خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

خدمات مشاوره ای رایگان پلیس استان مرکزی در ایام نوروز

مشاوران و مدد کاران معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تمام ایام تعطیلات نوروز ،خدمات مشاوره ا ی رایگان به شهروندان ارائه می دهند.

سرهنگ "سید احمد خسروی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: پلیس استان مرکزی، خدمات مشاوره ای رایگان را در تمام ایام تعطیلات نوروز ، در زمینه های مختلف روانشناختی، خانوادگی،تربیتی .و انتظامی به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه می دهد.

سرهنگ خسروی اظهار داشت ; مهمترین .اساسی ترین و حساس ترین وظیفه مراکز و دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی همانا حفظ بقا ، تقویت و بهسازی نهاد خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و در این میان پلیس می تواند بهترین مشاور برای مردم باشد .

معاون اجتماعی فرماندهی استان مرکزی حضور پلیس مشاور در بین اقشار مختلف مردم را مهم ارزیابی کرده و گفت ; برای ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره ا ی در زمینهً پیشگیری اجتماعی از جرم ، نگرش افراد به آسیب ها و اولویت بندی برنامه ها گام مهمی است و نقش خانواده در این امر بسیار ارزنده و ارزشمند می باشد .

این مقام انتظامی تعامل اجتماعی هدفمند با هموطنان را دربستر مشاورهای گوناگون از اولویت های پلیس دانست و ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت های مشاوره ای سودمند، پلیس بتواند در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان و گسترش ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح جامعه گام بر دارد.

آگاهی بخشی عمومی هدفی در تبلیغات محیطی پلیس استان مرکزی است

رییس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به بازخورد اثربخش و کارکرد رسانه ای تبلیغات محیطی گفت : آگاهی بخشی عمومی هدفی مهم در تبلیغات محیطی پلیس استان است.

سرگرد "محمود خلجی" گفت : گرافیک حوزه ای بصری است که از با هدف انتقال مفهوم و زیبایی بصری از آن استفاده می شود و می توان در آن هنر، زیبایی و تاثیرپذیری را نمایان ساخت.

وی با اشاره به لزوم همراهی در تغییر و تحولات اجتماعی با هدف اثربخشی اطلاع رسانی در عرصه های اجتماعی تصریح کرد : امروزه تبلیغات محیطی به عنوان عامل رسانه ای عمل می‌کند و نیروی انتظامی استان نیز با توجه با اثرگذاری این مهم در نزد اذهان مخاطبان خود، سعی کرده با بهره گیری از این ظرفیت در ارتقاء امنیت و آگاهی بخشی عمومی استفاده کند.

سرگرد خلجی بنرهای محیطی نصب شده توسط پلیس سطح استان و توزیع بروشورهای آموزشی را با هدف خدمت رسانی به شهروندان و ارائه هشدارهای اثرگذار با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی دانست و به اجرای این طرح در کلیه شهرستان های استان اشاره کرد .

وی انتقال پیام در راستای ایجاد امنیت اجتماعی و ایجاد آرامش برای شهروندان استان و مسافران نوروزی را نیز از جمله اهداف و محتوای بنرهای تهیه شده توسط پلیس خواند و خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه بنرهای تهیه شده توسط پلیس در محیطی عمومی و در مکان هایی که مسافران حضور بیشتری دارند‌ عرضه می شود ، بستر و ابزار مناسبی در انتقال مفاهیم و اندیشه ها برای اقشار مختلف اجتماعی می باشد.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی در بازه های زمانی مختلف از جمله چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز 94 در سطحی گسترده اقدام به طراحی های و نصب بنرها و توزیع بروشورهای آموزشی در نقاط مختلف استان کرده است.

 

کاهش 28 درصدی کشته شدگان تصادفات در تصادفات نوروزی استان مرکزی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کاهش 28 درصدی کشته شدگان تصادفات از آغاز رزمایش نوروزی در این استان خبر داد.

سرهنگ "مهدی حسنی" گفت: با برنامه ریزی انجام شده در سطح استان در افزایش ایمنی ترافیکی در محورهای مواصلاتی و توجه رانندگان به توصیه های پلیس از شروع رزمایش ترافیکی نوروز 94 کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی در این استان در حدود 28 درصد کاهش را به همراه دارد.

رزمایش ترافیک نوروز 94 از تاریخ 25 اسفندماه سال 93 در استان مرکزی آغاز شده است.

وی افزود: دراین مدت تعداد 10 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود 14 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان از رانندگان درخواست کرد که با توجه به بارندگی در محورهای مواصلاتی و لغزندگی جاده ها، احتیاط لازم و رعایت قوانین مورد تاکید باشد.

کاهش 25 درصدی سرقت با شروع تعطیلات نوروز در استان مرکزی

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به کاهش 25 درصدی وقوع سرقت از شروع تعطیلات نوروز در این استان گفت: پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و ارتقاء احساس امنیت اجتماعی شهروندان و مسافران نوروزی اولویت و هدفی مهم در طرح نوروزی پلیس است.

