خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

واژگونی خودرو حادثه آفرید

سه شنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۵۲ ق.ظ

واژگونی خودرو حادثه آفرید

واژگونی خودروی وانت نیسان در محوراراک- قم،مرگ راننده را در پی داشت.

روز گذشته در ساعت 15 و20 دقیقه خودروی وانت نیسان در محور اراک قم واژگون و راننده آن بر اثر شدت جراحات وارده در هنگام انتقال به بیمارستان توسط نیروهای امدادی، جان سپرد.

علت حادثهً مذکور از سوی کارشناس تصادفات حاضر در صحنه عدم توجه به جلوی راننده اعلام شد.

سرهنگ" مهدی حسنی"رئیس پلیس راه استان مرکزی از رانندگان خواست با توجه به لغزندگی جاده ها به علت بارش نزولات آسمانی با آرامش بیشتری به رانندگی پرداخته و رعایت سرعت مطمئنه را ، سرلوحهً رانندگی خود قرار دهند و به این هشدار همیشگی توجه نمایند که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

دستگیری ماموران قلابی در عملیات پلیس اراک

افرادی که برای اخاذی از شهروندی اراکی با مراجعه به منزل وی خود را مامور پلیس معرفی کرده بودند، شب گذشته در عملیات ماموران کلانتری 16 اراک دستگیر شدند .

در حوالی ساعت 22 دوم فرودین ماه سال جاری گزارشی از حضور مشکوک سه نفر در یکی از محله های شهر اراک به مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان اعلام شد.

با اعلام این خبر تیمی از ماموران کلانتری 16 اراک برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند که شخصی به ماموران مراجعه کرد و اذعان داشت سه نفر که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی می کردند قصد داشتند وی را همراه خود ببرند که با توجه به شکی به آنها داشت در فرصتی مناسب با مرکز 110 تماس گرفته و متوجه می شود که این افراد پلیس نیستند.

سرهنگ "مصطفی ویسمه ای" فرمانده انتظامی شهرستان اراک در تشریح این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله ماموران انتظامی وارد عمل شدند و هر سه متهم را شناسایی و د ستگیر کردند.

وی اضافه کرد: در اعترافات متهمان مشخص شد که این برادر یکی از این افراد در معامله یک دستگاه خودرو دارای اختلاف حساب با فرد شاکی است که این افراد به این بهانه قصد اخاذی از وی را داشتند.

ویسمه ای خاطر نشان کرد:‌ از این افراد یک رشته دستبند نظامی کشف شد و متهمان با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

 

پلمب کارگاه ساخت شامپوهای تقلبی در شهریار

در عملیات کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان مرکزی، کارگاه ساخت شامپوهای تقلبی در شهریار استان البرز پلمب و 40 هزار شامپوی تقلبی کشف شد.

در اواخر سال گذشته گزارشی از یکی از شرکت های تولید محصولات بهداشتی به پلیس آگاهی استان مرکزی مبنی بر توزیع تقلبی محصولات این شرکت در شهر ا راک ارائه شد.

با اعلام این شکایت اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان مرکزی تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان تهیه و توزیع محصولات بهداشتی تقلبی آغاز کردند.

کشف سرنخ هایی از کارگران اخراجی شرکت
سرهنگ "رضا احمدی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: تحقیقات کارآگاهان پلیس ادامه یافت تا اینکه سرنخ ها از دخالت چند کارگر اخراجی این شرکت ، در تولید زیرپله ای و غیربهداشتی شامپوهای به د ست آمد.

وی اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته مشخص شد این افراد در خارج از استان مرکزی نسبت به ساخت محصولات خود اقدام می کنند و سپس با کمک دو نفر از همدستانشان محصولات تولیدی خود را در شهر اراک توزیع می کنند.

