خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

مهلت معرفی مشمولان متولد 1377

سرهنگ "محسن خیری" گفت:برابر قانون خدمت وظیفه عمومی، هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که طی آن وارد سن 19 سالگی می شود مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است که باید در مهلت تعیین شده، وضعیت خدمتی خویش را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مشخص کند .
وی افزود: مشمولانی که قبل از ورود به سن مشمولیت در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند، ترک تحصیل کرده و یا اخراج شده اند و یا از تحصیل انصراف دادند با ورود به سن مشمولیت به مدت شش ماه برای مشخص کردن وضعیت خدمتی خویش مهلت خواهند داشت.

سرهنگ "خیری "در ادامه بیان داشت : متولدین شهریور ماه 77 که در دی ماه سال 94 در مقطع دیپلم فارغ التحصیل شده اند با ورود به سن مشمولیت (یعنی از اول شهریور ماه 1395) تا اسفندماه سال جاری مهلت معرفی خواهند داشت.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در صورتی که تاریخ فراغت از تحصیل، انصراف از تحصیل بعد از ورود به سن مشمولیت باشد از تاریخ مذکور به مدت یک سال مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند. به عنوان مثال متولدین خردادماه 77 که در شهریورماه 95 فارغ التحصیل از مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی شوند تا شهریور ماه سال 96 مهلت معرفی خواهند داشت.

معاون وظیفه عمومی استان در پایان افزود: مشمولانی که ازمعافیت موقت، مانند کفالت یا پزشکی برخوردار شده اند، پس از انقضاء مدت اعتبار آن باید ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی به واحد وظیفه عمومی محل سکونت خویش مراجعه کنند.

376 دستگاه موتورسیکلت متخلف و مزاحم در طرح عملیاتی پلیس توقیف شد

سرهنگ"ابوالفضل امیدی"رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در تحلیل تصادفات، 38 درصد کشته شدگان سوانح رانندگی حوزه شهری و 46 درصد مجروحان مربوط به راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت می باشد.

وی اضافه کرد: طرح ساماندهی و برخورد با موتورسواران متخلف در سال جاری یکی از مهم ترین اولویت های اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی در افزایش انضباط و ایمنی ترافیکی است که در نخستین مرحله اجرایی آن که از تاریخ بیست و دوم فروردین ماه اجرایی شد، 376 دستگاه موتورسیکلت توقیف و به پارکینگ انتقال شدند.

سرهنگ امیدی ادامه داد: استفاده از کلاه ایمنی یکی از مهم ترین تاکیدات پلیس در افزایش ایمنی راکبان و سرنشینان موتورسیلکت است و در نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، به کلیه ماموران انتظامی ابلاغ شده است که از تردد موتورسیلکت هایی که راکبان آن از کلاه ایمنی استفاده می کنند، به غیر از تخلفات خاص جلوگیری نشود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از تداوم طرح برخورد با موتورسواران متخلف و مزاحم در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در این حوزه لازم است که خانواده ها نیز همراه با پلیس، بر رعایت قانون و افزایش ایمنی استفاده از موتورسیکلت بر فرزندان خود نظارت لازم را داشته باشند .

کشف دو محموله کالای قاچاق در شهرستان شازند

دو محموله کالای قاچاق به ارزش560 میلیون ریال طی دو عملیات جداگانه در شهرستان شازند توقیف شد.

سرهنگ"بیژن جنتی" فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت:در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و در تحقیقاتی ماموران انتظامی از تردد دو دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق از محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: بلافاصله اقدامات اجرایی برای شناسایی و توقیف خودروها آغاز شد و در عملیات هایی جداگانه هر دو وسیله نقلیه شناسایی و متوقف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند خاطر نشان کرد: با توقیف خودرو ها و در بازرسی از آنها دو هزار و 880 پاکت آب میوه قاچاق به ارزش 60 میلیون ریال و از محموله دیگر 289 کیلو گرم پوشاک قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ" جنتی " بیان داشت: هر دو محموله توقیفی از شهرهای جنوبی کشور بارگیری و به مقصد شهرهای مرکزی کشور در حرکت بودند که به علت عدم ارائه مدارک گمرکی از سوی رانندگان متوقف شدند.

فرمانده انتظامی شازند در پایان اظهار داشت: هردو راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


هشت آرایشگاه زنانه در اراک اخطار پلمب گرفتند

در طرح نظارت بر واحدهای صنفی آرایشگاه های زنانه در سطح اراک، برای هشت واحد صنفی فاقد پروانه کسب اخطار پلمپ صادر شد.

در راستای ادامه روند نظارت بر صحت عملکرد اصناف، ماموران زن پلیس امنیت عمومی استان مرکزی از 13 واحد آرایشگاه زنانه در سطح شهر اراک بازدید کردند.

در این بازرسی های صورت گرفته به هشت واحد فاقد پروانه کسب اخطار پلمب صادر و برای دو واحد متخلف پرونده قضایی تشکیل شد.

طرح نظارت بر واحدهای صنفی در سطح استان مرکزی به شکل گسترده در سال جاری تداوم خواهد داشت.
  • ۹۵/۰۱/۳۰
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.