خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

نشست خبری وزیر بهداشت با خبرنگاران اراک

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ق.ظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت درخواست دانشگاه علوم پزشکی اراک و تایید شورای مربوطه در وزارت بهداشت، مرکز تحقیقات کنترل و پایش آلودگی هوا در اراک راه‌اندازی و وزارت بهداشت در زمینه تجهیزات و اعتبارات آن کمک خواهد کرد.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک، افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که باید از آن به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان مرکزی در شهرهای زیر 20 هزار نفر پزشک تأمین شده است، اظهار داشت: در نظر داریم شبکه بهداشت و درمان را در این استان تکمیل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در سال گذشته دو هزار مرکز بهداشتی در کشور به بهر‌ه‌برداری رسیده و در سالجاری نیز 650 مرکز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه از اجرای طرح حمایت از زوج‌های نابارور در صورت تأمین اعتبار تا پایان سالجاری خبر داد و عنوان داشت: برای حمایت از زوج‌های نابارور در مراکز دولتی و خصوصی طرح حمایت مالی مطرح شده است که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سالجاری اجرا می‌شود.

دکتر هاشمی گفت: برآورد می‌شود این طرح به 100 تا 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون طرح آمایش سرزمین آموزش پزشکی در حال اجراست، بیان کرد: در حال حاضر 10 قطب آموزشی در کشور ایجاد شده که به صورت دانشکده‌های بین‌المللی، کشوری و استانی فعالیت می‌کنند تا براساس آن به منظور ارتقای کیفیت از گسترش دانشکده‌های پزشکی و دندان‌پزشکی جلوگیری ‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طرح بومی‌گزینی نیروی انسانی از سال گذشته در کشور آغاز شد و انتظار می‌رود بر اساس این طرح طی 10 سال آینده نیروی انسانی مورد نیاز کشور تأمین شود.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با اعتبارات فعلی تکمیل پروژه‌های موجود 25 سال طول می‌کشد که مهم‌ترین راهکار برای حل این مشکل استفاده از توان بخش خصوصی و خرید خدمت توسط دولت است.

دکتر هاشمی گفت: در حال حاضر پروژه‌هایی که دولت در دست انجام دارد، 70 درصد پیشرفت داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در پایان با اشاره تجمیع بیمه‌ها خاطرنشان کرد: ایرانیان برای دریافت خدمات بیمه‌ای باید یک دفترچه داشته باشند که تحقق این امر ملزم به تشکیل صندوقی با سرمایه‌ای بالا برای خرید خدمت است.

  • ۹۴/۰۸/۲۸
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.