احمدی افزود:‌ با هماهنگی دستگاه قضایی و در بررسی های تخصصی، کارگاه تولیدی این افراد در شهرستان شهریار استان البرز شناسایی شد و در عملیاتی دو تولید کننده شامپوهای تقلبی توسط کارآگاهان پلیس استان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی ادامه داد: متهمان در اعترافات خود به تهیه و توزیع 40 هزار شامپوی تقلبی به ارزش تقریبی 300 میلیون ریال در سطح شهر اراک اعتراف کردند که شامپوهای تقلبی از محل های توزیع در شهر اراک کشف شد.

وی ادامه داد: در بررسی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی نیز مشخص شد که محصولات کشف شده تقلبی است که متهمان برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی و سپس روانه زندان شدند.

خدمات رسانی به مسافران نوروزی یکی از اهداف مهم پلیس در ایام تعطیلات نوروز

سرهنگ" سید احمد خسروی"معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در بازدید از ایستگاه‌های نوروزی شهرستان اراک، خدمات رسانی به مسافران نوروزی را یکی از اهداف مهم پلیس در ایام تعطیلات نوروز دانست.

سرهنگ" سید احمد خسروی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از ایستگاه‌های نوروزی سطح شهرستان اراک بازدید کرد.

سرهنگ "سید احمد خسروی"درحاشیه بازدید از ایستگاهای نوروزی ضمن تاکید بر حفظ انضباط وآراستگی ظاهری ایستگاههای پلیس گفت:خدمات رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی یکی از اهداف مهم پلیس در ایام تعطیلات نوروز می باشد.

وی اظهار داشت:به هر میزان خدمت رسانی دقیق تر، باکیفیت و بارعایت نظم و انضباط باشد بر اقتدار و محبوبیت نیروی انتظامی نیز تاثیر گذاشته و بی ارتباط با نتیجه گیری مأموریتهای سازمان نخواهد بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد :پلیس همیشه در کنار مردم بوده و در راه خدمت رسانی بی منت به آنان از هیچ کوششی دریغ نکرده است و در این ایام نیز با اقداماتی که انجام می دهد، مردم می توانند سال خوبی را آغازکرده و سفری بدون خطر یا کم خطر داشته باشند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ایستگاه های نوروزی ،به منظور خدمت رسانی مضاعف به مسافران وشهروندان در راستای تسهیل در انجام خدمات دهی به این عزیزان برپا شده است .

پلیس تلاش خواهد کرد در تمام ساعات شبانه روز با تمامی امکانات و نیروها بهترین خدمت‌رسانی را برای شهروندان ومسافران نوروزی داشته باشد.

در پایان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ،فرا رسیدن ایام نوروز را به همه کارکنان ایستگاه های نوروزی تبریک گفت واز زحمات بی وقفه وشبانه روزی آنان در خدمت رسانی به شهروندان ومسافران نوروزی تقدیر کرد.

 

اختلاف خانوادگی قتل همسر را به همراه داشت

مرد جوانی که همسرش را در شهرستان تفرش استان مرکزی به قتل رسانیده بود، کمتر از یک هفته در تحقیقات کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شد.

در 25 اسفند سال گذشته گزارش فوتی مشکوک به مرکز فوریت های پلیس 110 تفرش اعلام شد و بلافاصله اکیپی از کارآگاهان پلیس شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

با حضور کارآگاهان پلیس در محل مشاهده شد خانمی 35 ساله در طبقه زیرزمین یک منزل مسکونی به پهلو بر زمین افتاده و فوت کرده است که با معاینه جسد از سوی پزشکی قانونی، آثار ضرب و جرح در ناحیه صورت و خون مردگی در ناحیه گلوی وی مشخص می شود.

با توجه به مشکوک بودن موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت و تحقیقات از خانواده مقتول آغاز شد.

سرگرد "سیروس دالوند" فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در تشریح این خبر گفت: با آغاز تحقیقات مشخص شد که مقتوله با همسرش اختلاف شدیدی داشته و به تنهایی در زیرزمین منزل پدرشوهرش زندگی می کرده و همسرش نیز چند ماهی به شهر محل زادگاه شان رفته بود که چند روز قبل در تفرش حضور یافته است.