سرهنگ "علی دستور" صبح امروز در قرارگاه نوروزی امام علی0ع) با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تحقق سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" بیان داشت: با توجه به نوع وظایف نیروی انتظامی ، نقش و کارکرد پلیس در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بسیار مهم و اثرگذار است.

وی افزود: تعامل پلیس ، مشارکت مردم و همراهی مسئولان در حوزه های مختلف امنیت اجتماعی می تواند بسترساز راهبردهای سال جدید باشد و نیروی انتظامی نیز در بخش های چون مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر، سرقت ، امنیت ترافیکی و دیگر حوزه ها نقشی مهم در تحقق چشم انداز سال 94 داشته باشد.

سرهنگ دستور درادامه با تبیین رویکردهای افزایش احساس امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز 94 گفت: دقت و توجه به ارتقاء افزایش کیفیت در بخش های انتظامی و ترافیکی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فرماندهان و مدیران باید در این زمینه باهدف مندی برنامه ریزی کنند.

وی از کاهش 25 درصدی سرقت از شروع فعالیت قرارگاه نوروزی امام علی(ع) خبر داد و اضافه کرد :اشرافیت ، کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای انتظامی با اولویت پیشگیری و برخورد قاطع با ناهنجاری های اجتماعی از جلمه ملزوماتی است که بایستی در افزایش احساس امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز بدان توجه و تاکید شود. معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی هدف مندی و تعامل واحدهای انتظامی در کیفی سازی ماموریت ها را نیز مورد تاکید قرار داد و اجرای ماموریت ها با رصد و تحلیل روزانه و اتخاذ راهکارهای کاربردی در پیشگیری از جرایم را نیز توسط برنامه ریزان از مولفه های اثربخش در کاهش جرایم دانست.

توصیه های پلیس فتا استان مرکزی به مسافران نوروزی

پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی توجه به پلیس فتا در ایام تعطیلات نوروز را مورد تاکید قرار داد.

پلیس، سرگرد "مصطفی نوروزی "، رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید به هم استانی ها از آنها خواست توصیه های زیر را در ایام تعطیلات نوروز در هنگام مسافرت رعایت کنند.

- قبل از خروج از منزل مودم بی سیم خود را خاموش نمایید، چرا که امکان سوء استفاده از اینترنت شما برای سارقین اینترنتی فراهم می شود.

- از کارت های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود بخوبی مراقبت نموده ،‌ حین خرید،‌کارت اعتباری را خودتان در دستگاه کارت خوان بکشید و رمز را نیز خودتان وارد نمایید،‌ چرا که امکان سوء استفاده از اطلاعات کارت شما برای افراد غیر فراهم می شود.

- برای اطلاعات و فایل های شخصی و محرمانه خود در حافظه کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ و... کلمه عبور تعیین کنید.

- تصاویر و فیلم های خصوصی مراسمات قبلی خود را از روی دستگاه های جانبی یا دوربین های عکاسی و فیلمبرداری قبل از مسافرت تخلیه و نهایت دقت در نگهداری آنها را بعمل آورید.

- در مسافرت ها و مواقعی که برای اتصال به شبکه از اینترنت هتل ها و اماکن عمومی استفاده می نمایید از جعلی نبودن درگاه های پرداخت بانک ها بوسیله پروتکل امن https در ابتدای آدرس اینترنتی اطمینان حاصل نمایید،‌همچنین از صفحه کلید امن استفاده کنید.

- اطلاعات سفر ، قرار های ملاقات خود و اماکنی که قصد سفر به آنجا را دارید را به هیچ عنوان در شبکه های اجتماعی و بستر اینترنت به اشتراک نگذارید چراکه ممکن است با این کار سارقین از خالی بودن منزل شما مطلع شوند و یا در سفر مشکلاتی دامنگیر شما شود.

- در صورتی که مجبور به استفاده از کافی نت ها شدید حتماً‌ پس از اتمام کار از حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی و یا ایمیل ها و هر وبسایتی که با نام کاربری و کلمه عبور وارد شده اید،‌ از دکمه خروج استفاده و از خارج شدن از حساب کاربری اطمینان حاصل نمایید، همچنین تاریخچه مرور گر و مابقی اطلاعات را حذف کرده و چنانچه کامپیوتری که از آن استفاده می کنید مجهز به نرم افزارهای پاک کننده اطلاعات وارده(دیپ فریز)نمی باشد حتماً‌ کامپیوتر را مجدداً‌ راه اندازی کنید.

 

دستگیری 3 توزیع کننده مواد مخدر در استان مرکزی

در عملیات های پلیسی روز گذشته استان مرکزی 3 توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و از آنان مقدار 10 کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.

