خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

کلاهبرداری زن جوان به نام موسسه خیریه از 17 نفر خانم

سرهنگ "محمد علی گودرزی "فرمانده انتظامی شهرستان خمین گفت: پلیس شهرستان در انجام تحقیقاتی مطلع شد که خانمی در سطح شهرستان از تعدادی خانم مبالغی را کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

وی افزود :در تحقیقات اولیه از شاکیان پرونده مشخص شد زنی 40 ساله که خود را نماینده اداره بهزیستی و مرکز خیریه یکی از شهرستان های اطراف معرفی کرده، با مراجعه به مراکز پر تردد زنانه پس از اعتماد سازی و فراهم کردن زمینه برای کلاهبرداری، وجوهی را به صورت دستی و یا با واریز به حساب خود از طریق خودپرداز برای پرداخت به فقرا و نیازمندان اخذ نموده و متواری شده است.

این مقام انتظامی شهرستان تصریح کرد: در روند رسیدگی به پرونده، متهم شناسایی و محل زندگی اش در یکی از محله های شهرستان شناسایی شد.

سرهنگ گودرزی اضافه کرد: با مشخص شدن محل اختفای متهم، زمانی که او در محلی دیگر برای فریب دیگر خانم ها برنامه ریزی می کرد، دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی  انتقال داده شد.

وی خاطر نشان کرد:‌ در بازجویی های انجام شده و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده، متهم به 17فقره کلاهبرداری به مبلغ 320 میلیون ریال در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین از ارجاع پرونده به دستگاه قضایی و معرفی متهم به زندان خبر داد و گفت: اعتماد بی جا به افراد بدون شناخت کافی نسبت به آنها، فریب خوردن از ظاهر افراد، عدم مشاوره با کارشناسان و افراد مطلع و ناآشنایی با روال قانونی از مهم ترین عوامل زمینه ساز کلاهبرداری است که لازم است شهروندان با کمی توجه بستر هر گونه کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی را از بین ببرند.

سرهنگ گودرزی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110به پلیس گزارش کنند.

 

حوادث رانندگی استان مرکزی 2 کشته و 4 مجروح بر جای گذاشت

در حادثه رانندگی ساعت 15 و 41 دقیقه روز گذشته محور قدیم ساوه – سلفچگان که بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون کشنده با مینی بوس اتفاق افتاد یکی از سرنشینان مینی بوس در دم فوت کرد و 4 نفر دیگر مجروح شدند.

بنابر اعلام کارشناس پلیس راه استان مرکزی علت این حادثه دلخراش انحراف به چپ کامیون کشنده است.

در حادثه دیگری که در ساعت 21 و 46 دقیقه شب گذشته در محور فرعی روستای ابراهیم آباد به روستای چشمه از توابع اراک رخ داد، یک دستگاه سواری پیکان با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد و در این سانحه راکب موتور جان خود را از دست داد.

کارشناس پلیس راه استان عدم توجه به جلو راننده پیکان را علت این حادثه اعلام کردند.

کشف 3 کیلو و 635 گرم تریاک و دستگیری دو موادفروش در استان مرکزی

سرهنگ"احمد رضا چگنی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: در تداوم برنامه های اجرایی پلیس در برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر، در روند تحقیقاتی فردی سابقه دار در شهرستان دلیجان شناسایی و تحت مراقبت نامحسوس پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در عملیات مشترک ماموران انتظامی شهرستان دلیجان و محلات، فرد توزیع کننده زمانی که با یک دستگاه خودرو در حال جابجایی مواد مخدر بود متوقف شد.

سرهنگ چگنی بیان داشت: در بازرسی از خودرو مقدار دو کیلو و 900 گرم ماده مخدر تریاک کشف شد و متهم نیز دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال شد.

سرهنگ"چگنی"از دستگیری یک مواد فروش سابقه دار در یکی از روستاهای اطراف فراهان نیز خبر داد و بیان داشت:در این عملیات 735 گرم تریاک از وی کشف و مراتب پس از تشکیل پرونده به ارجاع شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در پایان به عزم جدی پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ اشاره و اظهار داشت: نیروی انتظامی آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات شهروندان در زمینه های خرید و فروش مواد مخدر توسط افراد سودجو می باشد و شهروندان می توانند گزارش های خود در این حوزه را از طریق تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیس اعلام کنند.

 

معافیت کلیه فرزندان ذکور خانواده های شهدا و جاویدالاثران

سرهنگ "محسن خیری" معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به تغییرات قابل ملاحظه در باب معافیت فرزندان ایثارگران در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی بیان داشت: در این قــــانون کلیه فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثران ازخدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

وی افزود : به ازای هر بیست و چهار ماه آزادگی، بیست و پنج درصد جانبازی و سی ماه ســابقه حضور در جبهه هر یک از والدین نیز یکی از فرزندان ذکور آنان معاف می شوند و در مورد معافیت کسانی که مدت حضور در جبهه یا مدت آزادگی و اسارت آنان به تنهایی در حد معافیت یک فرزند ذکور آنها نمی باشد، درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه و مدت اسارت آنان تجمیع و محاسبه می شود.

سرهنگ خیری اعلام داشت:در این قانون به ازای هر شهید یا جاویدالاثر یک برادر وی می تواند از خدمت دوره ضرورت معاف شود و همچنین آزادگان با حداقل 24 ماه اسارت یا جانبازان با حداقل 25 درصد جانباری که فاقد فرزند پسر می باشند نیز می توانند یک برادر خود را از انجام خدمت دوره ضرورت معاف نمایند.

وی در پایان افزود: مشمولان و خانواده های محترم ایشان از پرداختن به شایعاتی که در خصوص برخی امتیازات و معافیت ها در فضای مجازی و غیره منتشر می شود خودداری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به قوانین و مقررات وظیفه عمومی را از رسانه های معتبر و مجاز پیگیری نمایند.

  • ۹۵/۰۴/۲۸
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.