وی افزود: با شروع تحقیقات، ظن ماموران به شوهر مقتوله قوت یافت و با هماهنگی بازپرس دستگاه قضایی، وی در چندین مرحله مورد بازجوی های فنی و پلیسی قرار گرفت.

دالوند ادامه داد: متهم بدوا منکر ارتباط با وقوع قتل بود ولی با توجه به اظهارات ضد و نقیض و با وجود دلایل ارائه شده و اظهارات شاهدان در در نهایت چاره ای جزء بیان حقایق نداشت و صراحتا به قتل همسرش اقرار کرد.

متهم در اظهاراتش به کاراگاهان گفت: در خرداد ماه سال 93 به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرم به شهرستان محل زندگیم رفتم تا اینکه اخیرا متوجه شکایت همسرم در خصوص مهریه و نفقه در دادسرا شدم که پس از مراجعه به تفرش چندین مرحله جر و بحث لفظی باهم داشتیم .

وی در ادامه اذعان داشت: در بعداز ظهر روز حادثه، همسرم کمی دیر به منزل آمد که علت تاخیرش را پرسیدم که او اعتنایی به من نکرد و بعد از ساعتی برای برداشتن سیگار به طبقه زیرزمین رفتم که دوباره باهم جروبحث کردیم که او شروع به صروصدا کرد و من هم با عصبانیت دست به دهان و گلوی او انداخته و فشار دادم که یک لحظه متوجه بیهوشی وی شدم.

متهم ادامه داد: در آن لحظه ترسیدم و از منزل خارج شدم که مدتی بعد متوجه فوت او شدم تا اینکه از طریق یکی از دوستان همسرم فوت مشکوک او به پلیس گزارش شد.

سرگرد دالوند در پایان خاطر نشان کرد: پس از اقرار متهم به قتل عمد همسرش، صحنه قتل توسط متهم بازسازی شد و سرانجام قاتل با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.

تاثیر اخلاق مداری در همراهی و همزبانی مردم و پلیس بی بدیل است

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی در حاشیه بازدید از یگان های انتظامی در شهرهای ساوه و زرندیه تاثیر اخلاق مداری در افزایش اعتماد اجتماعی و همراهی و همزبانی پلیس و مردم را بی بدیل خواند.

سرهنگ"سرهنگ علی دستور"در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت:آموزش به عنوان یکی از اصلی ترین موضوع های فرهنگی و ارتقاء امنیت در ابعاد انتظامی و ترافیکی است و توجه به تأثیرات آن به عنوان یک عنصر فرهنگی بر میزان احساس امنیت شهروندان در ابعاد مختلف راهبردی است که در سال جدید به قاطعیت تمام دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مسافران نوروزی در سال جاری و از طرفی از آنجایی که استان مرکزی به عنوان یکی از مسیرهای اصلی تردد مسافران می باشد ، سعی شده در راستای ارتقاء آگاهی عمومی و افزایش ضریب ایمنی هموطنان عزیز اقدام و برنامه ریزی لازم انجام شود.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به کاهش 28 درصدی کشته شدگان سوانح رانندگی و کاهش 25 درصدی وقوع سرقت از شروع تعطیلات نوروز در استان و با بیان این که خدمات رسانی ارزنده و مطلوب از اصلی ترین مولفه های ناجا در سطح جامعه به شمار می رود افزود: اقدامات اجرایی و همه جانبه پلیس در تمام ساعات شبانه روز تعطیلات نوروز، با بکارگیری همه امکانات و نیروها بیانگر خدمت صادقانه و بی منت به همه آحاد مردم می باشد.

سرهنگ دستور در پایان بر تلاش مضاعف در ارتقاء امنیت انتظامی و ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: آرامش خاطر شهروندان و مسافران نوروزی در استان لازمه همدلی و همزبانی مضاعف کارکنان انتظامی و مشارکت شهروندان و مسافران نوروزی است و نیروی انتظامی نیز پیشگیری از سرقت و کاهش تصادفات را در این ایام در سرلوحه برنامه ریزی انتظامی خود قرار داده و با جدیت و قاطعیت بیشتر دنبال شود. 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.