خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به مسافران نوروزی در تفرجگاه های استان مرکزی

مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تمام ایام تعطیلات نوروز ی، خدمات مشاوره ای رایگان به مسافران نوروزی ،در تفرجگاه ها ارائه می دهد.

سرهنگ" سید احمد خسروی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در راستای تدابیر فرماندهی انتظامی استان مرکزی مبنی بر ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان و مسافران نوروزی، مشاوران ومددکاران فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تمام ایام تعطیلات نوروز در ایستگاههای نوروزی پلیس حضور داشته و به مسافران خدمات مشاوره رایگان ارائه می دهند.

وی بیان داشت:ریشه بسیاری از مسائل و آسیب های اجتماعی در جامعه ناشی از عدم رسیدگی به مسائل کوچک و ابتدایی از نهاد های اولیه اجتماعی مانند خانواده شروع می شود و اگر با اقدام بموقع نسبت به ریشه یابی و رفع مشکل اقدام نشود در ادامه شاهد آسیب های اجتماعی و انحراف اعضاء و خانواده بوِیژه نوجوان و جوانان خواهیم بود.

خسروی ادامه داد:مسافران و گردشگران نوروزی می توانند در زمینه های مختلف روانشناختی ،تربیتی ،خانوادگی و فردی خدمات لازم را دریافت نمایند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود:با توجه به اینکه مشاوره فرصت اجتماعی مغتنمی برای هدایت انسان هاست، در همین راستا مشاوران و مددکاران معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با ارائه خدمات مشاوره ای،  مطالب آموزشی و توزیع برشورهای گوناگون، تا پایان تعطیلت نوروزی ،در خدمت مسافران عزیز می باشند.

 

اعتیاد به مواد مخدر صنعتی عامل انگیزه 32 فقره سرقت مغازه در اراک

سارق حرفه ای بعد از دستگیری در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی به 32 فقره سرقت مغازه به دلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی اعتراف کرد.

در ماه های اخیر گزارش هایی از سرقت هایی از چندین مغازه درسطح شهر اراک به مرکز فوریت ها ی پلیس 110 شهرستان اعلام شد و با توجه به اهمیت موضوع بررسی تخصصی پرونده های تشکیل شده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

در تحقیقات صورت گرفته از صاحبان مغازه هایی که مورد سرقت قرار گرفته بود مشخص شد که در تمامی سرقت ها نقطه مشترکی وجود دارد و صاحبان مغازه ها برای قفل کردن مغازه های خود تنها از قفل های آویز معمولی استفاده کرده اند و در این سرقت ها تنها وجوه نقد و ا شیاء کوچک قیمتی سرقت شده است.

شناسایی و دستگیری سارق در اراک

سرهنگ رضا احمدی رئیس پلیس آگاهی سارق حرفه ای بعد از دستگیری در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی به 32 فقره سرقت مغازه به دلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی اعتراف کرد.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس و بهره گیری از دانش و تخصص حرفه ای کارآگاهان، سرانجام سارقی سابقه دار در این خصوص شناسایی شد و مخفیگاه وی در یکی از محله های شهر اراک شناسایی شد.

وی اضافه کرد: در عملیات که در چند روز قبل انجام شد، کارآگاهان پلیس استان با هماهنگی دستگاه قضایی، فرد سارق را در منزلش شناسایی و دستگیر کردند.

احمدی ادامه داد:‌در تحقیقات اولیه متهم منکر هر گونه سرقت در سطح شهر اراک شده بود که باتوجه به دلایل و مدارک موجود و در چندین مرحله تحقیقات فنی و پلیسی به 32 فقره سرقت از مغازه های شهر اراک اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اشاره به انگیزه این فرد در برنامه ریزی سرقت از مغازه های شهر اراک تصریح کرد: در اعترافات خود ، متهم اذعان داشت که اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی داشته و برای تامین هزینه اعتیاد خود ، سرقت ها را برنامه ریزی می کرده است.

این مقام انتظامی افزود: متهم در تشریح انجام سرقت هایش بیان داشت که در طول شب به صورت پیاده به درب مغازه هایی که دارای قفل آویز معمولی بودند مراجعه می کرده است و با شگردی خاص قفل های آویز را باز کرده و سپس وجوه نقد و اشیاء کوچک قیمتی را سرقت و به فروش می رسانده .

مغازه داران توجه کنند!

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم دستگیر شده از شهروندان خواست توصیه های پلیس را در پیشگیری از سرقت مورد توجه قرار دهند و نکات ذیل را نیز مورد تاکید قرار داد.

