خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

دستگیری فردی که حساب 3 شهروند ساوجی را خالی کرده بود

فردی که اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز حساب بانکی سه شهروند ساوجی کرده بود توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه شناسایی و دستگیر شد .

سرگرد "مصطفی نوروزی "رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با وصول شکواییه سه نفر از شهروندان ساوجی مبنی بر برداشت غیرمجاز 22 میلیون و 500 هزار ریال از حساب بانکی شان پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه قرار گرفت.

وی ادامه داد:با توجه به اظهارات شاکی مشخص شد متهم با توجه به شغل شاکیان از روش های متفاوتی برای فریب و به دام انداختن آنها استفاده می کند بدین ترتیب که با برقراری تماس تلفنی با آنها و با علم به اینکه افراد شاکی دارای چه پیشنه ای می باشند با انجام مهندسی اجتماعی به بهانه های مختلف مانند برنده شدن در قرعه کشی و یا قصد واریز وجه به ازای خدمات درخواستی دروغین اقدام به دریافت اطلاعات حساب وی و در نهایت برداشت غیرمجاز مبالغ 22 میلیون و پانصد هزار ریال  کرده است .

سرگرد نوروزی اظهار  داشت:پس از انجام تحقیقات پلیسی متهم شناسایی شناسایی و دستگیر شد و تجهیزاتی مانند 14 عدد گوشی تلفن همراه و 23 عدد کارت عابر بانک سرقتی از وی کشف شد .

سرگرد نوروزی در این خصوص به شهروندان هشدار داد: هیچ شرکت یا سازمانی از طریق تماس تلفنی اقدام به عقد قرارداد و یا واریز وجه به حساب دیگران نمی نماید و همچنین جهت واریز وجه به هیچ عنوان لازم نیست که به صورت حضوری به دستگاه خودپرداز مراجعه و یا رمز حساب را به فرد تماس گیرنده ارائه داد چراکه این روش و شگرد افراد سودجویی است که قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

 

 کشف 6 هزار مواد محترقه غیر مجاز درساوه

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه استان مرکزی از کشف 6 هزارو سی عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز در عملیات هایی جداگانه در سطح شهرستان ساوه خبر داد.

سرهنگ "علی اصغر طالبی " اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق وعرضه مواد محترقه غیر مجاز با توجه به روز های پایانی سال شناسایی ودستگیری قاچاقچیان در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد:در این راستا ماموران انتظامی با انجام کار اطلاعاتی موفق شدند طی عملیات های جداگانه 6 هزارو 30 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز را کشف و سه متهم را در این زمینه دستگیر کنند.

طالبی در خاتمه با اشاره به اینکه اقدامات قانونی در این زمینه در حال انجام است، خاطر نشان ساخت : در راستای پیشگیری از بروز خطرهای احتمالی مواد محترقه و منفجره در آخرین روزهای سال، طرح تشدید برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه در دستور کار پلیس قرار دارد.

کاهش 50درصدی تصادفات جرحی درون شهری تفرش

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش استان مرکزی از کاهش 50درصدی تصادفات جرحی در این شهرستان خبر داد.

 سرگرد "سیروس دالوند"  با بیان اینکه فرهنگ سازی در کاهش تصادفات و حوادث رانندگی بسیار مفید بوده است گفت:با کمک مردم و دستگاه های مربوطه و اهمیت دادن خانواده ها می توان بیش از پیش از وقوع تلفات در حوادث رانندگی بکاهیم.

وی خاطر نشان کرد :رانندگی تفریح و تفنن نبوده و باهوشیاری ، احتیاط، دقت ، صبر وحوصله و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می توان از خلق تصادفات جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در ادامه افزود:50 درصد تصادفات جرحی درون شهری از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته است و تعداد مجروحان تصادفات نیز 49درصد کاهش داشته است که در این راستا ارائه آموزش های لازم به تمامی اقشار مختلف جامعه توسط کارشناسان پلیس راهو رو برخورد با هنجارشکنان وتخلفات حادثه ساز از دلایل آن می باشد.

