خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک


مساجد پایگاه اصلی فرهنگ و معارف دینی و اسلامی اند و امامان جماعت نیز مدیران فرهنگی مساجد هستند

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک


 

 

حجت الاسلام نعمت الله سرلکیان  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت : تحکیم بنیان خانواده را امری ضروری دانست و رسانه ها باید با اطلاع رسانی صحیح و آگاهی بخشی در راستای تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگ اسلامی تلاش کنند.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه٬ افزود: ماه شعبان ماه پر خیر و برکت و فرصت مناسبی برای ورود به ماه رمضان است.

وی با اشاره به اینکه اول تیر ماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی است٬ افزود: بحث اطلاع رسانی در جامعه امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش رسانه ها نیز در ترویج فرهنگ دینی بی بدیل است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت:  با بیان اینکه رسانه ها باید دینی باشند  خاطر نشان کرد: در این صورت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت در جامعه هر چه بیشتر گسترش خواهد یافت و ارتباط تنگاتنگ بین رسانه و دین به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام سرلکیان با اشاره به نقش رسانه ها در طول تاریخ گفت: رسانه های مکتوب و ملی می توانند بسیار کارساز باشند و هر جا رسانه خوب وارد شود می تواند تاثیرات خوبی را به جای بگذارد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و توطئه های آنان از طریق ماهواره ها و سایت های مخرب اظهار کرد: باید با برنامه ریزی دقیق رسانه های داخلی و دینی، فضا را به سویی ببریم که در زمینه پیام رسانی در مسایل دینی و فرهنگ نقش ایفا کنند که این کار راهی موثر در خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بر تبلیغ سنتی و مدرن در کنار هم تاکید کرد و گفت: رسالت سازمان تبلیغات از دیرباز تبلیغ به روش سنتی بوده که با حضور علما و اندیشمندان در مناطق ومحافل مختلف صورت می گرفته و امروز نیز سبک مدرن امروزی باید در دستور کار مبلغان قرار گیرد که این مهم با کمک رسانه ها محقق می شود.

حجت الاسلام سرلکیان همچنین به نقش مساجد در ترویج فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: مساجد به عنوان پایگاه های اصلی ترویج فرهنگ دینی شناخته شده اند و امامان جماعت نیز مدیران فرهنگی مساجد هستند.

وی افزود: بسیاری از فعالیت های فرهنگی٬ دینی و تبلیغی در مساجد صورت می گیرد از این رو این پایگاه های دینی باید تقویت شوند.

وی ادامه داد: نقش سازمان تبلیغات اسلامی احیاء فرهنگ دینی است و در بحث نظارت و ساماندهی  پشتیبانی و هماهنگی امور دینی و ارزش های اسلامی کارهای خوبی انجام داده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه رسانه ها باید دینی باشند  خاطر نشان کرد: در این صورت نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت در جامعه هر چه بیشتر گسترش خواهد یافت و ارتباط تنگاتنگ بین رسانه و دین به وجود خواهد آمد.

وی درادامه گفت : در حال حاضر 200 نفر به صورت دائم به فعالیت تبلیغی می پردازند و هر یک سفیری برای ترویج فرهنگ دینی و روشنگری در جامعه هستند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.