- مهم ترین عوامل زمینه ساز سرقت عدم رعایت نکات ایمنی در راه های ورودی مغازه، عدم رعایت اصول ایمنی توسط مالکان مغازه ها در هنگام ترک مغازه، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بی جا به آنان، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مغازه و در مکان های ناامن، در دسترس قرار دادن اجناس قابل حمل و اموال با ارزش و اطلاع نداشتن از موجودی دقیق مغازه و انبار و عدم کنترل دوره ای آن می باشد.

تحقق همدلی و همزبانی در ناجا بستری در استفاده اثربخش از ظرفیت های اجتماعی است

جانشین معاونت تربیت و آموزش ناجا در اراک گفت: تحقق راهبردها در شعار سال «دولت و ملت ، همدلی و همزبانی» برای نیروی پلیس بستری در استفاده اثربخش از ظرفیت های اجتماعی و ارتقاء مشارکت عمومی است.

سردار "محسن قجری" در ششمین روز از سال 1394 با حضور در جمع مسئولان انتظامی استان مرکزی با تقدیر از تلاش های مجموعه انتظامی این استان در برنامه ریزی کیفی در تشکیل قرارگاه نوروزی امام علی(ع) بیان داشت : ارزیابی ها و نظارت های صورت گرفته در استان مرکزی نشان از مدیریت کارآمد و عزم جمعی کارکنان در ارائه خدمات بهینه به شهروندان و مسافران نوروزی دارد.

وی دستاوردهای پلیس این استان در ارتقاء امنیت اجتماعی در سال 93 را ستودنی خواند و بر تلاش کارکنان انتظامی در اجرای راهبردهای و طرح های ناجا در سال 94 تاکید کرد.

سردار قجری در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 94 در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، تحقق همدلی و همزبانی بین پلیس و مردم را بستری در استفاده اثربخش از ظرفیت های اجتماعی دانست و افزود: در سالی که به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، این رکن مهم ضرورت و نیازی در همراهی و افزایش اعتماد اجتماعی شهروندان به پلیس و افزایش امنیت اجتماعی ا ست که می توان با اهتمام در تحقق آموزه های آن در مسیر پیشرفت های قابل لمس گام برداشت.

جانشین معاون تربیت و آموزش ناجا الویت های اجرایی در سال 94 برای پلیس را در توجه به فرمایشات فرمانده کل قوا در حکم انتصاب فرمانده ناجا و در بیانات نوروزی ایشان یادآور شد و اظهار داشت: ارتقاء فضای اسلامی و انقلابی ناجا، صیانت از کارکنان خدوم و توجه جدی به معیشت آنان، تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای و رعایت دقیق در بهبود خدمات انتظامی و برنامه‌ریزی مستمر و ابتکار عمل در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی بنا بر تدابیر ابلاغی مهم ترین اولویت های اجرایی در سال 94 است که باید با تلاشی مضاعف در تحقق آن پویا و کارآمد برنامه ریزی کرد.

این مقام ارشد انتظامی به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی در تردد جاده ای نیز اشاره داشت و گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از مهم ترین شاه راه های محورهای مواصلاتی به ویژه در ایام نوروز شاهد حجم تردد بالای وسایل نقلیه است که برنامه ریزی برای کاهش تخلفات و کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی از ضروریات بسیار مهم در این استان است.

وی کاهش جرایم و تخلفات رانندگی طی ایام تعطیلات نوروز 94 در استان و همچنین در طول سال 93 و 92 را بازتابی از عملکرد و برنامه ریزی خوب پلیس استان عنوان کرد و بر تداوم برنامه های پلیس در حوزه های انتظامی و ترافیکی تاکید کرد.

 

خانواده شهداء، سرمایه های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شازند، در دیدار با خانواده شهید"علی حسنی "گفت:خانوادهً شهداء سرمایه های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

پلیس،سرهنگ"روح الدین یوسف وند" جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شازند، روز گذشته به همراه جمعی از مسولان انتظامی این شهرستان، با حضور در منزل شهید"علی حسنی" با خانواده این شهید والامقام دیدار و از آنها دلجویی کردند.

"یوسف وند"در این دیدار گفت:خانواده شهدا باعث عزت و سربلندی اسلام و کشور هستند و ما مرهون خون این عزیزان هستیم و این سرکشی کمترین حق شهداء بر ماست و ما تا زمانی که زنده ایم وام دار شهداء هستیم.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شازندبیان داشت:عزت و افتخار ایران اسلامی مدیون صبر و بردباری خانواده معظم شهدا است ، آنان مشکلات و سختی های زیادی را در این راه متحمل شده اند که تکریم و تقدیر از این عزیزان یک وظیفه کوچک است.

