خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

نمایشگاه کشوری گل و گیاهان زینتی در اراک

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶ ب.ظ


نمایشگاه کشوری گل و گیاهان زینتی در اراک

 



به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک



دومین جشنواره گل و گیاهان زینتی ایران و نخستین جشنواره محصولات ارگانیک کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک به مدت 5 روز گشایش یافت

 

علی محصولی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی غرب ایران در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با حضور نمایندگانی از استان‌های فارس، مازندان، اصفهان، تهران و برخی از شرکت‌های توزیع کننده و تولید کننده تجهیزات پرورش گل از سراسر ایران در فضایی نزدیک به پنج هزار متر مربع با 55 غرفه دایر شده است.

وی پیشگیری از آلودگی هوای اراک را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: ایجاد شادی و نشاط در بین مردم، آموزش تولید گل‌های خانگی و ورمی‌کمپوست، کود و سم از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

محصولی درادامه افزود: در این نمایشگاه آخرین دستاوردها در زمینه پرورش گل و معرفی تجهیزات گلخانه ای، سموم و مواد بیولوژیک برای دفع آفات گلخانه ها ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی غرب ایران ضمن اشاره به اینکه دومین نمایشگاه گل و گیاه و گلخانه همراه با اولین جشنواره ارگانیک و معرفی محصولات ارگانیک استان مرکزی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با حضور انجمن تخصصی ارگانیک استان مرکزی به معرفی تولیدکنندگان محصولات ارگانیک که نقش به سزایی در سلامت مردم دارند می پردازد.

وی آگاهی‌بخشی و برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون پرورش و نگهداری گل‌های آپارتمانی و معرفی محصولات ارگانیک را از نکات برجسته این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی غرب ایران ضمن اشاره به پیش بینی 30 نمایشگاه در سال جاری، افزود: با وجود مشکلات فراوانی که در زمینه اقتصادی وجود دارد 30 نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی پیش بینی و قراردادها نیز در این زمینه بسته شده است و در خصوص بخش های عمرانی نمایشگاه‌های غرب ایران، عنوان کرد: سالن سوم نمایشگاه‌های بین المللی غرب ایران در حال بازسازی است، همچنین برنامه های خدماتی و جانبی دیگری نیز از جمله جانمایی سر درب ورودی نمایشگاه در حال طراحی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز طی سخنانی از کشت گل و گیاه در سطح یک هزار و 82 هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: استان مرکزی و به ویژه شهرستان محلات یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید گل و گیاه در کشور به شمار می‌رود.

عباس مظفری افزود: تولید گل و گیاه در محلات و صادرات آن به کشورهای مختلف منطقه ارزآوری بسیاری برای کشور داشته و موجب تحول در اقتصاد این شهر شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون فعالیت در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی در محلات موجب اشتغال بسیاری از افراد در این شهرستان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: این استان با تولید سالانه دو هزار و 476 شاخه گل شاخه بریده رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مظفری میزان تولید گل گلدانی و آپارتمانی را شش میلیون و 500 هزار عنوان کرد و بیان داشت: میزان تولید گیاهان فصلی و نشایی نیز در حال حاضر در این استان 79 میلیون بوته است و میزان صادرات گل و گیاه زینتی استان در سال گذشته بالغ بر 15 میلیون دلار بوده است.

این نمایشگاه از 30 اردیبهشت ماه لغایت سوم خرداد ماه از ساعت 16 الی 30/21 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.