خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

متوقف کردن خودرو پراید حامل مواد مخدر در شازند

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵ ب.ظ

متوقف کردن خودرو پراید حامل مواد مخدر در شازند

یک دستگاه خودرو پراید حامل مواد مخدر در شهرستان شازند استان مرکزی متوقف شد و سه نفر در این خصوص دستگیر شدند.

سرهنگ "احمد رضا چگنی" فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و در پی کسب خبری مبنی بر حمل و توزیع مواد مخدر توسط یک خانواده با یک دستگاه خودرو پراید، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس مواد مخدر شازند و ماموران پاسگاه انتظامی "هندور" قرار گرفت.

سرهنگ چگنی افزود: با انجام تحقیقات گسترده و میدانی پلیس، خودرو پراید در یکی از خیابان های سطح شهر هندودر شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه متوقف شد و در بازرسی فنی از خودرو مقدار 2کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

وی در پایان بیان داشت:سرنشینان خودرو که دو نفر مردو یک نفر زن بودند،دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

14 توزیع کننده مواد محترقه در مرکزی دستگیر شدند

چهارده توزیع کننده مواد محترقه غیر مجاز روز گذشته در عملیات پلیس استان مرکزی دستگیر و از آنان بیست و هفت هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شد.

سرهنگ "سیامک قاسمی" معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: ماموران انتظامی استان طرح برخورد با افراد سودجویی را که در ایام پایانی سال قصد فعالیت های غیرمجاز را دارند با جدیت دنبال می کنند.

وی افزود: روز گذشته در این طرح ماموران انتظامی استان موفق شدند بیش از 27 هزار عدد انواع مواد محترقه و شش کیلو گرم مواد سازنده نارنجک دستی غیرمجاز را کشف کنند.

قاسمی ادامه داد:‌ دراین عملیات ها تعداد 14 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

عدم رعایت نکات ایمنی در نصب لوازم گرمایشی ،مرگ نگهبان کارخانه را در فراهان رقم زد

 نگهبان یک کارخانه صنعتی در شهرستان فراهان استان مرکزی در اتاق نگهبانی اش بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد.

سرهنگ "صفر علی روشنایی " فرمانده انتظامی شهرستان فراهان در تشریح این خبر افزود:درپی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیس 110 مبنی بر مرگ یک نفر از نگهبانان کارخانه، ماموران پلیس آگاهی شهرستان جهت بررسی صحت و سقم موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

وی تصریح کرد:با حضور درمحل و بررسی های صورت گرفته مشاهده شد نگهبان کارخانه در اثر گازگرفتگی،در داخل حمام اتاق نگهبانی فوت کرده است.

وی افزود:مرکز فوریت های پزشکی علت فوت این نگهبان کارخانه را نشت منوکسید کربن از ناحیه دود کش آبگرمکن که به صورت غیر استاندارد نصب شده بود اعلام  کرد.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست تا کلیه نکات ایمنی در خصوص وسایل گاز سوز را سرلوحه ی امورات روزانه قرار دهند و لوله های دود کش بخاری و آبگرمکن را کنترل و بررسی کنند و هرگز در محیط آشپزخانه لوله آبگرمکن و هود را با یکدیگر وصل نکنند چرا که منواکسید حاصله از طریق روزنه های هود در محیط منزل پخش می شود.

مراسم شب هفت شهید گمنام در اراک برگزار می شود

مراسم شب هفت عزیز جاوید الاثر ، روز سه شنبه نوزدهم اسفند در شهر اراک با حضور مردم و مسئولان استانی و نظامی برگزار خواهد شد.

باردگرفضای شهرمان با حضور لاله ای سرخ در آستانه ی بهار عطر آگین شد.به همین مناسبت مراسم یاد بود این شهید گلگون کفن که در سال 1361 در عملیات رمضان در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد روز سه شنبه نوزدهم اسفند ماه از ساعت 17 الی 18 و 30 درمسجد حاج آقاسلطان واقع در خیابان 17متری شهید رجایی برگزار خواهد شد.

این شهید گمنام 24 چهار ساله در عملیات رمضان واقع در منطقه عملیاتی شلمچه سال 1361به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این یادگار دفاع مقدس در سیزدهم اسفند ماه باحضورگرم و پرشور مردم شهراراک گرم و مسئولان در ستاد فرماندهی استان مرکزی تشییع وبه خاک سپرده شد.

 

داروهای قاچاق در زرندیه متوقف شد

 دو هزار و 376 عدد شیشه داروی قاچاق روز گذشته از یک دستگاه خودروی وانت سواری در شهرستان زرندیه استان مرکزی کشف شد.

