خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

پلمب شش واحد صنفی پوشاک متخلف و کشف یک هزار و 254 لباس غیرمجاز در اراک

سرگرد"تقوی نیا" رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت : در تداوم برنامه طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب،طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به مدتی سه روز گذشته در اراک اجرا شد.

وی افزود:در همین راستا 505 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که درجریان این طرح شش واحد صنفی متخلف به علت عرضه لباس غیرمجاز و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و از 32 واحد نیز تعهد اخذ شد .

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح به 262 واحد صنفی متخلف اخطار داده شد و یک هزار و 254 لباس غیر مجاز نیز از واحدهای متخلف کشف شد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست،در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

محور اراک- سلفچگان و ساوه-همدان حادثه‌خیزترین محورهای مواصلاتی استان مرکزی

سرهنگ "ایرج کهریزی" در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی با اشاره به اینکه محور مواصلاتی اراک-سلفچگان و ساوه-همدان حادثه‌خیزترین محورهای استان هستند، اظهار داشت: از ابتدای امسال محورهای مواصلاتی اراک-سلفچگان با 13 کشته و محور ساوه -همدان با 12 کشته جزء حادثه‌خیزترین محورهای مواصلاتی استان مرکزی هستند.

وی افزود:آمار تلفات انسانی در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت نفر افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه اراک خاطرنشان کرد: بعد از دو محور اعلام شده، محورهای ساوه-همدان و محور ساوه- بوئین زهرا هریک با نه کشته بیشترین تلفات را داشته‌اند و محور دلیجان- محلات و اراک- توره هرکدام با هفت کشته حادثه‌خیزترین محورهای استان هستند.

سرهنگ کهریزی تصریح کرد: متاسفانه محور ساوه-همدان روشنایی مناسبی ندارد و همین موضوع سبب تلفات جاده‌ای بسیاری در این محور شده است.

وی ادامه داد: یکی از نقاط حادثه‌خیز در محور اراک-سلفچگان، سه‌راهی عابد بوده که شاهد تلفات بسیاری در این محور بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه اراک بیان کرد: تنها هشت درصد راه‌های استان دو بانده بوده و 92 درصد راه‌های استان دوطرفه‌ هستند و این موضوع در افزایش تلفات انسانی نقش موثری دارد.

سرهنگ کهریزی عنوان کرد: در محور ساوه-بوئین زهرا بیشترین تلفات انسانی مربوط به کیلومتر 11 تا 5 این جاده است و برای کاهش تلفات انسانی این جاده بویژه 4 کیلومتر اشاره شده نیازمند اقداماتی نظیر نصب دوربین و خط کشی و ایجاد روشنایی معابر است.

وی افزود: امیدواریم در محور ساوه- همدان، سه‌راهی اخترآباد که تلفات انسانی زیادی را شاهد هستیم با اصلاح شبکه و تکمیل آن شاهد کاهش تلفات باشیم.

 

کشف 25 کیلو مواد مخدر در دلیجان

سرهنگ "علی هاشمی" فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در انجام تحقیقاتی مطلع شدند که فردی قصد دارد مقادیری ماده مخدر را از محورهای مواصلاتی شهرستان عبور دهد.

وی اضافه کرد:‌ در برنامه ریزی پلیس شهرستان و با اجرای تمهیدات لازم، خودروی فرد مورد نظر در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی و متوقف شد.

سرهنگ هاشمی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو مقدار 25 کیلوگرم ماده مخدر حشیش که به شیوه ماهرانه ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

وی بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه شهروندان در انجام مأموریت های مختلف با پلیس، از آنان خواست که هر گونه مورد مشکوکی را از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 به اطلاع پلیس رسانده، تا در اسرع وقت با هنجار شکنان برخورد قانونی قاطع صورت گیرد

محموله 2 میلیارد و 200 میلیون ریالی کیف قاچاق در اراک

  سرهنگ "یوسف سپهوند" گفت: به دنبال اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان و مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا ، روز گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز پلیس آگاهی استان، یک محموله کالای قاچاق را در یکی از محورهای اصلی شهرستان اراک شناسایی کردند و در اقدامی سریع و عملیاتی، کامیون مورد نظر متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد محموله توقیفی حامل 309 کارتن انواع کیف و چمدان در سایز های مختلف است که با مدارک گمرکی ارائه شده از سوی راننده مطابقت ندارد.

سرهنگ "سپهوند" با اشاره به اینکه ارزش محموله مکشوفه دو میلیارد و 200 میلیون ریال می باشد،بیان داشت: راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد

22 فقره سرقت در پرونده سارق محتویات داخل خودرو

دستگیری سارق محتویات خودرو با 22 فقره سرقت

سرهنگ "علی اصغر طالبی " فرمانده انتظامی شهرستان  شازندگفت:در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات داخل خودرو در سطح شهرستان ساوه، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام پس از انجام تحقیقات هدفمند، سارق حرفه ای و سابقه دار توسط پلیس شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم در روند تکمیل تحقیقات به 22 فقره سرقت تجهیزات داخل خودرو در شهرستان ساوه اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه یادآورشد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ طالبی در پایان از تمامی شهروندان خواست همواره به هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت توجه داشته باشند و همیشه ایام خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر و سایر تجهیزات ایمنی تجهیز کنند

  • ۹۵/۰۵/۱۱
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.