خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

نسشت اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸ ب.ظ

استاندار مرکزی: اعتماد به جوانان شکوفائی و هویت بخشی برای آنها به دنبال دارد


زمانی استاندار مرکزی صبح امروز در تشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در محل استانداری برگزار شد،گفت:اعتماد به جوانان شکوفایی و هویت بخشی برای آنها به دنبال دارد .


زمانی استاندار مرکزی با بیان اینکه برقراری ارتباط با نسل جوان اعتماد آنها را در پی دارد، بیان کرد: باید زمینه گفتگوی درست و منطقی را با جوانان ایجاد کنیم تا با استفاده از آن بتوانیم مشکلات آنان را رفع کرده و با ایجاد فضای گفتگو دغدغه آنان را شناسایی و با ارائه راهکارهای کارآمد اعتماد را در جامعه افزایش دهیم.

 زمانی با اشاره به اینکه اعتماد به جوانان به آنها هویت می بخشد، اظهار کرد: ایجاد اعتماد حداکثری این قشر با مسئولان باعث حل مشکلات و تنگناها در عرصه ای مشارکتی و با حضور خود آنان می شود ودولتمردان باید بکوشند هویت‌بخشی به جوانان را با روش‌های علمی و با استفاده از نظرات کارشناسی شده در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در نسل امروز به دلیل پیشرفت تکنولوژی و گسترش روزافزون استفاده از علوم نوین نگرش‌ها تغییر کرده و شاهد تفاوت بسیاری میان نسل‌کنونی با نسل‌های گذشته هستیم که می توان از طریق گفتگو این تعارض ها را حل کرد.

زمانی افزود: باید با استفاده از الگوی بی‌نظیر انقلاب اسلامی، استفاده از نظر کارشناسان و برآورد بهترین شیوه ها و راهبردها باب گفتگو با جوانان را باز کنیم تا بتوانیم برنامه های این حوزه را اجرایی نمائیم.

وی گفت:بعد از جنگ سرد غرب تلاش کرد که فرهنگ خود را در دنیا حاکم کرده و آن ها را بر دنیا مسلط کند که پیروزی انقلاب اسلامی پایانی بر تمام این بی نظمی ها بود و با ارایه ارزش های اسلامی، راهکاری متفاوت و الگویی موفق پیش روی ملت ها گشوده شد.

وی با اشاره به ظرفیتهای استان مرکزی ابراز کرد: استحکام پیوند بین دانشگاه و صنعت در استان از اولویتهای استان است تا با ایجاد شرکت های دانش بنیان اشتغال زایی برای جوانان افزایش یابد .

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: صیانت از فضای فعال تولید و اشتغال و رسیدگی به واحدهای نیمه تعطیل و جذب سرمایه گذار  از اولویتهای استان است چراکه اگر بتوانیم وضعیت اشتغال را در میان جوانان بهبود ببخشیم قطعاً روحیه نشاط و امید نیز درمیان آنان به وجود خواهد آمد.

زمانی گفت: امیدوارم با تعامل و همکاری مسئولان استان دغدغه های موجود در حوزه جوانان مرتفع گردد و بتوانیم بر مشکلات فائق شویم و شاهد اقتصادی فعال در استان و کشور باشیم.

حسن‌بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های دولت ایجاد اشتغال برای جوانان است چرا که با ایجاد اشتغال دیگر مشکلات این قشر از جامعه نیز رفع خواهد شد.

وی گفت: باید بکوشیم تا قدرت تصمیم‌گیری و قدرت نه گفتن را در میان جوانان افزایش داده و با تحقق این مهم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

حسن‌بیگی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان تاکید کرد: درسال گذشته شاهد تحقق تعهد استان در ایجاد فرصت‌های شغلی بودیم و در این راستا نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرد و این موضوع بیانگر این است که مدیران و مسئولان استان رسیدگی به مشکلات جوانان به ویژه بیکاری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در جوانان ادامه داد: نیازسنجی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای اجرای برنامه‌های طرح اوقات فراغت است که باید از این موضوع برای برنامه‌ریزی در اوقات فراغت بهره بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، بیان کرد: برای برگزاری برنامه های اوقات فراغت باید برای دوری از موازی کاری برنامه ریزی صورت بگیرد و کارایی و اثر بخشی برنامه ها  مورد ارزیابی قرار گیرد که در این راستا می طلبد کمیته ارزیابی برنامه ها نیز تشکیل شود.

گفتنی است در این نشست مدیر کل ورزش و جوانان استان، مدیر کل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و مشاور استاندار در امور جوانان نیز سخنانی را بیان کردند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.