خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

اطلاعیه نیروی انتظامی به مناسبت چهارشنبه آخر سال

- فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه فاطمیه اطلاعیه ای را به مناسبت چهارشنبه آخر سال به شرح ذیل منتشر نمود:

 

آئین چهارشنبه پایانی سال از جمله جشن های باستانی و سنت های قدیمی و دیرینه ای است که به عنوان پیش درآمدی برای نوروز،فرصتی برای کنار هم بودن را فراهم می آورد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره با نگاهی جامعه محور و مردمی سعی دارد تا از آسیب ها و حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال کاسته و با مشارکت دهی یکایک آحاد جامعه،مهمترین و اصلی ترین وظیفه خود که همان استقرار نظم و امنیت است را به بهترین شکل به انجام برساند.

ما نیز بر این واقعیت اذعان داریم که نسل جوان و نوجوان ما در چند سال اخیر به تدریج با رفتارهای خطر آفرین و مغایر فلسفه وجودی چهارشنبه آخر سال فاصله گرفته اند که این نیز به سبب عقلانیت بالا و تعهد به آداب و سنن جوانان و نوجوانان عزیز می باشد.

ما در نیروی انتظامی به عنوان متولیان نظم و امنیت جامعه برخود می بالیم که پلیس چنین شهروندان فهیم و هوشمند و فرهنگ دوستی هستیم و به شما شهروندان محترم قول می دهیم که در شب چهارشنبه آخر سال به فضل و کرم الهی همانند همیشه،هوشیارانه در کنار شما بوده و با همکاری یکدیگرتمام سعی و تلاش خود را مبذول می داریم تا از وقوع هر نوع حادثه دردناک جلوگیری نمائیم.مطمئنا امسال به یاری همدیگر پایان سال خوشی را رقم خواهیم زد.

و البته نیز نیروی انتظامی وظیفه خود می داند برای صیانت از حقوق شهروندان،باهرگونه اوباشگری،رفتارهای هنجارشکنانه،راهبندان،سد معبر،اخلال در نظم و امنیت عمومی و هرگونه اعمال خارج از عرف و قانون برخورد نماید و در این راستا خودروهایی که با حرکات مخاطره آمیز آسایش و آرامش شهروندان را سلب می نمایند تا پایان تعطیلات نوروز توقیف و در پارکینگ نگهداری خواهند شد.

 

 

برخورد خودرو با تیرچراغ برق یک کشته بر جا گذاشت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از وقوع یک فقره تصادف فوتی در شهرستان ساوه خبر داد.

سرهنگ "ابوالفضل امیدی" گفت: روز گذشته در پی کسب خبری مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در شهرستان ساوه ، بلافاصله عوامل پلیس به همراه گروههای امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: با حضور ماموران مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 در حال حرکت بوده که با تیر چراغ برق کنار بلوار، برخورد کرده که در اثر این برخورد خودرو واژگون شده که بر اثر این سانحه راننده به علت شدت جراحات وارده دم جان خود را از دست می دهد.

وی ادامه داد: برابر بررسی و اعلام نظر کارشناسان پلیس راهور ، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله علت این حادثه دلخراش بوده است.

امیدی در پایان به رانندگان توصیه کرد: به منظور حفظ جان خود و سایر شهروندان از انجام تخلفات حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ پرهیز کنند تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

 

استان مرکزی سرآمد در کاهش کشته شدگان تصادفات فوت 80  درصد کشته شدگان تصادفات شهری بعد انتقال از صحنه تصادف

 

 فرمانده انتظامی استان مرکزی در رزمایش ترافیکی نوروز 94 با اشاره به کسب رتبه نخست این استان در کاهش کشته شدگان ناشی از تصادفات گفت: 80 درصد کشته شدگان تصادفات شهری بعد از ا نتقال از صحنه تصادف فوت می کنند.

سردار "عزیزاله ملکی" در این رزمایش که با حضور مسئولان دستگاه های امدادی و خدماتی استان برگزار شد، بیان داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی، نیروی انتظامی با کمک دیگر دستگاه های ذیربط به منظور مدیریت ،کنترل و حصول اطمینان از ارتقاء فرهنگ ترافیک در دوساله اخیر ،‌استفاده هدفمند از تجهیزات و نیروی انسانی با بهره وری حداکثری را در دستور کار قرار داده است که این مهم در ایام تعطیلات نوروز و در سال آتی با جدیت دنبال خواهد شد.

