خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

 گله احشام، قربانی تصادف

برخورد روز گذشته خودروی بنز مایلر با گله گوسفندان درمحور آستانه- اراک استان مرکزی، مرگ120 راس از احشام  را در پی داشت.

روز گذشته در اثر برخورد یک دستگاه خودروی بنز مایلر با گله ای گوسفند در محورآستانه- اراک 120 راس از احشام جان سپردند.

علت این سانحه از سوی کارشناس پلیس راه بروز نقص فنی ترمز در خودروی مذکور عنوان شد.

سرهنگ" مهدی حسنی" ریس پلیس را ه استان مرکزی گفت: رانندگان در سطح جاده های برون شهری می بایست دقت بیشتری در توجه به تابلو های راهنمایی ورانندگی داشته و رعایت سرعت مطمنه را در مناطق مختلف سر لوحه رانندگی خود قرار دهند تا به آسانی بتوانند در مواقع لزوم سرعت وسیله نقلیه خود را کاهش داده واز بروز چنین حوتئثی پیشگیری نمایند.

اعتراف سارقان به 37 فقره سرقت در استان مرکزی

37 فقره سرقت طی دو روز گذشته در عملیات دستگیری 20 سارق در استان مرکزی کشف شد .

سرهنگ"سیامک قاسمی" معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: برخورد قاطعانه با سارقان و برنامه ریزی لازم در ارتقاء امنیت اجتماعی و تداوم طرح های قرارگاه مبارزه با سرقت در استان با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: طی دو روز گذشته در ادامه طرح های قرارگاه مبارزه با سرقت در استان، ماموران انتظامی موفق به دستگیری 20نفر سارق   . شدند 

قاسمی ادامه داد: در این عملیات ها تعداد 2 دستگاه وسیله نقلیه،‌ 9 مورد سرقت منزل و اماکن، 14 مورد سرقت محتویات خودرو، 3 مورد سرقت مغازه، 9 مورد سرقت سایر و ... کشف شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر شهروندان به توصیه های پلیس از آنان خواست گزارشات خود را در ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با مجرمان و بزهکاران از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس گزارش کنند.

توصیه پلیس استان مرکزی به شهروندان

سرهنگ قاسمی در راستای پیشگیری از سرقت برخی نکات را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت در ارزیابی های پلیس بیشترین علت زمینه ساز سرقت ها به خصوص سرقت منزل بدین شرح می باشد:

- عدم رعایت نکات ایمنی در راه های ورودی ساختمان

- اعتماد بی جا و فراهم کردن زمینه حضور افراد نامطمئن و ناشناس در محوطه ساختمان

- عدم نصب دزدگیر مناسب در ساختمان

- نگهداری اموال با ارزش در داخل منزل و مکان های غیر امن

- اطلاع افراد غیرمطمئن از سفر ساکنان منزل

- خالی گذاشتن منزل بدون رعایت اصول ایمنی

- دسترسی افراد نامطمئن به کلیدهای ساختمان

دو کشته و چهار مجروح در تصادفات روز گذشته استان مرکزی

تصادفات روز گذشته استان مرکزی دو کشته و چهار مجروح بر جای گذاشت.

در یکی از این سوانح رانندگی که در ساعت 15 دقیقه بامداد روز گذشته بر اثر واژگونی خودروی سمند در محور ساوه- همدان رخ داد یکی از  سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد و  چهار سرنشین دیگر آن زخمی و توسط نیرو های امدادی حاضر در صحنه به بیمارستان منتقل شدند.

علت این سانحه از سوی کارشناس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی  عدم توجه به جلو  راننده اعلام شد.

در سانحه ای دیگر که در حوالی ساعت 17 و 24 دقیقه روز گذشته در محور آزاد راه کربلا بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی هیوندا با یک دستگاه  خودرو فوتون به وقوع پیوست راننده خودروی هیوندا به علت شدت جراحات وارده در محل حادثه فوت کرد.

علت  این سانحه  از سوی کارشناسان پلیس راه، عدم توجه به جلو راننده  خودرو فوتون به علت خستگی وخواب آلودگی اعلام شده است .

سرهنگ" مهدی حسنی" ریس پلیس راه استان مرکزی از همه رانندگان در خواست کرد با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امنیت لازم را برای خود و سایر شهروندان در سطح جاده ها فراهم نمایند و به این هشدار همیشگی توجه داشته باشند که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

کشف 100 میلیون ریال البسه قاچاق از یک دستگاه خودرو پژو در ساوه

دستگاه خودرو پژو 405 با 100 میلیون ریال کالای قاجاق در شهرستان ساوه استان مرکزی شناسایی و متوقف شد.

