خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده در نشست خبری اعزام راهیان نور عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به این اقدام فرهنگی گفت: راهیان نور بزرگترین جبهه فرهنگی، دینی، اعتقادی و ارزشی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به این نظام مقدس از هر ترفندی بهره می‌گیرد و بهترین راهکار در مقابله با فرهنگ منحرف دشمنان، اقدامات فرهنگی و معنوی در قالب راهیان نور است تا بتوانیم به شهدا تمسک یافته و در مسیر شهدا حرکت کنیم و پاسدار ارزش‌های به امانت مانده از سوی شهدا باشیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم و حرکتی جهت‌دار و معنادار مسیر انقلاب اسلامی باشد.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفندماه گفت: به رغم تلاش‌های دشمنان ملت ایران با حضور پر شور خود در انتخابات بار دیگر عشق و دلدادگی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند.

وی افزود: در بحث راهیان نور عمومی 8 هزار و 700 نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد که از این تعداد 5 هزار و 700نفر در قالب کاروان راهیان نور و 3 هزار نفر با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام و امیدواریم بهره کافی و وافی را از این سفر معنوی داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: راهیان نور عمومی خود در دو وجه صورت گرفت یکی راهیان نور عمومی و دیگری راهیان نور تخصصی که نخبگان و اقشار بسیج تاثیرگذار استان مرکزی به بوشهر اعزام شدند و از دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام و غیرتمندی مبارزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بوشهر بازدید کردند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به اماکن بازدید شده از سوی نخبگان استان در بوشهر گفت: بازدید از اسکله‌هایی نفتی و همچنین بازدید از موزه و منزل رئیس‌علی دلواری به عنوان نماد مقابله و ایستادگی با استعمار و دشمنان نظام اسلامی صورت گرفت، دوران دفاع مقدس برخلاف جنگ‌ها و روزهای سیاه با نور و معرفت ملت ایران همراه بود.

وی افزود: سالانه از اقصی نقاط دنیا برای حضور در راهیان نور به ایران سفر می‌کنند به نحوی که سال گذشته بیش از 800 نفر از کشورهای اروپایی و منطقه از مناطق عملیاتی جنوب بازدید داشتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت سپاه روح‌الله استان مرکزی این بود که 60 درصد ماموریت‌ها در بحث راهیان نور در 6 ماهه نخست محقق شد در حالی که ظرفیت اعزام از سوی استان مرکزی بیش از 4 هزار نفر نبود 5 هزار و 700 نفر اعزام به مناطق عملیاتی در قالب کاروان راهیان نور صورت گرفت.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به اعزام راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: در اعزام به مناطق عملیاتی جنوب که از 15 مهرماه در قالب راهیان نور دانش‌آموزی بیش از سهمه تخصیص یافته به استان اعزام داشته‌ایم، به طوری که بیش از 11 هزار 57 نفر از استان در قالب راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق جنوب اعزام شدند در حالی که سهم استان 9 هزار زائر بود.

وی افزود: راهیان نور دانشجویی و راهیان نور عمومی که از 11 اسفندماه آغاز شده و تاکنون عده کثیری اعزام شده‌اند و در قالب راهیان نور عمومی تعداد درخواست‌ها بیش از 5 هزار و 700 نفر است و خوشبختانه استقبال خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: پیش بینی برای اعزام راهیان نور عمومی 10 هزار نفر بود ولی اکنون بر اساس آمار ثبت نام شده‌ها بیش از 12 هزار زائر به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد که افزایش 120 درصدی را در اعزام راهیان نور شاهد هستیم.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به اعزام راهیان نور دانشجویی گفت: از 12 اسفندماه اعزام راهیان نور دانشجویی آغاز و تا 27 اسفندماه ادامه خواهد داشت که در این بخش پیش‌بینی 2 هزار دانشجو برای اعزام‌ها داریم.

وی افزود: در بحث راهیان نور خانوادگی که با خودروهای شخصی در این سفر معنوی حضور پیدا می‌کنند 3 هزار نفر اعزام خواهیم داشت و در تلاش هستیم که راهیان نور عمومی شود و برای این منظور اسکان و غذای زائران از سوی سپاه تامین می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در اندیمشک اردوگاه سردار شهید نبیری، اردوگاه سردار شهید بهرام شیخی در مجتمع اردوگاهی شهید مسعودیان، در مجتمع شهید باکری اردوگاهی نیز برای زائران استان در نظر گرفته شده که خدمات لازم را به راهیان نور ارائه خواهد داد.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به لزوم هماهنگی با مسئول اسکان زائران گفت: خانواده‌هایی که تمایل به حضور در این سفر معنوی با خودروی شخصی خود را دارند پیش از حرکت با شماره تلفن 09184352909 تماس گرفته تا به محض ورود با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در بخش راهیان نور که با خودورهای شخصی در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند 4 هزار نفر است که به این منظور آمادگی لازم برای استقبال و پذیرایی از این تعداد زائر را داریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد: غیر از سپاه هیچ نهاد یا دستگاه اجرایی دیگری متولی اعزام راهیان نور نیست.

سرهنگ پاسدار سعید فرامرزی معاونت اردویی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز با اشاره به اعزام راهیان نور دریایی گفت: اعزام راهیان نور دریایی، بازدید از جزیره خارک که سعی شده افراد تاثیرگذار در این ارو حضور پیدا کنند که از نیروگاه اتمی بوشهر، آرامگاه رئیس‌علی دلواری و نیز اختصاصا بازدی از جزیره به عنوان بزرگترین جزیره نفتی کشور که دست کم روزانه بمباران‌های هوایی را از سوی دشمن بعث در دوران دفاع مقدس در این جزیره شاهد بودیم.

وی درپایان خاطرنشان کرد : بازدید از جزیره هرمز به عنوان یکی از جزایر استراتژیک کشور نیز جزئی از برنامه راهیان نور دریایی خواهد بود که اعزام‌ها عمومی صورت می‌گیرد ولی بایستی قبل از اعزام هماهنگی‌های لازم صورت گیرد، همچنین حمل و نقل راهیان نور دریایی از سوی ناوگان‌ها و کشتی‌های سپاه صورت خواهد گرفت.

 

  • ۹۴/۱۲/۲۴
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.