خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

کشف 6 میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات دستگیری 13 قاچاقچی در مرکزی

سرهنگ "یوسف سپهوند " جانشین فرماندهی انتظامی استان پلیس مرکزی گفت:در تداوم برنامه های اجرایی پلیس استان در حوزه ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا، چشم انداز اجرایی و عملیاتی پلیس استان در جلساتی کارشناسی به منظور اثربخشی هر چه بهتر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی از اجرای طرحی ویژه به مدت سه روز در سطح استان خبر داد و گفت:‌در این طرح با برنامه ریزی های عملیاتی ماموران انتظامی موفق شدند 13 قاچاقچی کالا را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ سپهوند خاطر نشان کرد: در این عملیات ها 12 محموله قاچاق کالا به ارزرش تقریبی شش میلیارد ریال توقیف شد و مقادیر زیادی لوازم یدگی، لوازم خانگی، پوشاک، سیگار، سوخت و ... کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان با تاکید بر تداوم قاطعانه طرح های مبارزه با کالای قاچاق در استان اظهار داشت: فعالیت های غیر مجاز افراد سود جو ضربه مهلکی بر پیکره اقتصادی کشور وارد می کند که پلیس بدون چشم پوشی با این فعالیت های مجرمانه به صورت قاطع برخورد می کند.

 

پلمب 3 واحد صنفی با اسامی و اصطلاحات بیگانه در اراک

در طرح نظارتی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان، سه واحد صنفی متخلف به علت استفاده از اسامی و اصطلاحات بیگانه در سر درب مغازه پلمب شدند.

سرگرد "مهدی تقوی نیا" رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان مرکزی گفت:در راستای اجرای طرح برخورد با استفاده کنندگان از اسامی و اصطلاحات بیگانه در سر درب مغازه ها، طی هفته گذشته از تعدادی از واحد های صنفی در اراک بازدید شد.

وی افزود:در این راستا سه واحد صنفی متخلف با هماهنگی مقام قضایی پلمب و 38 واحد دیگر اخطار 15 روزه دریافت کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: هشت تابلو نیز درپی اجرای این طرح اصلاح شدند.

سارق حرفه ای خودروهای پراید دستگیر شد

سرهنگ "سید نورالدین حسینی" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو های پراید در نقاط مختلف شهرستان اراک و رها سازی خودروها پس از سرقت قطعات خودروها توسط سارق یا سارقان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: با شروع تحقیقات تخصصی کارآگاهان سرانجام سرنخ هایی از فرد سارق به دست آمد و در بررسی های انجام شده مشخص شد که وی فردی سابقه دار و ساکن تهران است که مدت چند ماهی است که در شهر اراک تردد می کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌ در تحقیقات نامحسوس کارآگاهان پلیس، سرانجام وی در یکی از خیابان های شهر اراک شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در روند بازجویی های انجام شده و با ارائه مستندات و مدارک به دست آمده، متهم به 10 فقره سرقت خودروی پراید اعتراف کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

 واژگونی موتور سیکلت با یک کشته

در حادثه ای که در ساعت 21 و 20 دقیقه روز گذشته در زیرگذر میدان سرداران شهرستان اراک ، در اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت هندا به وقوع پیوست ، سرنشین موتور سیکلت به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت و راکب موتور سیکلت نیز مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

علت این سانحه از سوی کارشناسان تصافات پلیس راهور، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه از سوی راکب موتور سیکلت به علت تخطی از سرعت مطمئنه عنوان شد.

هشدارپلیس:

همواره استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت در هنگام رانندگی با این وسیله نقلیه ضروری می باشد و نقش بسزایی در پیشگیری از تلفات جانی در هنگام وقوع تصادفات دارد.

 

کشف 15 کیلوگرم تریاک در دلیجان

سرهنگ " علی هاشمی " در این باره گفت: روز گذشته درعملیاتی ماموران انتظامی شهرستان که از جابجایی مقادیر مواد مخدر مطلع شده بودند، یک دستگاه خودروی سواری را در یکی از محورهای مواصلاتی متوقف کردند.