سرهنگ "علی اصغر طالبی" فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یکدستگاه  خودروی پژو 405 مشکوک شدند که با استفاده از علایم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

سرهنگ "علی اصغر طالبی" تصریح کرد: در بازرسی های انجام شده از خودرو ،  850 دست انواع پوشاک خارجی ، که فاقد هرگونه مجوز گمرکی بودند به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال کشف شد .

وی خاطر نشان کرد : در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه درخاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

کلاهبرداری تحت عنوان کمک و واریز وجه به موسسات خیریه

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کلاهبرداران و افراد سودجو با سوء ‌استفاده از احساسات مردم در ماه مبارک رمضان اقدام به کلاهبرداری پیامکی و اینترنتی تحت عنوان های پرداخت زکات فطریه به موسسات خیریه یا واریز وجه جهت انجام امور خیر می نمایند.

کلاهبرداران با استفاده از عناوین دروغین پس از جلب اعتماد شهروندان مبالغی را از آنها اخذ و اقدام به کلاهبرداری می کنند. برخی افراد سودجو و کلاهبردار نیز با راه اندازی سایت‌هایی جعلی با استفاده از عناوین فریبنده و اعلام وابستگی به موسسات خیریه، کمیته امداد یا سازمان‌های مورد وثوق مردم، تحت عنوان کمک به نیازمندان یا آزادسازی زندانیان نیازمند در فضای مجازی با جلب اعتماد کاربران به منظور جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی اقدام به کلاهبرداری می کنند.

در ادامه به مواردی که کاربران با رعایت آن­ها می توانند از به دام افتادن در دام اینگونه کلاهبرداران در امان بمانند اشاره می­شود: 

هموطنان عزیز و گرامی که قصد دارند فطریه ، کفاره روزه یا  دیگر وجوهات شرعی خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت نمایند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را  از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو ، تلویزیون و ...)  اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند، پرداخت نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری نمایند.

شهروندانی که قصد پرداخت فطریه یا کفاره روزه خود از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) را دارند نیز دقت داشته باشند تا در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت ، موارد ایمنی چون بررسی آدرس اینترنتی و وجود گواهینامه ssl   را در نظر بگیرند.

شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.   

برخورد اتوبوس با کامیون 3 مجروح برجای گذاشت

برخورد اتوبوس ولوو با یک دستگاه کامیون در محور آزاد راه کربلا استان مرکزی 3 مجروح برجای گذاشت.

ساعت دو بامداد شب گذشته برخورد اتوبوس اسکانیا با یک دستگاه کامیون در محور آزاد راه کربلا، سه  مجروح در پی داشت.

مجروحان حادثه مذکور توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ " مهدی حسنی" رئیس  پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی عدم رعایت فاصله طولی از جانب راننده اتوبوس را علت این سانحه عنوان داشت .

وی، بیان داشت: رانندگان وسیله نقلیه عمومی می بایست در رانندگی خود تمامی نکات ایمنی را رعایت کرده و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، امنیت مسافران خود را به شیوه مطلوب بر قرار کنند.

حسنی افزود: مسافران می توانند هر گونه سهل انگاری و رعایت نکردن قوانین رانندگی توسط رانندگان وسایل نقلیه عمومی را به پلیس اطلاع داده تا برابر با مقررات مربوطه با رانندگان متخلف بر خورد مناسب صورت پذیرفته تا شاهد چنین حوادث دلخراشی در سطح جاده ها نباشیم.

دستگیری 31 توزیع کننده مواد مخدر در خمین

فرمانده انتظامی شهرستان خمین استان مرکزی از دستگیری 31 نفر توزیع کننده مواد مخدر و کشف 16 کیلوگرم انواع مخدر در خرداد ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد علی گودرزی" در تشریح این خبر گفت: در پی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه جدی پلیس ، با فروشندگان مواد مخدر در سطح شهرستان به صورت جدی در دستور کارگرفت.

وی ادامه داد:با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر و مأموران انتظامی این شهرستان در خرداد ماه سال جاری 31 نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و حدود 16کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

گودرزی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از شهروندان خاطر نشان کرد: پلیس با قاطعیت با سوداگران مرگ برخورد و از هرگونه فعالیتی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر جلوگیری خواهد کرد و مردم می توانند گزارشات خود را در این زمینه به سامانه 110اعلام نمایند.

 

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.