خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

دستگیری 3 نفر از یک باند خانوادگی مواد مخدر در زرندیه

سرهنگ" داود کاظمی" فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه در تشریح این خبر گفت:در پی گزارشات متعدد مبنی بر اینکه اشخاصی در یکی از شهرهای توابع شهرستان زرندیه به صورت خانوادگی در کار توزیع انواع مواد مخدر هستند، دستگیری این باند خانوادگی به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ کاظمی گفت: با تمهیدات اجرایی انجام شده، ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان ، در یک عملیات غافلگیرانه هر سه متهم را دستگیر نمودند که در بازرسی از منزل آنها یک کیلو و 177 گرم انواع مواد مخدر از جمله شیشه، هروئین، حشیش و گراس و همچنین تعداد 60 عدد پایپ ، دو عدد ترازو، یک اسپری و شوکر غیر مجاز و تعدادی سلاح سرد کشف شد.

وی در پایان گفت: هر سه متهم دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

اعتراف به 33 فقره سرقت مغازه، یک ماه بعد از آزادی از زندان

سرهنگ "یوسف سپهوند" جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد مغازه طی یک ماه گذشته در سطح شهر اراک و شکایت تعدادی از کسبه در این رابطه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی، اضافه کرد: در بررسی تخصصی این سرقت ها، تیمی از کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، مسئول رسیدگی به پرونده های سرقت شدند و تحقیقات تخصصی برای کشف سرقت ها آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، سارق یا سارقان با شگردی خاص اقدام به ورود و سرقت از مغازه ها می کردند که در برخی مواقع، مالباختگان تا چند ساعت پس از حضور در مغازه متوجه سرقت نمی شدند.

سرهنگ سپهوند با اشاره به عملیات شناسایی و دستگیری سارق مغازه ها، خاطرنشان کرد:‌ در بررسی تخصصی صحنه های سرقت، سرانجام کارآگاهان پلیس، موفق به شناسایی فرد سارق شدند و برنامه ریزی لازم برای دستگیری وی آغاز شد.

این مقام انتظامی استان مرکزی با اشاره به شناسایی سارق پس از اقدامات تخصصی ماموران پلیس آگاهی، خاطرنشان کرد: متهم سابقه دار  با هوشیاری پلیس و در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاه خود در یکی از محله های اراک دستگیر شد.

سرهنگ سپهوند، بیان داشت: متهم که حدود یک ماه پیش از ندامتگاه آزاد شده است، در تکمیل تحقیقات به 33 فقره سرقت مغازه در اراک اعتراف کرد.

وی اضافه کرد: از محل اختفای سارق بیش از 200 عدد کلید و تعدادی لپ تاپ، دوربین و وجه نقد کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری دو نفر از خریداران اموال مسرقه در ادامه تحقیقات کارآگاهان پلیس خبر داد و اظهار داشت: پرونده های تشکیلی در حال تکمیل تحقیقات و سیر مراحل قانونی است.

سرهنگ یوسف سپهوند در پایان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص سرقت های متعدد مغازه توسط افراد فرصت طلب از صاحبان مغازه و کسبه خواست برای ایمنی بیشتر می توانند از تجهیزاتی مانند دزدگیر ، دوربین مدار بسته و درهای ضد سرقت استفاده کنند.

مرکز نظارت همگانی در ناجا، اقدامی ابتکاری و روشمند بر نظارت مردم بر عملکرد پلیس

سرهنگ "مجید مهرانفر" در حاشیه ملاقات مسئولان انتظامی در دفتر نظارت همگانی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: برنامه ریزی پاسخگویی پلیس در راستای پاسخ به نیاز اساسی یعنی حفظ امنیت اجتماعی طراحی و برنامه ریزی شده است .

وی ادامه داد: افزایش اعتماد عمومی و بهره جستن از نظارت اجتماعی بر عملکرد پلیس، در راستای بهبود بخشی به توسعه خدمات مطلوب به شهروندان، راهبرد و حفظ مشی است که پلیس در برنامه های نظارتی خود بدنبال تحقق هر چه مطلوبتر آن است.