استان مرکزی رتبه نخست کاهش کشته شدگان تصادفات را کسب کرد

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه از کاهش تصادفات رانندگی در یازده ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه برون شهری تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی 133 نفر و برابر با 22 درصد و در حوزه درون شهری 14 نفر و برابر 16 درصد بوده که با اقدامات و تلاش های صورت پذیرفته این میزان در مجموع در حدود 22 درصد ارزیابی شده است.

. وی اضافه کرد: با توجه به این ارزیابی، استان مرکزی رتبه نخست کاهش کشته شدگان ناشی از تصادفات را در ده ماهه نخست سال جاری کسب کرد که با تلاش جمعی و برنامه ریزی هدفمند، تحقق هر چه مطلوب تر برنامه های ترافیکی در استان با همکاری دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بیشترین کاهش تصادفات در حوزه درون شهری مربوط به شهرستان اراک و در محورهای مواصلاتی استان نیز مربوط به پلیس راه دلیجان است .

سردار ملکی با اشاره به روند کاهش تصادفات در دو ساله اخیر در استان تحقق این مهم را در همراهی خوب رانندگان و ارتقاء فرهنگ ترافیک و عزم دستگاه های مرتبط در استان خواند و بیان داشت: علیرغم نیل صعودی فرهنگ ترافیک در استان متاسفانه بررسی ها از ابتدای سال نشان می دهد 46 درصد کشته شدگان تصادفات در حوزه شهری مربوط به عابران پیاده و 40 درصد مربوط به راکبان موتورسیکلت است که باید در خصوص کاهش این گونه سوانح، فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد.

وی آموزش قوانین و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان و اجرای برنامه هایی با بازدهی سریع را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به نوع تصادفات و متوفیان تصادفات، ضرورت دارد با ارائه برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت، مردم را در حل مشکلات ترافیک سهیم کرد تا بتوان از این طریق اثرات منفی ناشی از حوادث تلخ رانندگی را به حداقل رساند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پلیس استان نیز در اجرای قانون و حرکت در مسیر کاهش سوانح رانندگی برخورد با رانندگان متخلف را تشدید کرد و در حوزه شهری برخورد با تخلفات 26 درصد افزایش داشت.

بیشترین کشته شدگان سوانح رانندگی شهری بعد از انتقال از صحنه تصادف فوت می کنند

سردار ملکی به تحلیل کشته شدگان در صحنه های تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که در حوزه درون شهری، 80 درصد کشته شدگان تصادفات در صحنه تصادف فوت می کنند و مابقی بعد از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند که مسئولان مرتبط نیز لازم است در این حوزه نیز با نظارت دقیق وارد عمل شده و این مهم را نیز به سمت کاهش سوق دهند.

وی افزود: در حوزه برون شهری نیز از مجموع کشته شدگان در حدود 63 درصد در صحنه تصادف و 37 درصد در مسیر انتقال و در مراکز درمانی فوت می کنند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در تصادفات برون شهری حدود 50 درصد تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد که 60 درصد تصادفات در روز و 40 درصد در طول شب رخ می دهد.

برخورد با تخلفات حادثه خیز اولویت امنیت بخشی پلیس در نوروز 94

سردار ملکی از برخورد قاطع پلیس با تخلفات حادثه ساز در تعطیلات نوروز 1394 خبر داد و گفت:‌ حداکثر توان ناوگان خودرویی استان در اختیار پلیس راه قرار گرفته و برخورد قاطع با تخلفات حادثه خیز اجرایی خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم تشکیل و هماهنگی کمیته ای برای اطلاع رسانی تصادفات در ایام نوروز 94 خاطر نشان کرد:‌ بر اساس قانون تنها منبع اعلام علت سانحه و تلفات در صحنه تصادفات پلیس است که لازم است در اطلاع رسانی اخبار تصادفات این مهم مورد توجه قرار گیرد و از هر گونه تناقض گویی اجتناب شود.

پلیس استان مرکزی موفق به کسب 8 شاخص برتر در سطح ملی شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کسب هشت شاخص برتر پلیس این استان در حوزه های ماموریتی در سطح کشور خبر داد.

سردار "عزیزاله ملکی" در جمع کارکنان انتظامی استان با اشاره به برخی از دستاوردهای پلیس استان در سال 93 بیان داشت: توکل به حق تعالی در حوزه های ماموریتی، عزم جمعی و همدلی و انسجام در بین مجموعه انتظامی ثبات امنیت و رضایت مندی عمومی را به نحوی مطلوب به همراه داشت.