وی از رانندگان درخواست کرد اتومبیل خود را همواره به لوازم یدکی مورد نیاز مجهز کرده و بصورت مستمر سلامت فنی و ایمنی آن از جمله ترمزها، برف پاکن ها ، چراغ ها، چرخ ها و ... را بررسی نمائید و از خوردن ، آشامیدن ، صحبت با دیگران و مکالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگی بپرهیزند.

 


هدف از تشکیل همیاران پلیس آموزش قانون پذیری از دوران کودکی می باشد


فرمانده انتظامی شهرستان محلات استان مرکزی هدف از تشکیل همیاران پلیس را آموزش قانون پذیری از دوران کودکی دانست.

سرهنگ" فرامرز گودرزی" از اجرای مراسم آماده باش همیاران پلیس در محلات خبر داد و گفت:هدف از اجرای این طرح فعال سازی همیاران پلیس در نوروز 1394 می باشد.

وی افزود: طرح همیاران پلیس نماد رویکرد جامعه محوری نیروی انتظامی می باشد و اجرای این طرح در گذشته موفقیت هایی را در بحث ارتقاء انضباط ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی بدنبال داشته که امید است با اجرای موفق آن در آینده نیز شاهد کاهش بیش از پیش تخلفات رانندگان و تلفات سوانح رانندگی باشیم.

سرهنگ گودرزی در ادامه رشد فکری و هوشمندی کودکان و نوجوانان امروز و شرایط تحصیل آنان را با دوران قبل از انقلاب غیرقابل مقایسه خواند و خاطر نشان کرد :محتوای آموزشی وظایف همیاران پلیس استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی ، عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ، پرهیز از خوردن و آشامیدن در حین رانندگی ، نحوه عبور از عرض خیابان و محل های مجاز جهت عبور از خیابان ، وظایف پلیس مدرسه و آشنایی با تابلو ها و علائم رانندگی است .

در همین راستا مراسمی نیز به مناسبت گرامیداشت دهه ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در مدرسه امام جعفر صادق ع با حضور مسئولین شهر و آموزش و پرورش شهرستان با حضور 50 نفر از همیاران پلیس در محلات برگزار شد.

در این مراسم نیز سرگرد "بهزاد فکوری"،جانشین انتظامی شهرستان بیان داشت:دانش آموزان که نقش آفرینان علم و ادب این سرزمین هستند و در آستانه سال جدید همانند سال های گذشته به عنوان همیاران پلیس انتخاب،حکم و کارت همیار پلیس خود را دریافت می کنند.

وی افزود: مقررات راهنمایی و رانندگی به عنوان اصلی ترین رکن اساسی در چرخه ترافیک جهت بهبود وضعیت حمل و نقل کشور در جنبه مختلف مد نظر می باشد.

سرگرد فکوری بر نقش همیاران پلیس در فرهنگ سازی ترافیک دربین رانندگان تأکید کرد و گفت: ترویج رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بین دانش آموزان و کاهش میزان تخلفات هنگام رانندگی دو ویژگی مهم همیاران پلیس است.

سرگرد فکوری در این مراسم استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای پلیس را بسیار مهم دانست و بیان داشت:در همین راستا با تشکیل همیاران پلیس با همکاری آموزش و پرورش بر آن هستیم تا قانون پذیری را از دوران کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم زیرا این کودکان آینده سازان میهن اسلامی هستند.

وی در پایان گفت: نقش معلمین جامعه به عنوان پیشتازان فرهنگی در زنجیره آموزش و فرهنگ سازی همیاران و اولیاء ضروری است تا تحت عنوان فرهنگ یاران ترافیک وارد عمل شده و روند تکاملی طرح همیاران پلیس جامه عمل پوشیده و با ظرفیت ایجاد شده در استقرار نظم و انضباط اجتماعی نقش آفرینی کند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.