این مقام انتظامی  استان مرکزی کیفیت خدمات انتظامی را در افزایش امنیت اجتماعی اثر بخش خواند و بیان داشت: بهبود کیفیت در خدمات انتظامی علاوه بر آن که موجب نظارت مردمی می شود در افزایش شاخص های امنیتی جامعه اثر گذار است.

سرهنگ مهرانفر افزود:استفاده از سرمایه های اجتماعی در راستای توسعه شاخص های امنیتی ، اطلاع رسانی ،آموزش و جلب اعتماد مردم نقش بسزایی در امنیت جامعه دارد که با استفاده از این مولفه ها رویکرد و نگرش اعتماد مردم نسبت به پلیس ارتقاء خواهد یافت .

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی سامانه 197 را بستری آسان و مطمئن برای نظارت اجتماعی بر عملکرد پلیس برشمرد و گفـت: در این راستا کلیه تماس های شهروندان در این سامانه مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته و حسب ضرورت بازخورد تماس شهروندان به آنان اعلام می شود.

وی در ادامه تاسیس مرکز نظارت همگانی در ناجا را اقدامی ابتکاری و روشمند بر نظارت مردم بر عملکرد پلیس عنوان کرد و با اشاره به اهداف این مرکز ادامه داد: گسترش فرهنگ جامعه محوری، اعتماد سازی عمومی ،‌تصمیم گیری کاربردی بر اساس بازخوردگیری از دیدگاه های مردم و بازدارندگی کارکنان از جرم و تخلف با استفاده از نظارت داوطلبانه و فراگیر شهروندان از جمله مقوله هایی است که ناجا دنبال کرده و در استان نیز با قاطعیت دنبال می شود.

سرهنگ مهران فر خاطر نشان کرد: نظارت همگانی اهرمی موثر در پاسخگویی به اقشار مختلف اجتماعی است و در کنار برنامه ریزی ، سازماندهی و رهبری از ارکان موثر در کیفی سازی ماموریت هاست که لازم است شهروندان با مشارکت هرچه بهتر با پلیس در ارتقاء آن کوشا باشند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌در راستای برنامه ریزی کیفی و پاسخگویی هر چه بهتر در حوزه ماموریت های پلیس، برنامه ملاقات مسئولان انتظامی انتظامی استان در دفتر نظارت همگانی واقع در خیابان بهزیستی به صورت ماهیانه حداقل دو بار برنامه ریزی می شود.

وی اضافه کرد: شهروندان برای ملاقات حضوری و چهره به چهره با مسئولان انتظامی استان تا 24 ساعت قبل از برگزاری جلسه ملاقات مردمی، از طریق تلفن های 197 و یا شماره تماس 08633669600 برای این ملاقات ثبت نام نمایند که نتیجه نیز از طریق شماره هایی که از سوی فرد تماس گیرنده ثبت می شود، اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ مهران فر در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در ارتباط با سامانه 197 می توانند مشکلات خود را در حوزه مسائل اجتماعی،‌ تقدیر ، شکایت، انتقاد، پیشنهاد از عملکرد کارکنان انتظامی مطرح نموده و یا در صورن نیاز برای ملاقات و حضور چهره به چهره با مسئولان انتظامی از این سامانه استفاده نمایند.

توقیف 2 دستگاه کامیونت قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در دلیجان

سرهنگ یوسف سپهوندجانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: در تداوم طرح های عملیاتی پلیس استان در مبارزه با قاچاق کالا،‌ پلیس شهرستان در تحقیقاتی از جا به جایی یک محموله خودرو قاچاق از محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، سرانجام در یکی از محورهای اصلی این شهرستان، یک کشنده حامل دو دستگاه کامیونت قاچاق شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی افزود: بلافاصله محموله متوقف و پس از بررسی دقیق و کارشناسی مشخص شد، دو دستگاه کامیون، ساخت کشور چین بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

سرهنگ سپهوند با بیان این که ارزش کامیون های مکشوفه پنج میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به عدم ارائه مدارک معتبر گمرکی توسط راننده در این خصوص، دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده،  تحویل مراجع  قضائی شدند.

 

  • ۹۵/۰۲/۲۱
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.