مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشورگفت:
حوزه فرهنگ نیازمند فکر و تولید محتوا است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشورگفت: حوزه فرهنگ نیازمند فکر و تولید محتوا است، ادامه داد: اخلاص، پشتکار، ابتکار و خلاقیت از اساس موفقیت در حوزههای فرهنگی بوده و این حوزه، حوزه تدبیر تعقل و فکر است.حوزه فرهنگ نیازمند فکر و تولید محتوا است و مسوولان فرهنگی باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند
حجت الاسلام نوری زاده اظهار کرد: رسانه ها نقش موثری در انجام موثر فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی دارند و می توانند در روش های نوین تبلیغ و ارایه راه حل، شناسایی تبلیغ و محتوای اثر گذار، در حوزه های جریان های سیاسی و فرهنگی یار و یاور سازمان باشند
حجتالاسلام نوریزاده با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی صرفاً نباید به مباحث اجرایی توجه داشته باشد، افزود: متاسفانه برخی نسبت به فعالیتهای این سازمان شناخت کافی نداشته و سازمان را در حد بنگاه اجرایی و نصب یک بنر و در مناسبتهای مختلف و توزیع برخی از کالاهای فرهنگی تنزل می دهند و حال اینکه فعالیتهای این سازمان بسیار گسترده بوده و بازگوکردن این فعالیتها از سوی رسانهها تأثیر بسزایی در معرفی این سازمان به عموم جامعه دارد
وی افزود : تشکیل نشستهای ویژه برای بانوان فرهیخته و ساماندهی این گروه ها به عنوان الگوهای جامع و کامل برای بانوان و تصمیم گیری و اجرای برنامه های مورد نیاز برای این قشر به ویژه دختران جوان و نوجوان را از فعالیتهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی دانست.
حجت الاسلام نوری زاده ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیازمند یک هم افزایی و هدف گذاری هستیم تا با همدلی و همراهی بتوانیم در این مسیر گام های موثری برداریم
وی تصریح کرد : سازمان تبلیغات اسلامی باید با تهیه نسخه فرهنگی برای سایر نهادهای فرهنگی جایگاه واقعی خود را در بین نهادهای فرهنگی کشور تبیین کند
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: سست کردن بنیان خانواده و کمرنگ کردن ارزش والای حجاب در جامعه دیگر ابزار دشمنان در راه رسیدن به اهداف شومشان در جنگ نرم علیه ایران است به گونه ای که با گسترش شبکه های ماهواره ای و پخش فیلم هایی که با هدف ایجاد تزلزل پایه های خانواده تهیه شده سعی می کند به درون خانواده ها ای ایرانی نفوذ کند
وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه هایی در خصوص معرفی و شناسایی جریانهای فرهنگی و فرقه های انحرافی از دیگر فعالیت های فرهنگی این سازمان است
حجت الاسلام نوری زاده با بیان این که بی رغبت کردن نسل جوان به مسائل دینی دیگر راهکار اجرایی دشمنان در جنگ نرم است افزود: زمینه جوانان زمینه ای بکر است که اگر در دست هر کس بیفتد می تواند در آن هر چه بخواهد بکاردو درو کند لذذا با توجه به این مهم باید تلاش کنیم اجازه ندهیم تفکر جوانان ما در دست دشمنان قرار بگیرد
حجتالاسلام سیدناصرالدین نوریزاده، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نو سازمان تبلیغات اسلامی کشورگفت : اصحاب رسانه باید با ارائه روشهای نوین تبلیغ، شناسایی محتوایی تبلیغی اثرگذار و در حوزه جریانهای سیاسی که به نوعی بر حوزه فرهنگ اثر گذار است و رصد فرهنگی و استفاده از روشهای نوین تبلیغ و شناسایی محتوای جامعه و اثرگذار در مقوله تربیت دینی و سبک زندگی اسلامی این سازمان را در پیشبر اهداف یاری دهند.
این مقام مسئول در ادامه ساماندهی هیئتهای مذهبی هیئت های مذهبی در استانها را از جمله فعالیتهای سازمان تبیلغات اسلامی برشمرد و گفت: در حال حاضر بیش از 80 هزار هیئت مذهبی در کشور وجود دارد
حجتالاسلام نوریزاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در این سازمان در حوزه فرقهها و نحلهها که عقاید جوانان را تهدید میکند، اداره کلی با عنوان اداره کل فرق و مذاهب وجود دارد که کارگاههای بسیاری برای ارتقاء سطح دانش و بینش جوان و اساتید دانشگاهی برگزار میکند
وی ایجاد همافزایی و وحدترویه و تحت فرمانبودن نسبت به منویات مقام معظم رهبری بین دستگاهای فرهنگی را روند توسعه فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: فرهنگ هویت یک ملت و ارزشهای فرهنگی روح و معنای حقیقی یک ملت است. همه چیز مترتب بر فرهنگ است و فرهنگ حاشیه و ذیل اقتصاد نبوده و حاشیه و ذیل سیاست نیز نیست، اقتصاد و سیاست حاشیه بر ذیل فرهنگ است و نمیتوان فرهنگ را از عرصههای دیگر منفک کرد
حجتالاسلام نوریزاده تأکید کرد: همه نیازمند به باور این نکته و اجرای کردن منویات معظم له بوده و موظف هستیم به عنوان سرباز در جبهه فرهنگی این بیانات را در همه عرصهها پیاده و عملیاتی کنیم
وی در ادامه به انجام بیش از 78 فعالیت فرهنگی توافقی از سوی این سازمان و ادارات کل تبلیغات اسلامی استانها در حوزههای مختلف اشاره کرد و افزود: این فعالیتها با رصد فرهنگی و آسیبشناسی کامل توسط مدیران کل در استان ها پیگیری میشود که استان مرکزی هم از ظرفیتهای بسیار بالایی در این عرصه برخوردار است
دبیر گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت : خانواده و تحکیم بنیادهای آن از الویت های کاری دبیرخانه گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور است
دکتر مسعود حداد نیز با بیان این مطلب در نشست خبری افزود: محورهای گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از طریق پژوهشهای میدانی معاونت آموزش و پژوهش سازمان و پژوهشهای صورت گرفته از سوی نهادهای پژوهشی چون پژوهشکده باقرالعلوم و گزارشات واصله از نهادهای فرهنگی وابسته تعیین می شود که اولویت کاری این دبیرخانه در حال حاضر بعد از موضوع تحکیم خانواده، عفاف و حجاب در اولویت های کاری بعدی است.
وی با بیان این که دفتر مرکزی محور کلی گفتمان های دینی را مشخص می کند گفت: ریز فعالیت استان ها در خصوص محورهای گفتمان ها با توجه به شرایط مناطق مشخص و تبیین می شود.
دبیر گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که دانش آموزان مقطع متوسطه جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی در گفتمان های دینی را شامل می شوند گفت: براساس نظرسنجی های صورت گرفته از اساتید و اولیا مدارس برگزاری این گفتمان ها مورد رضایت جامعه هدف قرار گرفته است