وی از کسب هشت شاخص برتر پلیس استان در عرصه ملی خبر داد و اضافه کرد: تلاش و ایثار در مجموعه انتظامی استان از مولفه هایی بود که پلیس استان را در حوزه های مختلف چون کاهش 19 درصدی کشته شدگان تصادفات، افزایش 90 درصدی کشفیات مواد مخدر، کاهش شش درصدی سرقت و ... موفق و سربلند ساخت.

این مقام ارشد انتظامی، نیروی انتظامی را سازمانی ولایی و پیشرو در تمامی عرصه ها خواند و تحولات پلیس را  بسیار ارزنده و مثبت خواند.

سردار ملکی از کاهش 37 درصدی جرایم در مجموعه انتظامی استان خبر داد و گفت: با نگاه همدلی که بین مجموعه های مختلف صیانتی استان در بخش های عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات ، بازرسی و همراهی مدیران وجود داشت در سال جاری جرایم در بین کارکنان 37 درصد کاهش داشت که رویکرد پلیس استان حرکت به تعالی هر چه بیشتر در این حوزه می باشد.

وی صیانت ا ز کارکنان را یکی از شاخصه های مهم در ساختار مدیریتی و از تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در خطاب به مسئولان انتظامی خواند و همت جمعی و توجه به خود مراقبتی و خودکنترلی را تکلیفی شرعی و قانونی در ارتقاء سازمانی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از راه اندازی صندوقی ویژه برای کارکنان نیازمند در استان از فرودین ماه سال آتی خبر داد و بر ضرورت وجود چنین پشتوانه مالی و حمایتی برای کارکنان اشاره داشت و از حمایت مسئولان انتظامی استان در تقویت و نظارت بر هزینه کردن آن تاکید کرد.

 

کاهش 19درصدی انواع سرقتها در تفرش

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش استان مرکزی از کاهش 19درصدی انواع سرقت ها در 11 ماهه امسال خبر داد.

سرگرد "سیروس دالوند" درتشریح این خبرگفت در راستای قرارگاه مبارزه با سرقت طرح های ویژه ای از ابتدای سال جاری برای کاهش سرقت و افزایش امنیت و آسایش شهروندان با بسیج نیروها و بکارگیری تمام امکانات به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در این طرحها تلاش جدی شده است که فضای امن و آرامی برای شهروندان فراهم کنیم و بتوانیم به لطف خدا و یاری مردم، سرقت را درسطح شهرستان کاهش دهیم.

دالوند با اشاره به کاهش 19 درصدی انواع سرقت در 11 ماهه سال 1393 نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان عنوان کرد : تسریع در خدمت رسانی به شهروندان ، برخورد با سارقین سابقه دار ، مقابله با مزاحمین نوامیس و اراذل و اوباش ، و آموزش و آگاهسازی اقشار مختلف مردم و مقابله جدی با آسیبهای اجتماعی و بدحجابی از جمله اقداماتی است که مورد توجه پلیس شهرستان قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه شرعی و قانونی پلیس تامین نظم و امنیت در هر شرایطی است و ما به عنوان پلیس باید تمامی سختی ها را از پیش رو برداشته و بتوانیم نقش موثری در کاهش جرایم داشته باشیم.

کشف بیش از 16 هزار عدد مواد محترقه در استان مرکزی

16 هزار و 94 عدد انواع مواد محترقه روز گذشته، با تلاش مأموران انتظامی استان مرکزی کشف و ضبط شد.

سرهنگ "سیامک قاسمی " معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: همزمان با نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال و فعالیت برخی افراد سودجو در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه در بین جوانان و نوجوانان، مجموعه انتظامی استان اقداماتی اطلاعاتی گسترده‌ای در برخورد با هنجارشکنان اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه 16 هزار و 94 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در شهرستان های اراک، کمیجان ، ساوه،خنداب و خمین کشف شده است افزود: 9 متهم در این خصوص دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی در پایان ضمن قدردانی از دقت نظر شهروندان در شناسایی و برخورد با مخلان نظم و امنیت اجتماعی از خانواده‌ها درخواست کرد تا برای حفظ سلامتی فرزندان خود با دقت بیشتری بر اعمال آنان در روزهای پایانی سال کنترل و نظارت داشته باشند.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.