خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

4 کشته و 6 مجروح حاصل حوادث رانندگی دیروز

در حادثه رانندگی ساعت 11 و 58 دقیقه دیروز در محور بوئین زهرا – ورده که بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با سواری پراید اتفاق افتاد، دو نفر از سرنشینان پراید در دم کشته شدند و یکی از سرنشینان آن مجروح شد .کارشناس پلیس راه استان مرکزی علت این تصادف تجاوز به چپ سواری پراید اعلام کرد.

در حادثه دیگری که در ساعت 18 و 40 دقیقه همان روز در محور اراک – توره رخ دادد یک دستگاه وانت پیکان با یک دستگاه پراید برخورد کرد که در این سانحه دلخراش دو نفر از سرنشینان پراید جان خود را از دست دادند و چهار نفر از سرنشینان هر دو وسیله نقلیه مجروح شدند.

کارشناس پلیس راه استان علت این حادثه را انحراف به چپ وانت پیکان اعلام کرد.

کشف یک میلیارد و 300 میلیون ریال کالای قاچاق

سرهنگ " بیژن جنتی " فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور حمایت از تولید داخلی، ماموران انتظامی شازند در یکی از محورهای اصلی این شهرستان 6 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود:با تلاش ماموران انتظامی خودروهای شناسایی شده در چند عملیات جداگانه متوقف و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مقام انتظامی شهرستان با اشاره با کشف 257 کیلو گرم پوشاک خارجی زنانه ،480 جفت کفش  و دو دستگاه ماشین لباسشویی، یک دستگاه تلویزیون و یک دستگاه یخچال و 100عدد تیوپ ماشین سنگین خارجی، 18 مانیتور ،11عدد کپسول گاز فلورسنت ، پنج عدد باتری12ولت خودرو و 80 حباب لامپ کم مصرف ، 12 قوطی روغن موتور یک لیتری اضافه کرد: ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد و300 میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند در پایان خاطرنشان کرد: 6 نفردراین رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.



توقیف پژو206 با خلافی 57 میلیون ریال در اراک

سرهنگ "ابولفضل امیدی" رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: در راستای ارتقاء امنیت ترافیکی در سطح معابر شهرهای استان، تیمی از ماموران پلیس راهور استان یک دستگاه خودرو پژو 206 را حین انجام تخلف در میدان شهدای اراک شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: پس از اعمال قانون این وسیله نقلیه و انجام استعلام از مرکز اجرائیات پلیس راهور مشخص شد این خودرو دارای 57 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است.

این مقام انتظامی استان تاکید کرد: در راستای اجرای ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

کشف 895 کیلو گرم انواع مواد مخدر و دستگیری 489مواد فروش و قاچاقچی

سرهنگ"یوسف سپهوند" جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: تداوم طرح های امنیت بخش پلیس با بررسی و تحلیل دیدگاه های شهروندان در حوزه نظم و امنیت اجتماعی و مطالبات آنان از مجموعه انتظامی استان از برنامه هایی است که در سال جاری نیز با جدیت دنبال می شود.

وی مواد مخدر را یکی از معضلات اجتماعی خواند و گفت:‌ با توجه به مسئولیت نیروی انتظامی، برنامه ریزی جامع و کارشناسی در برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ سپهوند ادامه داد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ومبارزه همه جانبه با معضل مواد مخدر مأموران انتظامی استان از ابتدای امسال تاکنون عملیات های مختلفی در زمینه کشف مواد افیونی و دستگیری قاچاقچیان انجام داده اند.

وی افزود: با تلاش ماموران پلیس 895 کیلو و13 گرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین ، حشیش و شیشه کشف و 489 نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی استان با اشاره به انهدام چهار باند تهیه و توزیع مواد مخدر در مهم ترین عملیات های پلیس استان در سال جاری خاطر نشان کرد: دو هزار و 542 معتاد نیز دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد استان معرفی شدند.

سرهنگ "سپهوند" در پایان با بیان اینکه همه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند اظهار داشت: مبارزه همه جانبه با معضل مواد افیونی با استفاده از همه توان اجرایی نیروی انتظامی در سطح استان مرکزی ادامه دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی برنامه ریزی پیشگیرانه در گسترش مصرف مواد مخدر را ضرورتی برای جامعه عنوان کرد و گفت:‌ از جمله برنامه هایی دیگر که از سوی مجموعه انتظامی استان به صورت حضوری و غیرحضوری در حال اجرا می باشد، افزایش آگاهی خانواده ها در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه معضلات مواد مخدر است.

وی خاطر نشان کرد: در این حوزه از ابتدای سال در حدود 600 برنامه آموزش همگانی برای اقشار مختلف اجتماعی از جمله دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان، کارگران و ... با حضور مستقیم و چهره به چهره کارشناسان انتظامی در استان اجرایی شده است که ارتقاء کیفی این آموزش ها در سال جدید با برنامه ریزی بهتر و استفاده از ظرفیت های استانی و مشارکت آحاد جامعه پیگیری می شود.

 

  • ۹۵/۰۳/۱۱
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.