خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

کاهش 22 درصدی وقوع انواع سرقت در تفرش

 

سرهنگ "روح الدین یوسف وند" بیان داشت: در برنامه ریزی های عملیاتی پلیس استان، مهار سرقت یکی از مهم ترین اولویت هایی است که با جدیت در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:‌ بر این اساس با پیش بینی های انجام شده و بازخوردگیری هایی که با مشارکت خوب شهروندان شهرستان انجام می شود، پلیس شهرستان موفق شد در سه ماهه نخست سال جاری و در اجرایی طرح هایی عملیاتی و هدفمند نسبت به مهار جرایم به ویژه سرقت به خوبی برنامه ریزی کند.

سرهنگ یوسف وند خاطر نشان کرد:‌ در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در سطح شهرستان شاهد کاهش 22 درصدی وقوع انواع سرقت بودیم که نقش شهروندان در توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیس و همراهی با ماموران انتظامی در اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی بسیار ستودنی و قابل تقدیر بود.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد امنیت واقعی و آسودگی خاطر مطالبه به حق مردم است و پلیس با هدایت و رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) و در چهارچوب قانون، همواره از هر اقدامی که باعث ایجاد امنیت و آسایش شهروندان شود دریغ نخواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش اضافه کرد: به منظور ارتقاء ‌کیفی عملکرد پلیس سامانه تلفنی 197 ابزاری بسیار مطمئن و در دسترس می باشد که شهروندان می توانند با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در کلیه حوزه های ماموریتی، پلیس را یاری نمایند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس اعلام نمایند.

پلمب 4 دکه متخلف تفرجگاههای اراک به علت عرضه قلیان

سرهنگ "احمد عباسی" رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی طی هفته گذشته ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان از 12 دکه در یکی از تفرجگاه های شهر اراک بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید با توجه به ارائه قلیان، چهار دکه متخلف شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پلمب شدند.

این مقام انتظامی در پایان بر تداوم اجرای طرح های نظارتی بر اماکن عمومی استان مرکزی با استفاده از اکثر توان اجرای پلیس امنیت تاکید کرد.

کشف 24 تن لوبیای قاچاق در استان مرکزی

سرهنگ "یوسف سپهوند" جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی استان در محور دلیجان - اصفهان به یک دستگاه کامیون اسکانیا مشکوک و با استفاده از علایم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

سپهوند با اشاره به این که کالای قاچاق از یکی از استان های مجاور به مقصد مشهد بارگیری شده بود اظهار کرد: در بازرسی انجام شده از خودرو 24 تن لوبیای قرمز خارجی قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و 700 میلیون ریال که فاقد هرگونه مدرک معتبر گمرکی بود کشف شد.

وی ادامه داد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده ،برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد و کاالای کشف شده نیز به انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل داده شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سود جو،موضوع را از طریق سامانه تلفنی فوریت های پلیسی 110 به اطلاع پلیس رسانده تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

رد رشوه 40 میلیون ریالی پلیس محلات

 سرهنگ "مجید مهرانفر" رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: چندی پیش در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، تیم گشتی پلیس کلانتری 13شهرستان محلات هنگام کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه پراید که حامل مواد مخدر بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

سرهنگ مهرانفر، یادآور شد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودرو موفق به کشف مقادیری مواد مخدر شدند و بلافاصله راننده و سرنشین خودرو را دستگیر و به پلیس شهرستان منتقل کردند.

این مقام انتظامی، افزود: متهمان در هنگام انتقال به یگان جهت رهایی از قانون، 40 میلیون ریال به مامور کلانتری پیشنهاد رشوه می دهند که این مامور وظیفه شناس با صحت عمل خود، ضمن رد رشوه با هماهنگی بازرسی شهرستان، بلافاصله وجه موصوف را صورتجلسه و ضمیمه پرونده می کند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان این که هر دو متهم با تشکیل پرونده و صورتجلسه پیشنهاد رشوه، به مقام قضائی معرفی شدند، از عموم شهروندان خواست، هرگونه انتقاد، پیشنهاد و تقدیر را در راستای عملکرد پلیس با دفتر نظارت همگانی (197) در میان بگذارند.#

واژگونی خودروها 2 کشته و 4 مجروح برجای گذاشت

در نخستین حادثه رانندگی که در ساعت 21 دقیقه روز گذشته در محور "خمین- دلیجان" بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سمند به وقوع پیوست، راننده خودرو ی مذکور پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت شد.

علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه، عدم توانایی راننده خودروی سمند در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیچ عنوان شد.

دیگر حادثه در ساعت 13 و 13 دقیقه همین روز در محور اراک-قم بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید رخ داد، که در این حادثه راننده و چهار سرنشین خودرو مجروح و توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به بیمارستان منتقل شدند که در بیمارستان یکی از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده فوت شد.

کارشناس تصادفات پلیس راه علت این حادثه را، عدم توجه به جلوی راننده خودرو ی پراید عنوان کرد.

نهادینه سازی امنیت عمومی در گرو مشارکت مردم است

سرهنگ "یوسف سپهوند " در نشست با دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش خورهه محلات که در روز گذشته در دهیاری خورهه محلات تشکیل شد گفت: پلیس در جهت ار تقا امنیت عمومی با مشارکت مردم می تواند به نهادینه سازی امنیت عمومی دست یابد.

وی افزود: معتمدین با اقدامات فرهنگی خود در کنار پلیس می توانند امنیت را در جامعه افزایش دهند و باعث همکاری آحاد مردم و ضامن ایجاد امنیت و احساس امنیت در جامعه باشند.

وی با بیان این مطلب که نیروی انتظامی در جهت کنترل جرایم و آسیب های اجتماعی از جمله سرقت نیازمند ورود و اقدام همگانی مردم عزیز است به اهمیت و نقش شوراه های معتمد پلیس اشاره داشت و افزود: یکی از اساسی ترین اهداف اجرای طرح شورای معتمد پلیس ، حل معضلات و ناهنجاری های اجتماعی و جلب مشارکت عمومی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی است.

وی افزود: رویکرد شورای معتمد پلیس بیشتر بحث پیشگیری است و هدف این شورا آموزش همگانی، مشاوره و حل و فصل مشکلات محلی با کمک و یاری معتمدین درسطح جامعه است که نیروی انتظامی با برنامه ریزی کارشناسی سعی بر تحقق بهینه آن در سطح جامعه را دنبال می کند.

وی با اشاره به آسیب شناسی مناطق و محلات در هر حوزه در سایه برگزاری جلسات شورای معتمد، گفت: پلیس با حضور در جلسات و شنیدن نظرات اعضاء شوراء، محله مورد نظر را آسیب شناسی کرده و آموزش مردم و پیگیری مطالبات قانونی و پیشنهادات سازنده انان را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی افزود: نهادینه شدن قانونمندی و امنیت محوری در سطوح مختلف اجتماعی یکی دیگر از دستاوردهای شورای معتمد است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: انتظار می رود تا مردم در جهت ایجاد امنیت و آرامش ، همکاری های لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند و دهیاران و اعضای محترم شوراها نیز ضرورت دارد ارتباط تنگاتنگ با نیروی انتظامی را در برنامه کاری خود قرار دهند و نقش خود را در جلب مشارکت های مردمی به بهترین شکل ایفا نمایند.

در ادامه این جلسه نیز هر یک از حاضرین نقطه نظرات خود را بیان و تاکید بر اهمیت تعامل پلیس با مردم و شوراها مطرح شد.

  • ۹۵/۰۴/۲۱
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.