خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

روز خبرنگار

پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۲۵ ب.ظ

روزخبرنگار گرامی باد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک



17 مرداد 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه 8 نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند. این 9نفر عبارت بودند از:
1ـ ناصر ریگی سرپرست
2ـ مجید نوری تبارکی مسئول امور مالی
3ـ محمدناصر ناصری کارشناس امور فرهنگی
4ـ کریم حیدریان کارشناس امور کنسولی
5ـ محمدعلی قیاسی کارشناس امور کنسولی
6ـ رشید پاریاوفلاح کارشناس امور کنسولی
7ـ نورالله نوروزی کارشناس امور کنسولی
8ـ حیدرعلی باقری کارمند فنی
9ـ محمودصارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی
تا مدتها از سرنوشت این 9 نفر گزارشی منتشر نشد، تا این که اجساد آنان در یک گور جمعی در خرابه های پشت کنسولگری به دست آمد. پیکر آنان 22 شهریور 1377 به تهران منتقل شد و به خاک سپرده شد.
در میان این 9 شهید تنها محمود صارمی به سرکنسولگری ایران وابستگی سازمانی نداشت .
صارمی در 1337 در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در بروجرد گذراند و پس از اخذ دیپلم ، در رشته جغرافیای انسانی دانشگاه تهران پذیرفته شد. و چند سال بعد مدرک کارشناسی گرفت. وی در 1371ش. به سمت کارشناس متون خبری به استخدام خبرگزاری جمهوری اسلامی درآمد.
صارمی، همزمان با کار در خبرگزاری به تحصیل ادامه داد و در 1373ش. کارشناسی ارشد رشته جغرافیایی انسانی با گرایش روستایی از دانشگاه شهید بهشتی گرفت.
محمود صارمی 13 ماه نیز را در جبهه های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کسوت بسیج حضور یافته بود. وی از دی 1375 سرپرست نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کابل شد و تا زمان شهادتش به دست عوامل گروه طالبان، خبرنگار صحنه های بحرانی جنگ افغانستان بود.
شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این واقعه، روز 17 مرداد را به پاس قدردانی از مقام و حرفه صارمی «روز خبرنگار» نامید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.