خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

خبرهای جدید نیروی انتظامی

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۵۷ ق.ظ

کودک 2 ساله قربانی بی احتیاطی پدر شد

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از یک فقره واژگونی با یک کشته و 3 مجروح در محور ساوه -همدان خبر داد.

سرهنگ "مهدی حسنی" با اعلام این خبر گفت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110مبنی بر وقوع یک فقره واژگونی منجر به فوت واقع در محور ساوه – همدان که بلافاصله واحد گشت این یگان به محل مورد نظر اعزام شد.

وی افزود: با حضور مأموران در محل، بررسی صحنه و شواهد موجود مشخص شد بر اثر بی احتیاطی راننده، یک دستگاه خودروی پیکان وانت واژگون شد که بر اثر این سانحه راننده و سه نفر از سرنشینان خودرو به شدت مجروح شدند و دیگر سر نشین آن که طفل 2 ساله ای بود، فوت کرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: علت این حادثه دلخراش از سوی کارشناس پلیس راه عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده خودرو پیکان وانت اعلام شد.

 

40 کیلوگرم تریاکی که به مقصد نرسید

 ماموران پلیس شهرستان دلیجان استان مرکزی توزیع کننده عمده مواد مخدر را با 40 کیلوگرم تریاک دستگیر کردند.

 در پی دریافت گزارشی مبنی بر تهیه و توزیع مواد مخدر توسط یک دستگاه خودروی کامیون در محور اصفهان- دلیجان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت .

سرهنگ "حمزه امین نژاد" افزود: ماموران با رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات گسترده و فنی در یک عملیات پلیسی خودروی مذکور را در محور اصفهان- دلیجان شناسایی و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه خودرو توقیف و راننده دستگیر شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی مذکور مقدار 40 کیلو گرم تریاک که به صورت ماهرانه ای جاساز شده بود کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان در پایان خاطر نشان کرد: متهم پس از بازجویی های تخصصی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد.

 

کشف 137 هزار مواد محترقه در استان مرکزی //رویکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال،حفظ امنیت شهروندان است

فرمانده انتظامی استان مرکزی در آستانه چهارشنبه آخر سال با اشاره به کشف 137 هزار عدد انواع مواد محترقه ذر استان گفت: رویکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال حفظ امنیت شهروندان است .

سردار "عزیزاله ملکی" در جمع مسئولان انتظامی استان گفت: پلیس به هیچ عنوان مخالف شادی مردم به ویژه جوانان نیست، اما با افرادی که قصد مزاحمت،بر هم زدن آسایش و آرامش مردم را داشته باشند و یا حرکات مخاطره انگیز انجام دهند، برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

وی بیان داشت: هر ساله در چهارشنبه آخر سال در کشور و این استان شاهد حوادث ناگواری هستیم که خسارت ناشی از بسیاری از آنها غیر قابل جبران است.

سردار ملکی اظهار داشت: پلیس این استان با تمام امکانات در این شب در نقاط مختلف حضور دارد و در راستای حفظ امنیت و آسایش شهروندان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به آمادگی نیروی انتظامی استان در چهارشنبه آ‌خر سال نیز تاکید کرد و گفت: پلیس به منظور ثبات امنیت و آرامش عمومی ، کسانی را که بخواهند از خطر قرمزها عبور کنند با برخوردی قاطع جوابگو خواهد بود .

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: والدین در این شب نظارت صحیحی بر فرزندان خود داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار نباشند.

وی خاطر نشان کرد:ایجاد راهبندان،مزاحمت برای نوامیس، ایجاد کاروان های مخل نظم و امنیت، برنامه های مختلط و مغایر با شئونات اسلامی خط قرمزهایی است که نیروی انتظامی برخورد با آن را در چهارشنبه آخر سال مورد توجه قرار داده و توقیف وسایل نقلیه و بازداشت افراد تا پایان تعطیلات نوروز مصداقی از برخورد جدی نیروی انتظامی استان خواهد بود .

سردار ملکی  در پایان عنوان کرد: فرماندهی انتظامی  استان مرکزی  با انجام عملیات های مختلف 137 هزار و 57 عدد مواد محترقه و 3 هزار و 380 کیلو گرم مواد پیش ساز  غیر مجاز نارنجک دستی را در سطح استان کشف و ضبط کرده است و در این راستا چهل نفر نیز دستگیر شده اند.

 

توقیف سمند با 50 میلیون خلافی در مرکزی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از توقیف یک دستگاه خودروی سواری سمند با 47 میلیون و 500 هزار ریال خلافی در محور "اراک- قم" خبر داد .