وی افزود:‌ در این عملیات سه نفر دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان مقدار 10 کیلوگرم ماده مخدر تریاک که به شیوه ماهرانه ای در خودرو جا سازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ هاشمی در ادامه بیان داشت:‌ در دیگر عملیات روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان از یک دستگاه خودروی سواری مقدار 5 کیلوگرم تریاک کشف شد و در این عملیات نیز یک نفر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی شهرستان  افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

افزایش رضایت مندی عمومی در برنامه ریزی اجرایی پلیس در ماموریت های 110

سرهنگ "سیامک قاسمی" گفت: در راستای توسعه خدمات بهینه به شهروندان در حوزه ماموریت های 110، از جمله موضوعاتی که در دستور کار پلیس قرار گرفت تعیین شاخصه هایی برای رسیدگی به تماس های شهروندان به سامانه تلفنی 110 بود.

وی اضافه کرد: بدین منظور در پژوهش های میدانی که به صورت کشوری از نحوه خدمات رسانی پلیس در ماموریت های مرکز فوریت های پلیس سوی ناجا انجام شد، انجام مطلوب و دقیق ماموریت ها و رضایت مندی شهروندان در دستور کار قرار گرفت و بدین منظور در دستورالعملی جامع،‌ماموریت هایی 110 به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی تقسیم بندی شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد:‌ در تماس های فوریتی مدت زمانی که برای حضور تیم انتظامی برای حضور در محل و بررسی موضوع لحاظ شده است بین 12 تا 15 دقیقه و برای تماسی های غیرفوریتی در حدود 30 دقیقه است.

شاخصه های تماس های فوریتی و غیرفوریتی

سرهنگ قاسمی در ادامه به شاخصه های تماس های فوریتی و غیرفوریتی و نحوه رسیدگی ماموران ا نتظامی به این گونه تماس ها به تفکیک جرایم و به شرح ذیل اشاره کرد:

سرقت:

ماموریت های فوریتی

1-سرقت های عادی که در زمان حال رخ داده و یا در حال وقوع می باشد.

2- سرقت هایی با حالت به عنف و مسلحانه بدون در نظر گرفتن زمان وقوع جرم.

3- خبرهایی که حاکی از وجود سارق در محل باشد و یا توسط مردم دستگیر شده باشد.

ماموریت های غیر فوریتی

1- سرقت هایی که مربوط به روز گذشته می باشد و یا مالباخته چند ساعت بعد از متوجه شدن سرقت،تماس گرفته باشد جزء ماموریت های غیرفوریتی(حضور با زمان متناسب) محسوب و حداکثر زمان حضور کوپ در صحنه ،30 دقیقه در نظر گرفته شده است.

2- خبرهایی که حاکی از احتمال سرقت از مکان خاصی در زمان آینده باشد با توجه به اهمیت موضوع در قالب ماموریت های بررسی اطلاعاتی از طریق پلیس تخصصی اقدام می شود.

3- مواردی که شهروند محل جرم را ترک و از محل دیگری با 110 تماس اخذ می نماید، با ارائه مشاوره صحیح،مخاطب جهت مراجعه حضوری به کلانتری و پاسگاه های انتظامی راهنمایی می شود.

نزاع و درگیری:

ماموریت های فوریتی

کلیه خبرهای مربوط به درگیری فیزیکی اعم از فردی،دسته جمعی و خانوادگی که در حال وقوع می باشد.

ماموریت های غیرفوریتی

1- مواردی که خبر از احتمال وقوع درگیری و نزاع بین دو طایفه و گروه در آینده می دهد در قالب ماموریت های بررسی اطلاعاتی از طریق پلیس تخصصی اقدام می شود.

2- در مواردی که شهروند عنوان می نماید،درگیری در گذشته رخ داده،مخاطب جهت پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی راهنمایی می شود.

مفاسد اجتماعی:

ماموریت های فوریتی

1-مصادیق تظاهر به عمل حرام، جریحه دار نمودن عفت عمومی، شرب خمر و مزاحمت های خیابانی برای شهروندان خصوصا زنان و دختران جزء موارد فوریتی محسوب می شود.

ماموریت های غیرفوریتی

2-اخباری که قبل از اقدام عملیاتی، نیازمند بررسی اطلاعاتی باشد و یا برای حضور در امکنه مربوطه نیاز به دستور قضایی است در قالب ماومریت های بررسی اطلاعاتی از طریق پلیس تخصصی اقدام می گردد و چنانچه اخبار از وقوع جرم در ملا عام اطلاع دهد در زمره ماموریت های فوریتی قرار می گیرد.

