خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

محمودزمانی قمی استاندار جدید استان مرکزی شد

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۱۵ ب.ظ

استاندار مرکزی اصول دوازده گانه مدیریتی خود در جهت توسعه استان را اعلام کرد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک


زمانی قمی استاندار مرکزی در مراسمی که به منظور معارفه ایشان در محل استانداری برگزار شد، اصول دوازده گانه مدیریتی خود در جهت توسعه استان را اعلام کرد.



محمود زمانی قمی استاندار مرکزی با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی و اقتصادی استان مرکزی، اظهار کرد: اینجانب خرسندم که سکان استان مرکزی را بدست می گیرم این استان جایگاه و منزلتی در خور و شایسته دارد و مجموعه دولت با تمام توان از واحدهای فعال صنعتی صیانت می کند و تمام امکانات را برای فعال سازی ظرفیت های راکد صنعت و کشاورزی بکار می گیرد .

وی بیان کرد: وجود 79 مرکز آموزش عالی و 117 هزار دانشجو و همچنین صنایع عظیم در این استان پرداختن و توسعه شرکتهای دانش بنیان را دو چندان می کند.

زمانی  گفت: مدیریت استان به رفاه و همدلی همه نیروها که مورد تاکید مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و صاحبان خرد و اندیشه است می اندیشد.

وی بیان کرد: ائمه جمعه و در رأس آنها حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مورد تکریم دولت هستند و فراتر از آن از نظرات ایشان در امور مهم استان استفاده خواهد شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مدیریت استان نسبت به مشارکت و همدلی نمایندگان مردم در همه حوزه های انتخابیه حساس بوده و این امر در کانون توجه استانداری قرار دارد.

زمانی تصریح کرد: مدیریت استان به همه تشکلها و گروهای شناسنامه دار اعم از همراه و منتقد احترام می گذارد اما پر واضح است هر دولتی برای پیش برد برنامه هایش از عناصر متعهد و همراه با برنامه های آن دولت استفاده می کند و من نیز چنین هستم.

استاندار مرکزی ابراز کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید به سلامت و پاکدستی عوامل خود بسیار حساس و هوشیار باشند و در صورت مشاهده خلاف این امر از همه ابزار های قانونی برای رفع آن معضل استفاده کنند.

وی ادامه داد: خانواده دولت در برخورد با ارباب رجوع باید تواضع  داشته باشد و اخلاق اسلامی را رعایت کند.

زمانی بیان کرد: من به یکپارچگی استان می اندیشم تا با رعایت انصاف و عدالت به همه شهرستانهای استان رسیدگی شود، همه شهرستانها، نمایندگان مردم و ائمه جمعه برایمان دارای اهمیت هستند و برای پیشبرد بهتر امور در استان از مشورت و راهنمائی آنها بهره می گیرم و خود را محتاج صاحبان فکر و اندیشه می دانم.


استاندار مرکزی گفت: تبعیت از اقتصاد مقاومتی که سیاست مورد تاکید مقام معظم رهبری است برای مدیریت استان لازم الاجرا است.

زمانی بر حذف تشریفات در سفر به شهرستانها و بخشها تاکید کرد و گفت: برای شنیدن حتی یک کلمه علیه دیگران آمادگی ندارم و برای شنیدن سخنان وفاق گونه سراپاگوشم.

وی با بیان اینکه در جلسات بی منفعت و همایشهای بی تاثیر و پر هزینه شرکت نمی کنم، خاطر نشان کرد: مسئولین باید برای ارائه برنامه و تحرک بیشتر وارد استانداری شوند و در این زمینه گفتگو کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور: بهره گیری از تمام امکانات استان از مهمترین وظایف استاندار مرکزی است

مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق الهی است که خداوند به بندگانش عنایت می کند و ما باید حداکثر تلاش خود را برای خدمت به مردم در طول مسئولیت داشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر افزایش بهره وری در استان، ابراز کرد:  استان مرکزی دارای منابع ارزشمندی است که با بکارگیری مدیران فعال باید از این منابع استفاده حداکثری صورت بگیرد و با تلاش آنها افزایش بهره وری در استان محقق شود.

وی افزود: مهمترین وظیفه استاندار مرکزی استفاده حداکثری از تمام امکانات استان در جهت رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی استان از جمله بالا بردن سطح درآمد، ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری است که با استفاده از نیروی کارشناسی و فهیم استان می توان در این زمینه اقدامات موثری را به انجام رساند.

