خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

ویکتور ربیاک :

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴ ق.ظ


ویکتور ربیاک : باید تلاش نمود حجم مبادلات

 تجاری بین دو کشور افزایش یابد




به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک


سفیر بلاروس بیان کرد:استان مرکزی در قلب ایران به عنوان یکی از مناطق برخوردار با قابلیتهای صنعتی، گردشگری و کشاورزی مطرح است و می تواند در توسعه روابط اقتصادی دوجانبه ایران و بلاروس نقش کلیدی داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری 11 اجلاس کمسیون مشترک بین کشورهای ایران و بلاروس تا کنون گفت: مصوبات این کمسیون ها برخی انجام شده و برخی در حال انجام است و پیاده سازی تمام این مصوبات در دستور کار سفارتخانه بلاروس قرار دارد و گسترش روابط تجاری موجبات درک نتایج حاصل از این روابط از سوی مردم بلاروس و و مردم ایران به آسانی فراهم شود.
سفیر کشور بلاروس در تهران نیز در این نشست گفت: کشور بلاروس و جمهوری اسلامی ایران در روابط خود باید پیرو منافع دو طرف باشند.
 ویکتور ریباک افزود: امکانات و ظرفیت های دو کشور باید به خوبی شناخته شود تا بتوانیم گام های بلندی در مسیر روابط دو جانبه برداریم.
وی بیان کرد: مشترکات بسیار زیادی در بخش های مختلف بین دو کشور وجود دارد که باید از آنها بهره برد.
گشایش فاز اول لجستیک در منطقه آزاد مینسک
سفیر بلاروس در ادامه از گشایش فاز اول لجستیک در منطقه آزاد مینسک در این کشور خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر 40 میلیون دلار صورت گرفته و برای فاز دوم این پروژه به اعتباری بالغ بر 100 میلیون دلار نیاز است.
ریباک با اشاره به اعتماد سازیهای صورت گرفته برای جلب سرمایه گذاری در کشور بلاروس گفت: امسال بیستمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و بلاروس را جشن می گیریم و امیدواریم این روابط روز به روز گسترش یابد.
وی، هدف از سفر یک روزه خود به استان مرکزی را تبادل نظر و شناخت بیشتر از ظرفیت ها و پتانسیل های این استان عنوان کرد.
سفیر بلاروس در تهران پس از این نشست از شرکت صنعتی لجور و هپکو اراک بازدید کرد.

در سفر یک روزه سفیر بلاروس به استان مرکزی از چند واحد صنعتی و توانمندی های صنایع مادر تخصصی در حوزه ماشین آلات سنگین و و سازه و ها و تجهیزات صنعتی شرکت های هپکو و لجور بازدید و دیداری هم با مقامات ارشد اجرایی و تجار و بازرگانان استان مرکزی انجام شد.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.