3- مواردی چون مزاحمت تلفنی،فرار از منزل و موارد مشابه با راهنمایی مشاوره می بایست از طریق مراجعه مخاطب به مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گیرد.

مواد مخدر

1- اخباری که قبل از اقدام عملیاتی نیازمند بررسی اطلاعاتی می باشد و یا برای حضور در امکنه مربوطه نیا به دستور قضایی است در قالب ماموریت های بررسی اطلاعای از طریق پلیس تخصصی اقدام می گردد و چنانچه اخبار در ملاء عام باشد،در زمره ماموریت های فوریتی قرار می گیرید.

2- شرارت، قتل و خودکشی،حوادث و سوانح عمدی و غیرعمدی

3- همه مصادیق مربوط به موضوعات فوق در زمره ماموریت های فوریتی قرار دارد

4- اخبار مربوط به اختفاء شرور تحت تعقیب و یا قاتلان در قالب ماموریت بررسی اطلاعاتی و از طریق پلیس تخصصی اقدام می شود.

جعل

1- هرگونه جعل مهر،اسناد و مدارک شناسایی،دولتی،مالکیت،مدارک تحصیلی،علایم صنعتی و تجاری در قالب ماموریت بررسی اطلاعاتی و از طریق پلیس تخصصی اقدام می شود.

2- چنانچه فروش و توزیع اسناد و اعمال جعلی در ملاء عام انجام پذیرد در زمره ماموریت های فوریتی محسوب می شود

3- قاچاق و امور خاص اتباع بیگانه

4- تماس های مرتبط با قاچاق (منابع ملی،کالاهای ممنوعه،کالاهای گمرکی و منابع انسانی) و مصادیق امور اتباع بیگانه با توجه به اهمیت موضوع در قالب ماموریت های بررسی اطلاعاتی از طریق پلیس پلیس تخصصی اقدام می شود.

5- چنانچه قاچاق و یا امور خاص اتباع بیگانه درحین حمل،ورود،خروج و یا توزیع باشد جزء ماموریت های فوریتی می باشد

تهدید و اکراه

1- تهدید به ضرر نفسانی و یا تهدید به تخریب اموال نیاز به اعزام مامور نمی باشد و می بایست تماس گیرنده را جهت پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی راهنمایی می شود.

2- مواردی چون تکدی گری ،کبوترپرانی جزء ماموریت های غیر فوریتی (حضور با زمان متناسب) محسوب و حداکثر زمان حضور کوپ در صحنه ،30دقیقه در نظر گرفته شده است.

3- تماس های مربوط به ولگردی ،تهدید و ادعای بمب گذاری در زمره موارد فوریتی محسوب می شود.

امور امنیتی مجاز و غیرمجاز

1- همه مصادیق مربوطه جزء ماموریت های فوریتی است.

2- موارد امنیتی غیرمجاز که خبر از احتمال وقوع آن در آینده بدهد در قالب ماموریت های بررسی اطلاعاتی اقدام می شود.

جرایم مالی و اقتصادی:

1- مصادیق مربوط به این جرایم شامل کلاهبرداری و خیانت در امانت،پولشویی،ارتشاع،صدور چک بلامحل و غیره نیاز به حضور مامور نبوده و مخاطب جهت مراجعه به مراجع قضایی راهنمایی می شود.2- احکام جلب مربوط به کلاهبرداران تحت تعقیب در زمره ماموریت های فوریتی محسوب می شود.

3- در صورتی که شهروند اعلام داشت به جهت موضوع فوق،درگیری رخ داده است باید ماموریت با موضوع درگیری پبت و بصورت فوریتی پیگیری می شود.

امور راهور و جرایم و تخلفات مربوطه:

1- مصادیق مربوط به رویدادهای جاده ای (ریزش کوه،ریزش بهمن،مسدود بودن جاده و...)و کلیه تصادفات برون و درون شهری فوتی و جرحی،تصادفات خسارتی در بزرگراه ها،اتوبان ها،تصادفات زنجیره ای ، وا‍ژگونی و آتش سوزی وسایط نقلیه و رانندگی در حالت غیر عادی و مستی ، جزء ماموریت های فوریتی محسوب می شود.