سرهنگ "محمد حسنی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، اظهار داشت: ماموران پلیس در روز گذشته موفق شدند 10 کیلوگرم تریاک در شهرستان های شازند و دلیجان کشف نمایند.

وی ادامه داد: در اولین مأموریت ، مأموران انتظامی شازند موفق شدند دو برادر را که در توزیع مواد مخدر دریکی از روستاهای اطراف این شهرستان فعالیت داشتند شناسایی کرده و با استفاده از شگردهای نوین اطلاعاتی و پلیسی در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در هنگام فعالیت در امر پخش مواد مخدر دستگیر و مقدار 5 کیلوگرم از نامبردگان تریاک کشف وضبط کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بیان داشت: همچنین مأموران پلیس فرماندهی انتظامی شهرستان دلیجان نیز روز گذشته با انجام ایست و بازرسی های نوروزی و گشت زنی های هدفمند در سطح جاده ها ، به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و در بازرسی از آن مقدار 5 کیلو گرم تریاک کشف وضبط و متهم را دستگیر کردند.

حسنی افزود: در دو عملیات مذکور هر سه متهم دستگیر شده پس از انتقال به یگان های مربوطه و تشکیل پرونده قضایی، تحویل مقام محترم قضایی شدند.

مرگ عابر پیاده در اثر بی احتیاطی راننده

برخورد خودروی پژو با عابر پیاده در محور اراک- شازند، مرگ عابر پیاده را درپی داشت.

سرهنگ" مهدی حسنی"، رئیس پلیس راه استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: روز گذشته در ساعت 19 و5 دقیقه حادثه ای بین یک دستگاه خودروی پژو با عابر پیاده در محور "ارک- شازند" به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: در حادثه مذکور به علت شدت جراحات وارده عابر پیاده در دم فوت و وسیله نقلیه به پارکینگ دلالت داده شد.

سرهنگ حسنی علت حادثه مذکور را عدم توجه راننده به جلو اعلام داشت.

رئیس پلیس راه استان مرکزی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن ایام نوروز به همه هموطنان عزیز، از همه رانندگان در خواست کرد با توجه به لغزندگی جاده ها به دلیل بارش نزولات آسمانی و بالابودن حجم ترافیکی جاده ها در ایام نوروز ، با احتیاط بیشتری رانندگی نمایندتا شاهد اینچنین حوادث دلخراشی در سطح جاده ها نباشیم.

ادامه بارندگی در جاده های استان مرکزی

سازمان هواشناسی ادامه بارندگی در استان مرکزی را پیش بینی کرد و پلیس راه این استان از رانندگان خواست در هنگام رانندگی احتیاط بیشتری داشته باشند.

سرهنگ "مهدی حسنی" رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: با توجه به بارش باران در محورهای مواصلاتی استان با توجه به لغزنده بودن جاده ها لازم است که رانندگان در هنگام رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند و به توصیه های پلیس توجه داشته باشند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی توجه به توصیه های ذیل را در هنگام رانندگی مورد تاکید قرار داد:

1- برف پاکن و شیشه شور باید سالم باشند و به خوبی شیشه را تمیز و پاک نمایند.

2- گرمکن شیشه های خودرو باید به قدر کافی قدرت داشته باشند تا شیشه را تمیز کنند.

3- در هنگام شب از نور پایین چراغ های بزرگ استفاده کنید زیرا پرتوهای نور بالا به میدان دید راننده در زیر باران کمک نمی کند.

4- قسمت داخل شیشه های خودرو و شیشه درب ها باید تمیز و فاقد هرگونه آلایندگی باشد چرا که ممکن است باعث انعکاس نور نامناسب به داخل خودرو گردد . پاک کردن داخل شیشه جلو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

5- تایرهای خودرو تنها وسیله تماس خودرو با جاده است و شرایط آنها برای اصطکاک در آب و هوای بارانی بسیار مهم است اگر لاستیک ها صاف یا عمق آج آنها کمتر 2 میلی متر است باعث تشدید لغزش خودرو در سطح راه می شود.

6- فاصله بین خودروتان و خودرو جلویی را افزایش دهید فشار آوردن به پدال ها بخصوص پدال ترمز را کم کنید رانندگی در آب و هوای بارانی نیازمند هوشیاری بیش از حد به خصوص در شب است اگر خسته هستید جای مناسب را انتخاب و استراحت کنید . 7- پیش از اینکه با مشکل مواجه شوید سرعت را کم کنید و آگاه باشید که در این شرایط تایرها چسبندگی کمتری دارند، برای توقف کردن ، فرمان گرفتن ، و سرعت گرفتن به یاد داشته باشید حتی خودروهای دو دیفراسیل و ترمزهای ضد قفل نیز نمی توانند قوانین فیزیکی را تغییر دهند.

8- وی در پایان اظهار امید واری کرد که با رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان شاهد سفرهای خوش و کم حادثه ای در ایام نوروز 94 در سطح استان باشیم.

 

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.