خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

استاندار مرکزی گفت :

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ق.ظ


استان مرکزی از قطب‌های مهم صنعت و کشاورزی است



به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک



استاندار در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که با حضور سفیر بلاروس در استان مرکزی در محل استانداری برگزار شد،‌گفت: تحکیم و تقویت ارتباطات میان استان مرکزی و کشور بلاروس نقش موثری در توسعه و پیشرفت دو کشور دارد.
محمدحسین مقیمی گفت: ‌این استان تمامی زیرساخت های لازم را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کرده است.
استاندار استان مرکزی افزود: این استان با دوهزار و 900 واحد تولیدی و صنعتی به عنوان قطب دوم صنایع مادرتخصصی ایران و قطب چهارم صنعت کشور مطرح است و از نظر تنوع تولیدات صنعتی در مقام نخست قرار دارد.
محمدحسین مقیمی درادامه گفت: وجود شرکتهای قوی و بزرگ ساخت ماشین آلات کشاورزی در استان مرکزی یکی از برجستگی های حوزه اقتصادی استان است و علاوه بر محصولات با کیفیت، دانش فنی خوبی نیز در این حوزه وجوددارد.
وی توضیح داد: این استان علاوه بر مزایای صنعتی، یکی از کانونهای فرهنگی و نخبه پروری ایران نیز محسوب می شود و جمعیت 10 درصدی دانشجویی بخشی از این ظرفیت است.
وی بیان کرد: این استان در حوزه کشاورزی و دامپروری نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد به طوری که علاوه بر تامین نیاز مردم استان در بسیاری از اقلام ، درصدی از نیاز کشور را نیز تامین می کند.
استاندار در این دیدار به ظرفیت های برجسته در زمینه پتروشیمی، صنایع سنگین، های تکنولوژی، کارخانه های مهم و محصولات کشاورزی استان مرکزی اشاره کرد و گفت : استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی و صنعت ایران می تواند با مشارکت فعالانه تجارت و صنعتگران به عنوان کانون پیشروی تقویت همکاریهای دو جانبه عمل کند.
وی افزود  : بابیان اینکه کشور بلاروس از جمله کشورهایی است که به لحاظ برخورداری از دیدگاه های نزدیک اعتقادی و سیاسی، تجار ایرانی را علاقمند به برقراری روابط تجاری با این کشور کرده است. از برقراری تعامل در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، فرهنگ و... با کشور بلاروس به شدت استقبال کرده و آماده هر گونه همکاری با مدیران این کشور هستیم
مقیمی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه های بین استان با سفارتخانه بلاروس به جد از سوی مدیریت استان مرکزی دنبال می شود.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.