خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

دستگیری 26 سارق در عملیات روز گذشته پلیس مرکزی

سرهنگ سیامک قاسمی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: عملیات روز گذشته پلیس در استان مرکزی در ادامه برنامه های مقابله ای در برخورد با سارقان صورت پذیرفت که این عملیات ها منجر به دستگیری 26 سارق شد.

وی اضافه کرد:‌در این عملیات ها 55 فقره انواع سرقت کشف شد و اموال کشف شده از سارقان نیز با شناسایی مالباختگان به آنان تحویل شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در این عملیات ها 13 فقره سرقت منزل، 10 فقره لوازم و محتویات داخل خودرو، 7 دستگاه موتورسیکلت و ... کشف شد.

سرهنگ قاسمی در پایان از شهروندان خواست همچون گذشته همکاری خود را با پلیس از طریق ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طریق تلفن 110 ادامه دهند و در راستای ارائه خدمات کیفی عملکرد پلیس از طریق سامانه تلفنی 197 مورد ارزیابی قرار دهند.

کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در اراک

سرهنگ "یوسف سپهوند" جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در یکی از این عملیات ها، خودروی کامیون کشنده ای را که در حال تردد در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان اراک بود ، متوقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی های انجام شده از خودرو ، تعداد تقریبی 700 کارتن شامل پمپ بنزین ،زنجیر موتور ،باتری موتورسیکلت وآچار آلات که فاقد هرگونه مجوز گمرکی بود، به ارزش تقریبی 900 میلیون ریال کشف شد .

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به دیگر عملیات کشف کالای قاچاق که در اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی مرکزی استان به دست آمد اشاره کرد و بیان داشت:‌ در این عملیات، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان، در تحقیقاتی مطلع شدند که یک واحد صنفی در شهر اراک اقدام به دپو و فروش مکمل های غیرمجاز می کند.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی اضافه کرد: با شناسایی این واحد صنفی و در هماهنگی با دستگاه قضایی،‌از محل دپوی مکمل های غیرمجاز بازرسی به عمل آمد و مقدار 47 هزار و 425 گرم انواع پودر مکمل و بیش از 30 هزار قرص غیرمجاز به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ سپهوند خاطر نشان کرد:‌در این عملیات ها دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

دزد حرفه ای به 24 فقره سرقت مغازه اعتراف کرد

سرهنگ "سید نورالدین حسینی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: از چندی پیش گزارش هایی از سرقت از مغازه های سطح شهر اراک به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام شد و بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار تیمی ویژه از کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی صحنه های سرقت، کارآگاهان دریافتند که سرقت ها از مغازه هایی انجام شده است که از قفل های قدیمی فاقد کلید کامپیوتری استفاده می شده و درب مغازه ها به راحتی باز و سرقت ها انجام شده است.

سرهنگ حسینی افزود: در این بررسی ها مشخص شد که سرقت ها از ساعت یک تا 4 بعدازظهر و در برخی از مواردنیز از ساعت 12 شب تا 5 صبح رخ داده است.

این مقام انتظامی با اشاره به برنامه ریزی عملیاتی کارآگاهان پلیس آگاهی در دستگیری و شناسایی فرد سارق گفت: با انجام اقدامات تخصصی و بهره گیری از دانش علمی، کارآگاهان موفق شدند دزدی سابقه دار را شناسایی و طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در عملیات دستگیری این فرد، تعداد زیادی دسته کلید و شاه کلید که فرد سارق برای سرقت ها از آن استفاده می کرد کشف شد.

وی افزود: در تکمیل تحقیقات، متهم به 24 فقره سرقت از مغازه های شهر اراک اعتراف کرد.

سرهنگ حسینی استفاده از تجهیزات ایمن در پیشگیری از سرقت را مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه به هشدارهای پلیسی و استفاده از تجهیزات ایمن و روزآمد از ضروریاتی است که باید در پیشگیری از سرقت مورد استفاده قرار داد و در صورت رویت موارد مشکوک نیز باید اطلاع رسانی به مراکز پلیس از طریق تلفن 110 در اولویت قرار گیرد.

  • ۹۵/۰۲/۱۴
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.