خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

کشف بیش از 19 هزارنخ سیگار خارجی قاچاق درشازند

سرهنگ" بیژن جنتی" فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت : روز گذشته ماموران کلانتری 13 مهاجران در یکی از محورهای اصلی این شهرستان یک دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات اجرایی، خودروی مورد نظر متوقف و پس از بازرسی از آن 19 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند با اشاره به اینکه خودرو از یکی از شهر های جنوبی کشور بارگیری و در حال انتقال به تهران بوده است خاطر نشان کرد: راننده در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

عاملان کلاهبرداری از 400 راننده وانت بار در اراک دستگیر شدند

سرهنگ "کیومرث عزیزی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در بیان جزئیات این خبر گفت:در حدود یک ماه پیش شکایت 400 نفر از رانندگان وانت بار شهرستان اراک در خصوص کلاهبرداری یک شرکت خصوصی از آنان به پلیس آگاهی استان ارجاع شد و بلافاصله پرونده در اختیار تیمی تخصصی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات مقدماتی که از شاکیان پرونده صورت گرفت مشخص شد که شرکتی خصوصی بر اساس قراردادی که از چهار سال قبل با تاکسیرانی و رانندگان خودروهای وانت بار داشته ، موظف بوده که ماهیانه حق بیمه رانندگان را طبق ضوابط دریافت و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی ادامه داد: بعد از مدت زمانی مشخص می شود که مدت پنج ماه حق بیمه رانندگان خودروهای وانت به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است و این عدم پرداخت طبق قانون باعث افزایش جرایم دیرکرد حق بیمه برای رانندگان شده است.

سرهنگ عزیزی با اشاره به اقدامات عملیاتی پلیس در شناسایی و دستگیری عاملان این کلاهبرداری گفت: با آغاز تحقیقات پرونده ابتدا کلیه مستندات و مدارک اعم از قراردادهای منعقده و اسناد وجوه واریزی رانندگان اخذ و مورد بررسی قرار گرفت و بررسی ها حاکی از آن بود که در این مدت، حق بیمه رانندگان به میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب شرکت خصوصی واریز شده، ولیکن این شرکت دارای پنج ماه بدهی معوقه به سازمان تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: با ادامه بررسی ها مشخص شد که مدیرعامل شرکت که در قم ساکن بود متواری شده است و نماینده وی در شرکت نیز پاسخگوی، مراجعان نیست.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با احضار نماینده شرکت مربوطه، وی مورد بازجویی تخصصی کارآگاهان قرار گرفت و در بررسی های کارشناسی بر روی اسناد موجود مشخص شد که سه ماه از حق بیمه رانندگان توسط نماینده شرکت و دو ماه نیز توسط مدیرعامل شرکت به میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال تصاحب شده است .

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: با هماهنگی مراجع قضایی دستور جلب مدیرعامل شرکت نیز اخذ شد و با برنامه ریزی دقیق و در تلاشی شبانه روزی متهم در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با تکمیل تحقیقات و اعترافات دو متهم دستگیر شده، هردو نفر برای سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی معرفی و سپس روانه زندان شدند.

حوادث رانندگی استان مرکزی 6 کشته و 6 مجروح برجای گذاشت

در نخستین حادثه رانندگی که در ساعت 3 و 38 دقیقه سه شنبه گذشته در محور تهران- ساوه بر اثر بر خورد دو دستگاه کامیون خاور به وقوع پیوست، یکی از رانندگان خودرو ها به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده خودرو دیگر نیز مجروح و توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به بیمارستان منتقل شد.

علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه، عدم توجه به جلوی راننده یکی از کامیون ها عنوان شد.

در حادثه دیگری که ساعت 19 و 19 دقیقه همین روز در کمربند شرقی شهرستان محلات بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو405 با موتور سیکلت رخ داد، راکب موتور سیکلت پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت شد.

کارشناس تصادفات پلیس راهور علت این حادثه را، عدم رعایت فاصله طولی از جانب راکب موتور سیکلت عنوان شد.

سومین حادثه رانندگی نیز در ساعت 17 و 41 روز چهار شنبه گذشته در خیابان امام شهرستان اراک بر اثر واژگونی خودروی وانت پیکان شکل گرفت که در این حادثه راننده خودرو مجروح و یکی از سرنشینان آن نیز پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت شد.

علت حادثه مذکور از سوی کارشناس تصادفات پلیس راهور عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده خودروی وانت پیکان ، اعلام شد.

حادثه دیگر در ساعت 10 و 45 دقیقه پنج شنبه گذشته در محور شازند- توره بر اثر واژگونی خودروی پژو پارس به وقوع پیوست که راننده و سرنشین آن به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شدند.

کارشناس تصادفات پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی وخواب آلودگی از سوی راننده خودرو عنوان کرد.

پنجمین سانحه رانندگی در روز گذشته در محور هستیجان- دلیجان به علت واژگونی خودروی پراید رخ داد که در این سانحه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و 4 سرنشین دیگرآن نیز مجروح وتو سط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به بیمارستان منتقل شدند.

علت حادثه مذکوراز سوی کارشناس تصادفات پلیس راه، عدم توجّه به جلوی راننده خودرو عنوان شد.

7 هکتاراز مزارع،15 تن علوفه و  300 اصله درخت استان مرکزی در آتش سوخت

 

در اولین حادثه در ساعت 22و 55 دقیقه پنج شنبه گذشت رخ داد یک دامداری در یکی از محله های حاشیه شهرستان ساوه دچار حریق شد که با حضور تیم های امدادی آتش بعد از ساعتی مهار شد.

درتحقیقات اولیه مشخص شد که در  این حادثه 15 تن یونجه و کاه به علت نا معلومی در آتش سوخته است که بررسی ها توسط کارشناسان آتش نشانی در حال پیگیری می باشد.

 

 در حادثه دیگری در روستای علی آباد قورچی باشی خمین 300 اصله درخت به علت آتش زدن علف های اطراف درختان دچار حریق شدند و در آتش سوختند.

 

روز گذشته مرکز فوریتهای پلیس 110 شازند نیز یک حادثه آتش سوزی را در مزارع گندم روستای نور آباد شازند اعلام و پس از حضور بررسی ها مشخص شد هفت هزار هکتار از این مزارع در آتش سوخت که علت آتش سوزی توسط کارشناسان در حال پیگیری می باشد.

  • ۹۵/۰۴/۱۹
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.