خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک





به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک


علیرضا زاوشی در نشست مشترک سفیر بلاروس با اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان مرکزی بود افزود: با بیان اینکه برای افزایش مبادلات اقتصادی با کشور بلاروس بیان داشت: استان مرکزی نزدیک به سه هزار واحد صنعتی دارد و بیش از 106 هزار نفر به طور مستقیم و تعدادی نیز به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی به 1000 طرح تولیدی در حال اجرای استان در قالب راه‌اندازی کارخانجات اشاره کرد و افزود: با ظرفیت‌های موجود امیدواریم طی پنج سال آینده این طرح‌هاافزایش یابدووضعیت بخش معدن استان را نیز مطلوب است و 23 ماده معدنی مختلف در استان مرکزی استخراج می شود

زاوشی افزود: در این استان بیش از 2800 واحد صنعتی در بخش های مختلف وبیش از 106 هزار نفر نیروی کار فعالیت دارند

وی با اشاره به واردات بیش از یکصد میلیون دلاری و صادرات کمتر از 6 میلیون دلاری به بلاروس گفت: کشوری با جمعیت کمتر از 10 میلیون نفر و مساحتی بالغ بر 200 هزار کیلومتر مربع توانسته با انضباط مالی نزدیک به 50 میلیارد دلار صادرات و به همین میزان واردات داشته باشد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی سرمایه‌گذاری مشترک در هر دو کشور را یک نقطه عطف در مبادلات تجاری طرفین دانست و گفت: با شناختی که دو کشور از یکدیگر بدست خواهند آورد قطعا روابط نزدیک‌تری بین صنعتگران استان و بلاروس ایجاد خواهد شد به نحوی که طی چهار سال آینده تبادل تجاری طرفین به بیش از چند میلیارد دلار برسد.

زاوشی گفت: با مرتفع شدن تحریم‌ها در سال آینده، 500 میلیون دلار صادرات به کشور بلاروس و به همین میزان واردات به استان مرکزی خواهیم داشت

محمدرضا جعفری رئیس اتاق بازرگانی اراک نیز در پایان از اینکه خروجی این سفر بابی باشد در راستای ارتقای روابط اقتصادی طرفین ابراز امیدواری کرد.

وی گفت: ساختمان اتاق بازرگانی استان مرکزی به عنوان بزرگترین پارلمان در کشور در سال آینده به بهره برداری می رسد.

ویکتور ریباک در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان مرکزی افزود : بابیان اینکه با اشاره به جمعیت 9 میلیون و 500 هزار نفری بلاروس عنوان کرد: اگر با عینک بدبینی به این مسئله بنگریم قطعا بازاری وجود نخواهد داشت اما، امروز کشور بلاروس جزو اتحادیه گمرکی با کشور فدراسیون روسیه و قزاقستان است به طوری که یک فضای واحد اقتصادی با جمعیت بیش از 170 میلیون نفر در این منطقه تشکیل شده است.

وی درادامه گفت : حجم مبادلات اقتصادی دو کشور ایران و بلاروس در سال 1993 که روابط دیپلماتیک بین دو کشور ایجاد شد کمتر از یکصد هزار دلار بود اما، با مرور زمان این رقم به بیش از یکصد میلیون دلار رسید و این عدد به 140 میلیون دلار در سال 2011 رسید.

سفیر بلاروس در ادامه خاطرنشان کرد: صنایع متالوژی و ذوب آهن، محصولات ساختمانی، صنایع چوبی و پزشکی در این کشور اشاره کرد و گفت: مدرنیزه کردن صنایع چوبی از جمله اقداماتی است که اخیرا بلاروس به این حیطه پرداخته است که محصولات آنرا با بهترین کیفیت می‌توانیم به بازار ایران عرضه کنیم.رشد صنعت مبلمان دو برابر دیگر صنایع چوبی در جهان است.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.