سرهنگ "مهدی حسنی"  گفت:با اجرای طرح برخورد با رانندگان متخلف و خودروهایی با بیش از ده میلیون ریال خلافی، یک دستگاه خودرو سواری سمند متخلف که در محور "اراک - قم" در حال تردد بود توقیف شد.

وی افزود : این خودرو با تخلف 47 میلیون و 500 هزار ریال و 100 فقره تخلف حادثه ساز به پارکینگ منتقل شد.

 حسنی گفت: برخورد با رانندگان متخلف سبب پیشگیری از وقوع جرایم رانندگی و رضایتمندی شهروندان می شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خاتمه از شهروندان و رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی همکاری بیشتری با عوامل پلیس راهور داشته باشند

کاهش تخلفات رانندگی و کاهش جرائم امنیتی انتظامی با استفاده از سامانه های هوشمند

فرمانده انتظامی شهرستان محلات استان مرکزی گفت:وجود سیستم های هوشمند در کاهش تخلفات رانندگی و کاهش جرایم امنیتی انتظامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

سرهنگ "فرامرز گودرزی" د گفت: امروزه کنترل تخلفات رانندگی ، روانسازی ترافیک و ایجاد بستر های امنیت اجتماعی، به روش های سنتی به صورت کامل جواب گو نیست و استفاده از سامانه های هوشمند در کاهش تخلفات رانندگی و کاهش جرائم امنیتی انتظامی ، نقش موثری دارد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برخورد با تخلفات حادثه ساز جزو اولویت های مهم این پلیس بوده و در این رابطه از تمام توان و ظرفیت ها، کمک گرفته شده است اما کسب موفقیت های بیشتر و ارتقاء فرهنگ ترافیکی و انتظامی نیازمند توجه مسئولان در راه اندازی سریع دوربین های ثبت تخلفات رانندگی درسطح شهر محلات است.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: با وجود اینکه ماموران این پلیس در تمام نقاط شهر فعالیت چشمگیر دارند اما بسیاری از تخلفات رانندگان از نگاه ماموران دور می ماند.

فرمانده انتظامی محلات بیان داشت: شهر محلات با توجه به عرض کم خیابان ها و تردد بالای وسائط نقلیه، با معضل ترافیک رو به رو است و در این شهر دوربین های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی با همکاری پلیس، شهرداری و شورای اسلامی شهر در 6 نقطه نصب شده است .

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: شهرستان محلات در خصوص تردد مسافر به عنوان یک شهر توریستی ،از شهر های پر تردد محسوب می شود، که این مسئله توجه و حساسیت بیشتری را می طلبد.

این مقام مسئول انتظامی گفت: با توجه به جلسات برگزار شده ، مقرر شده است مانیتورینگ این سیستم ها در مرکز پیام فرماندهی انتظامی شهرستان نصب شود و تحت کنترل قرار گیرد .

گودرزی در ادامه تاکید کرد: امنیت مقوله ای است که همواره مورد توجه بوده و درطول تاریخ، هم زمان با تشکیل تمدن بشری امنیت نیز شکل گرفته است.

 فرمانده انتظامی محلات تصریح کرد: فطرت ما نیاز به احساس امنیت دارد و اولویت همه حکومت‌ها مسئله تأمین امنیت است، از همین رو در جهان مهم‌ترین مسئله، بحث امنیت ملی می باشد و برنامه‌های خود را بر اساس آن برنامه ریزی می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه حفظ امنیت و آرامش کشور اولویت همه مسئولان است، بیان کرد: در درون کشور ،نیروی انتظامی موظف است امنیت داخلی کشور را بر عهده گیرد و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره می گیرد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: با توجه به مشکلات جغرافیایی خیابان های شهر محلات و افزایش تردد خودروها، بار ترافیکی باعث نارضایتی برخی از شهروندان شده که به همین علت استفاده از این سیستمها برای نظارت و حضور به موقع پلیس و حتی عوامل امدادی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد .

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر محلات تاکید کرد که در امر کاهش ترافیک ،بستر های لازم از قبیل افزایش ظرفیت پارکینگ ها و توسعه معابر به صورت جدی بایدمد نظر قرار گیرد .

فرمانده انتظامی شهرستان محلات در خاتمه از مردم فهیم این شهر در خواست کرد که همکاری جدی تری در امور ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات با خادمین خود در راهنمایی و رانندگی داشته باشند


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.