این مقام انتظامی وجود امنیت را در کشور جمهوری اسلامی مرهون خون پاک و مقدس شهداء دانست و تصریح کرد: اگر ما امروز در جامعه اسلامی شاهد امنیتی پایدار هستیم، بخاطر خون شهداء است و این وظیفه ما را در پاسداری از آرمان های شهداء و فرهنگ ایثار و شهادت در این مرز و بوم سنگین تر می کند.

در پایان این دیدارجانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شازند بااهداء لوح تقدیر و هدیه از خانواده این شهید والامقام تقدیر کرد.

تحقق امنیت و آرامش، در بستر رعایت حقوق شهروندی

رئیس تیم بازرسی نا جا و هیئت همراه در بازدید از ایستگاه های نوروزی فرماندهی انتظامی شهرستان محلات، امنیت وآرامش را ، مستلزم رعایت حقوق شهروندی دانست.

سرهنگ" حمید عرصه" ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای همکاران ، از اقدامات انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان محلات بازدید و با تأکید بر اهمیت ایجاد نظم در سطح جامعه وداشتن آرامش و هوشیاری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی، از فعالین عرصه نظم و امنیت در شهرستان محلات ابراز رضایت کرد.

وی گفت : پلیس با اصلاح فرایندها و رسیدگی سریع به شکایات مردم و همچنین پیشگیری از جرایم به دنبال ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی اولویت اقدامات خود را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرارداده است، ادامه داد: پلیس همیشه رضایت و توجه به مطالبات مردمی را در اولویت عملکرد خود قرار داده است.

سرهنگ عرصه در ادامه با اشاره به وظایف کلیه فرماندهان و روسای کلانتری و پاسگاهها و روسای پلیس های تخصصی در رابطه با تامین امنیت مطلوب ، افزود: کلیه مسئولان انتظامی بایستی آموزش ها ی لازم در خصوص تامین امنیت و پیگیری مسائل مربوط به ارباب رجوع، را در دستور کار خود قرار دهند تا فرآیند ارتقاء امنیت اجتماعی و رضایتمندی شهروندان از پلیس توسعهً بیشتری یابد.

کاهش 35 درصدی کشته شدگان تصادفات و 19 درصدی سرقت در طرح نوروزی پلیس استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) این استان از کاهش 35 درصدی کشته شدگان سوانح رانندگی و کاهش 19 درصدی سرقت طی تعطیلات نوروزی در این استان خبر داد.

سردار "عزیزاله ملکی” در این جلسه که با حضور جانشین معاون تربیت و آموزش ناجا و مسئولان انتظامی استان برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای ناجا تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را یادآورد شد و توجه به رهنمودهای ایشان را هدایت بخش مسئولان در مسیر تعالی و توسعه ملی دانست.

استان مرکزی امن ترین استان کشور در ارزیابی های وزارت کشور

فرمانده انتظامی استان مرکزی از اعلام آخرین ارزیابی وزارت کشور در حوزه امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کشورهای منطقه، امنیت بسیار مطلوبی در سایه رهبری فرزانه ولی امر مسلمین در ایران اسلامی حکمفرما بود که نیروی انتظامی موفق شد کارنامه درخشانی در این حوزه داشته باشد.

وی از کسب رتبه برتر استان مرکزی در ارزیابی اخیر وزارت کشور در حوزه امنیت خبر داد و افزود: با تلاش کارکنان و همراهی خوب شهروندان فرماندهی انتظامی استان مرکزی در سالی که گذشت موفق شد در هشت شاخص ابلاغی رتبه های برتر را کسب کند که تداوم این مهم در برنامه ریزی های سال 94 نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سردار ملکی نگاه اجتماعی پلیس در طرح های انتظام بخش طی سال 93 را مهم ترین عامل توفیق در تحقق ا منیت مطلوب در این استان خواند و بیان داشت: در سال گذشته نگاه پلیس در برنامه ریزی ها، تکیه بر استفاده از ظرفیت های اجتماعی و همراهی و مشارکت دهی شهروندان در طرح های پلیس بود که به یاری حق تعالی توفیقات بسیار خوبی در حوزه های مختلف کسب شد.