مقیمی بیان کرد:  مباحث فرهنگی و اجتماعی هم بعنوان مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری باید مورد توجه استاندار مرکزی قرار گیرد و در جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تلاش نماید.

وی گفت: دولت تدبیر و امید با رای اکثریت مردم پای به عرصه اجرایی کشور گذاشت و تمامی تلاش آن در این است که مطالبات به حق مردم پاسخ داده شود و عقب ماندگی و نارسایی کشور به بهترین شکل و در کوتاهترین زمان سامان بگیرد.

مقیمی با بیان اینکه باید هر سال به 8 درصد رشد اقتصادی برسیم و این دولت متعهد است که این رشد را عملیاتی کند، افزود: اگرچه در ابتدای کار دولت یازدهم با پایین بودن رشد اقتصادی و حتی رشد منفی مواجه بودیم اما، این دولت توانست رشد منفی 5.6 درصدی اقتصادی را به رشد چهار درصدی برساند. براین اساس، در واقع دولت توانسته است به رشد 8 درصدی که در سند چشم‌انداز تاکید شده دست پیدا کند.

مقیمی به کاهش نرخ تورم از 43 درصد به 15درصد به عنوان یکی از دستاوردهای خوب دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: ادای وظایفی که بر دوش دولت قرار داده شده نیازمند بکارگیری مدیرانی متعهد و توانمند است که سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را باور داشته و به خوبی از عهده اجرای آن برآیند و در این راستا با برنامه حرکت کنند.

وی وجود چنین مدیرانی را در مسیر از بین بردن مفاسد اقتصادی، از بین بردن بیکاری، مهار تورم و دستیابی به رشد و توسعه ضروری دانست و افزود: دولت در تلاش است تا از مدیرانی استفاده کند که کار برای مردم را وظیفه خود می دانند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: مدیر دولت تدبیر و امید باید در چارچوب سیاست های مصوب و برنامه های توسعه ای و چشم انداز نظام با ذوق و خلاقیت به گونه ای عمل کند که هر اقدامش گامی سازنده در راستای خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: محمود زمانی قمی  با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب دولت تدبیر و امید از روز گذشته به عنوان استاندار مرکزی انتخاب شده است که امید است با ارشادات نماینده ولی فقیه در استان و حمایت روحانیت معزز، نخبگان و خانواده های شهدا و ایثارگران ، مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی بتواند برای استان و دولت تدبیر و امید منشاء خیر و اثر باشد.

حسن بیگی  نیز با اشاره  مختصر به رئوس برخی فعالیت ها  انجام شده در زمینه های مختلف اجتماعی،  فرهنگی ، اقتصادی ، عمرانی در دوره مسئولیت خود، اظهار کرد: فعال کردن جلسات کارگروه های تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان و برگزاری منظم آنها به ویژه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای اداری استان که به طور ماهانه دنبال شده است از جمله این اقدامات است.

وی با تبیین و تشریح سیاست های اقتصادی استان در سال جاری ابراز کرد: تلاش برای ایجاد همگرایی و همدلی بین بخش های مختلف استان،برنامه ریزی برای جذب و توزیع به هنگام اعتبارات از جمله اقدامات صورت گرفته برشمرد.

حسن بیگی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو در سالجاری، عنوان کرد: مقدمات لازم برای  برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با تشکیل ستاد انتخابات در استان و کمیته های ذیل آن جهت پیشبرد امور مربوطه صورت گرفته است.

سرپرست سابق استانداری مرکزی افزود: در چهارماه مدت سرپرستی استانداری مرکزی تمامی تلاش برای نزدیگی بخش های مختلف ، امور کارشناسی و تخصصی ، و برنامه های اولویت دار و مشکلات اساسی استان گذاشته شد که در حوزه های مختلف نیز استان موفق به کسب رتبه های ملی شده است.

وی برگزاری منظم کارگروه های تخصصی ، کاهش معنادار نرخ بیکاری استان، اجرایی کردن سند توسعه فرهنگی استان مرکزی برای نخستین بار در کشور، توجه به کرسی های آزاد اندیشی و فعال سازی کانون های دانش بنیان، فعال سازی سمن ها و گروه های مردمی در همراهی با اقدامات دولت را گوشه ای از این فعالیت ها عنوان کرد.

سرپرست سابق استانداری مرکزی بیان کرد: تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف از دیگر برنامه های محوری اینجانب بود که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.

گفتنی است در این مراسم نمایندگان مردم در شهرستان های ساوه و زرندیه و همچنین آشتیان ، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و سخنانی را بیان کردند.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.