترین درصد بارندگی مربوط به اراک با ۲۷/۹ درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: متوسط کسری بارندگی در استان مرکزی 8/14درصد در سال آبی اخیر بود.

وی با اشاره این‌که میزان بارندگی در نواحی خشک ۱۵ درصد کاهش یافته است٬ افزود: سطح ریزش برف نیز به ۱۵۰ متر بالا رفته و مناطق برف گیر به طور متوسط 35 متر بالا رفته است و رژیم بارندگی برای کشور به ویژه در مناطق گرمسیر کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با تاکید بر این‌که برف پشتوانه اصلی بارندگی در کشور است٬ اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته٬ به ویژه در سال 91 بارش برف در استان مرکزی رخ نداد.

وی با تاکید بر بهینه سازی مصرف آب در استان٬ تصریح کرد: سطح آگاهی مردم و جامعه نسبت به این مهم باید افزایش یابد و رسانه ها نقش موثری در راستای تحقق این مهم به عهده دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه در سه سال گذشته شش درصد کاهش مصرف آب را در استان شاهد بوده‌ایم٬ ابراز امیدواری کرد: در آینده نیز این مهم تحقق یافته و شاهد صرفه جویی بیشتر در مصرف آب باشیم.

خلیلی با اشاره به تولید 110 میلیون متر مکعب آب در استان٬ از تلاش این شرکت برای ارائه آب شرب بدون آلودگی به مردم استان اشاره کرد و گفت: برخی کمبودها در شهرستان ها وجود دارد که تا ۱۵ تیر رفع خواهد شد.

وی متوسط ازبین رفتن آب در کشور را 30 درصد عنوان کرد و گفت: این میزان هم اکنون در استان مرکزی 23 درصد است که باید گفت میزان واقعی پرت آب در استان 9 درصد است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در پایان افزود:  به رشد آپارتمان نشینی اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب در آپارتمان ها و جلوگیری از هدر رفت آب٬ برای شست و شوی اتومبیل و فرش در پارکینگ ها، از آب تصفیه نشده استفاده می شود.

خلیلی با تاکید براینکه افزایش سطح آگاهی کار مستمر نیاز دارد افزود: تحقق این مهم که یک امر فرهنگی است مستلزم همکاری دستگاه های مختلف به ویژه رسانه هاست تا با صرفه جویی در مصرف آب از قطع آب در فصل گرما جلوگیری کنیم.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.