کاهش سوانح رانندگی، سرقت و افزایش کشفیات در طرح نوروزی پلیس استان مرکزی

این مقام ارشد انتظامی به برنامه ریزی در اجرای بهینه طرح های نوروزی پلیس استان در تعطیلات نوروز 94 نیز اشاره کرد و گفت: با شروع رزمایش ترافیکی در استان و با تجهیز نیروی انسانی و حوزه سخت افزاری پلیس راه ا ستان و در هماهنگی هایی که با دستگاه های امدادی و خدماتی در کاهش سوانح رانندگی برنامه ریزی شد و با شروع رزمایش ترافیکی نوروزی در استان، میزان کشته شدگان سوانح رانندگی تا کنون 35 درصد کاهش داشته است.

رزمایش ترافیکی نوروز 1394 در استان مرکزی از تاریخ 25 اسفند ماه و همزمان با سراسر کشور با حضور دستگاه های اجرایی و خدماتی به مرحله اجرا گذاشته شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت 13 نفر در سوانح رانندگی محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این ت عداد 35 درصد کاهش داشته و در حوزه درون شهری نیز با همراهی خوب مسافران نوروزی و شهروندان  هیچ گونه تصادف منجر به فوت را شاهد نبوده ایم که کاهش تصادفات فوتی در حوزه درون شهری نیز برابر با 200 درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی توجه به امنیت تفرجگاه ها، اماکن تاریخی و تفریحی و برنامه ریزی در کاهش جرایم به ویژه سرقت را نیز از اولویت های پلیس استان در تعطیلات نوروز خواند و گفت: در حوزه انتظامی نیز با شروع فعالیت قرارگاه نوروزی از 28 اسفندماه و با بهره گیری از توان اجرایی پلیس کاهش 19 درصدی وقوع سرقت و افزایش 18 درصدی کشفیات سرقت حاصل شده است.

سردار ملکی در پایان از تداوم برنامه های ترافیکی و انتظامی نوروزی پلیس تا پایان تعطیلات خبر داد.

مشارکت واحدهای صنفی تاکید پلیس در پیشگیری از سرقت مغازه

پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از واحدهای صنفی خواست با توجه به توصیه های پلیس در پیشگیری از سرقت با پلیس همراه باشند.

سرهنگ "رضا احمدی" رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از شهروندان خواست توصیه های پلیس را در پیشگیری از سرقت مورد توجه قرار دهند و نکات ذیل را نیز مورد تاکید قرار دهند.

وی افزود: مهم ترین عوامل زمینه ساز سرقت عدم رعایت نکات ایمنی در راه های ورودی مغازه، عدم رعایت اصول ایمنی توسط مالکان مغازه ها در هنگام ترک مغازه، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بی جا به آنان، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مغازه و در مکان های ناامن، در دسترس قرار دادن اجناس قابل حمل و اموال با ارزش و اطلاع نداشتن از موجودی دقیق مغازه و انبار و عدم کنترل دوره ای آن می باشد.

احمدی اضافه کرد: لازم است مغازه داران در توجه به نکات ذیل حساسیت لازم را مبذول دارند:

- هنگام ساخت و ساز ، خرید یا اجاره محل کسب به استحکام و ایمنی ساختمان به اندازه زیبایی آن اهمیت دهید.

- از دایر کردن مراکز مالی در مکان هایی که دسترسی سارقان به آن آسان است، بپرهیزید.

- برای اطمینان از ایمن بودن مغازه طلافروشی، صرافی یا اماکنی از این قبیل از نیروی انتظامی تاییدیه دریافت کنید.

- ضریب ایمنی مغازه خود را بالا ببرید.

- برای ایمنی بیشتر می توانید از تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین های مداربسته، درهای ضد سرقت و ... استفاده کنید.

- در صورت قطع برق، هوشیاری خود را حفظ کنید و بیشتر مراقب باشید.

- در صورت مشاهده رفت و آمدهای مشکوک مراقب باشید و با پلیس تماس بگیرید.

- با سایر کسبه و ساکنان محل مشارکت کنید و برای محله خود نگهبان یا شبگرد استخدام کنید.

- هنگام ترک مغازه، چه به صورت نیم روزی و چه شبانه، نکات ایمنی را رعایت کنید.

- در تعطیلات به مغازه خود سر بزنید و یا از یک فرد مطمئن بخواهید این کار را انجام دهد.

- مطمئن شوید که کلید مغازه شما در اختیار افراد ناشناس یا غیرمطمئن قرار ندارد.

- وجوه نقد را تنها به اندازه نیاز روزانه در جای مطمئن نگهداری کنید.

- وجوه نقد و سایر اسناد مالی خود را در گاوصندوق نگهداری کنید.

- هنگام حضور مشتری در مغازه، همواره بر عملکرد او نظارت داشته باشید و مغازه را حتی برای مدتی کوتاه ترک نکنید.

 

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.