سرهنگ "داود کاظمی" در این باره گفت: روز گذشته تیمی از مأموران یگان امداد شهرستان در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه وانت سواری مظنون شدند که خودرو برای بررسی بیشتر متوقف شد.

وی اضافه کرد: ‌در بازرسی از خودرو تعداد دو هزار و 376 عدد شیشه داروی قاچاق که سرنشینان خودرو قصد انتقال به تهران را داشتند کشف شد.

کاظمی خاطر نشان کرد: در این عملیات دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مدیریت زمان در روزهای پایانی سال

 آنچه ضروری به نظر می رسد و افراد خیلی تمایل دارند که اتفاق بیفتد، انجام تمام کارهای معوقه در روزهای پایانی سال است.

باز هم روزهای پایانی سال فرا رسید و فکر می‌کنم تمام کارهایم به تعویق خواهد افتاد. هر سال را که مرور می‌کنم، می‌دانم ساعت‌ها در ترافیک بودم و به دلیل ازدحام فرصت نکردم به همه کارهایم برسم. از خودم ناراضی ام و دلم می خواهد بتوانم همه کارهایم را به درستی انجام دهم. احساس می کنم هیچ حمایتی ندارم و مجبورم به تنهایی همه کارهایم را خودم انجام دهم. خیلی دلم می خواهد برای روزهای آخر سال هیچ کاری نداشته باشم، اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاده است.


نمی دانم چرا در این ماه بیشتر وقت کم می آورم و گذر روزهای پایانی سال برایم خیلی سرعت دارد. رفته رفته که به پایان سال نزدیک می شویم، اضطرابم بیشتر می شود و از این که کارهایم را انجام نداده ام ناراحت هستم. دلم می خواهد با آرامش به استقبال سال جدید بروم، اما نمی دانم باید چه کنم."

آنچه ضروری به نظر می رسد و افراد خیلی تمایل دارند که اتفاق بیفتد، انجام تمام کارهای معوقه در روزهای پایانی سال است. معمولا در روزهای پایانی سال زمان قابل کنترل و پیش بینی نیست و برنامه ریزی در این ماه تحت تاثیر حوادث غیرقابل پیش بینی قرار می گیرد.

برای این که در ماه اسفند بتوانیم به همه امورمان رسیدگی کنیم، لازم است مهارت مدیریت زمان را در این ماه بیشتر و جدی تر پیگیری کنیم. افرادی که از میزان نظم و برنامه ریزی قوی تری برخوردارند معمولا از قبل به این مقوله فکر کرده و برای آن برنامه های مشخصی دارند و کارهای خود را به گونه ای تنظیم می کنند که بدون استرس هستند.

از آن سو، افرادی که نظم افراطی دارند نیز در این ماه با مشکلات مختلفی روبه رو می شوند و در نهایت سلامت روان آنها آسیب می بیند؛ زیرا زمان بسیار زیادی را برای انجام امور اختصاص می دهند و انتظاراتشان مطابق با واقعیت نیست و از این که همه امور طبق زمان بندی آنها انجام نشود به هم می ریزند و عرصه را بر خود و اطرافیانشان نیز تنگ می کنند، اما برای این که بتوانیم سلامت روان خود را حفظ کنیم و این روزهای پایانی را با نظم و برنامه پیش برویم، می توانیم زمان را مدیریت کنیم.

روشهای مدیریت زمان برای روزهای پایانی سال


ابتدا فهرستی از کارهایی را که لازم است انجام دهید، تهیه کنید. پس از این که فهرست شما کامل شد باید کارهایتان را به دو دسته ضروری و غیرضروری تقسیم کنید و کارهای خود را اولویت بندی کنید. سپس مشخص کنید برای انجام هر کدام از آنها چند ساعت زمان نیاز دارید. همچنین مشخص کنید برای انجام هر کدام از آنها لازم است انفرادی کار را انجام دهید یا برخی از آنها را می توان با همکاری و گرفتن کمک از دیگران نیز انجام داد.

همچنین لازم است قاتلان زمان را شناسایی کنید. برخی کارها مانند تلفن های غیرضروری، خرید های غیرضروری و ملاقات های غیرضروری که جزو قاتلان زمان است، می تواند حذف شود یا به تعویق انداخته شود.باید در برنامه ریزی خود به شلوغی و ازدحام شهر نیز توجه کنیم. پیش بینی ساعات تلف شده در ترافیک، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، انجام کارهای بانکی در زمان مناسب تر و انتخاب زمان مناسب برای انجام کارهای خارج از منزل نیز به ما کمک خواهد کرد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.