2- تصادفات خسارتی زیر مبلغ در نظر گرفته شده بیمه (برای سال جاری 5میلیون تومان9در مواردی که طرفین بر مقصر حادثه توافق داشته و دارای بیمه نامه شخص ثالث نیز می باشند نیازی به اعزام مامور به صحنه حادثه نمی باشند لذا راهنمایی شوند تا به شرکت بیمه طرف قرارداد مقصر مراجعه نمایند اما در مواردی که طرفین بر فرد مقصر اختلاف دارند مخاطب راهنمایی می شود تا وسایل نقلیه را از سطح راه به کنار معبر منتقل نمایند و سپس نسبت به اعزام کارشناس تصادفات به صحنه در قالب ماموریت های غیر فوریتی (حضور با زمان متناسب) اقدام می گردد و حداکثر زمان حضور کوپ در صحنه 30 دقیقه در نظر گرفته شده است.

3- اخبار مربوط به تغییر اصالت خودرو (پلاک،شاسی،رنگ،بدنه و ...) در قالب ماموریت های بررسی اطلاعاتی اقدام می شود.

تخلفات و جرایم صنفی:

1- مصادیق مربوط به این جرایم شامل ،احتکار،جرایم و تخلفات پزشکی و بهداشتی و ... نیاز به حضور مامور نبوده و مخاطب جهت مراجعه به مراجع قضایی راهنمایی می شود.

2- مصادیق مربوط به به تخلفات دارویی،تقلب در فروش اجناس،فیلمبرداری های غیرمجاز و مشابه آن در زمره ماموریت های بررسی اطلاعاتی محسوب می شود.

تخلافات مالی و جرایم ملکی

1- همه مصادیق مربوطه در ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف عدوانی،اختلاف مالی و ملکی ،موضوعات مربوط به مالک و مستاجر نیاز به حضور مامور نبوده و مخاطب جهت مراجعه به مراجعه قضایی راهنمایی می شود.

2- در صورتی که شهروند اعلام داشت به جهت اختلاف مالی و یا جرایم ملکی درگیری رخ داده است باید ماموریت با موضوع درگیری ثبت و به صورت فوریتی پیگیری می شود.

اختلافات خانوادگی:

1- تخلفات زوج و زوجه در مصادیق تدلیس،عدم پرداخت نفقه نیاز به حضور مامور نبوده و مخاطب جهت مراجعه به مراجع قضایی راهنمایی می شود.

2- مصادیق درگیری و ضرب و شتم زوج و زوجه و یا اعضاء خانواده می بایست با فوریت اقدام می شود.

جرایم رایانه ای:

همه مصادیق مربوطه در قالب ماموریت بررسی اطلاعاتی اقدام می شود

جرایم زیست محیطی

همه مصادیق مربوطه نیاز به حضور مامور نبوده و مخاطب جهت مراجعه به مراجع قضایی راهنمایی می شود.

جرایم عمومی علیه اموال و اشخاص:

1- مصادیق مربوط به اختفاء مجرمین و متهمین در قالب ماموریت های بررسی اطلاعاتی اقدام می شود.

2- مصداق سد معبر چنانچه بوسیله اتومبیل باشد باید از طریق تماس با مالک خودرو و تذکر به وی اقدام می شود.

3- مصادیق مربوط به ممانعت از حق،اهانت و هتک حرمت،تحمت و افتراء نیاز به حضور مامور نبوده و مخاطب جهت مراجعه به مراجع قضایی راهنمایی می گردد.

4- مصادیق مربوط به تخریب و اتلاف(اموال تاریخی ، فرهنگی،دولتی،خصوصی و ....)در زمره ماموریت های فوریتی است.

5- مصادیق مربوط به نیاز های پلیسی مردم ، فالگیری ،سنگ پرانی، نبش قبر چنانچه در حال وقوع باشد فوریتی و چنانچه خبر احتمال وقوع در آینده باشد در قالب بررسی ازاطلاعاتی انجام می پذیرد.

اخبار داخلی ناجا:

همه مصادیق مربوطه در قالب ماموریت فوریتی اقدام می شود.

مرگ مشکوک:

همه مصادیق مربوطه در قالب ماموریت فوریتی اقدام می شود.

فقدانی و پیدایش:

برای مصادیق مربوط به فقدانی و پیدایش نیاز به حضور مامور نبوده و مخاطب جهت مراجعه به کلانتری راهنمایی می شود.

 

 

 

  • ۹۵/۰۵/۰۳
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.