خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

خبرهای نیروی انتظامی اراک

جمعه, ۷ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۳۷ ب.ظ

گاوداری محلی برای اختفای مواد مخدر بود

کننده سابقه دار مواد مخدری که از محل گاوداری برای پنهان نمودن مواد مخدر استفاده می کرد، در عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی دستگیر شد.

سرهنگ "محمد حسنی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی در بیان جزئیات این خبر گفت: ماموران این پلیس طی تحقیقاتی از فعالیتی یکی از مهم ترین عاملان پخش مواد مخدر در شهر اراک که قبلا نیز دارای سوابقی در این زمینه بود، مطلع شدند و برنامه ریزی لازم برای بررسی موضوع آغاز شد.

وی اضافه کرد: با آغاز بررسی های تخصصی ماموران پلیس موفق شدند زمانی که این فرد قصد داشت مقادیری مواد مخدر را در شهر اراک توزیع کند با یک دستگاه خودروی سواری متوقف و مقدار نزدیک به چهار کیلوم تریاک را که در بسته بندی های آماده فروش در خودرو جاسازی شده بود کشف کنند.

حسنی ادامه داد: با ادامه تحقیقات، ماموران انتظامی در هماهنگی با دستگاه قضایی محل فعالیت این فرد را که گاوداری در یکی از روستاهای حوالی شهر اراک بود مورد بازرسی قرار دادند و مقدار پنج کیلو 150 گرم تریاک به همراه ترازوی توزین مواد و آلات استعمال مواد مخدر را کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از معرفی متهم به دستگاه قضایی خبر داد و از شهروندان خواست در ارتقاء امنیت محیط زندگی خود، همکاری خود را همچون گذشته با ارائه گزارش های خود از فعالیت افراد سودجو به مراکز پلیس 110 اعلام کنند.

شعار سال 94، فرصتی گران بها در شکل دهی اعتماد اجتماعی است

فرمانده انتظامی استان مرکزی سال 94، سال «دولت وملت، همدلی و همزبانی» را فرصتی گران بها برای پلیس در شکل دهی و ارتقاء‌ اعتماد اجتماعی خواند.

سردار "عزیزاله ملکی" در حاشیه بازدید از یگان های انتظامی استان و در گفتگو با خبرنگار پلیس بر تقویت عنصر اعتماد متقابل و شکل‌دهی هرچه بهتر و کامل‌تر فضای همکاری و همدلی در حوزه خدمت رسانی پلیس  تاکید کرد و گفت: در شعار همدلی و همزبانی ملت و دولت نکاتی ارزنده و قابل تعمیق و دسترسی است که ملت و دولت توأمان می‌توانند به دنبال تحقق آن کوشا باشند و وظیفه پلیس نیز به عنوان یکی از ارکان خدمت رسانی بسیار مهم و حساس است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقوله‌ «اعتماد متقابل مردم و نظام» در پیام نوروزی سال 94افزود: مقام معظم رهبری در این پیام با اشاره به ظرفیت‌های زیاد ملّت ایران و سیاست‌های نظام برای تحقق آرزوهای بزرگ ملی، همکاری‌های صمیمانه و همدلی بیشتر میان ملت و دولت را شرط عملیاتی شدن ظرفیت‌ها و تحقق آرزوها دانسته و لازمه‌ شکل‌گیری این همکاری و همدلی را «اعتماد متقابل» معرفی کردند.

وی ادامه داد:‌ از منظر ایشان اعتماد مردم به نظام زمینه‌سازِ پشتیبانی آنها از حکومت را فراهم آورده و دست‌یابی به اهداف اسلامی را تضمین می‌کند که در نیروی انتظامی این مهم در تحقق برنامه های پیش رو بسیار مثمرثمر است.

سردار ملکی در ادامه همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت را معنایی بدیع و مهم در عرصه اجتماعی خواند و این نام‌گذاری را بستری برای ایجاد هر چه بهتر به فضای آکنده از دیگرخواهی و برگی دیگر بر دفتر مضامین بلند برخاسته از فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و بر استفاده مجموعه انتظامی استان از فرصت ها و نهادینه سازی آن در ساختار روابط سازمانی تاکید کرد.

سال 94 فرصتی در تحقق همدلی در رویکردی ملی است

این مقام ارشد انتظامی بر ضرورت نگاه به همدلی در روابط به عنوان راهبردی ملی در سال 94 به ویژه در حوزه های ماموریت های پلیس اشاره کرد و بیان داشت:‌ نگاه راهبردی به همدلی می‌تواند در ماموریت های پلیس شکاف‌ها را که اثری جز تعمیق درهم‌ریختگی و کاهش احساس امنیت اجتماعی را به همراه ندارد، از بین برده و سطح از تعامل و مشارکت جمعی را در ثبات امنیت به همراه داشته باشد.

سردار ملکی در پایان با اشاره به نقش و نگاه مردم مدار پلیس در تحقق شعار سال 94 خاطر نشان کرد : افزایش امنیت اجتماعی پایدار توسط پلیس مردم محور بایستی متناسب با فرایند جامعه پذیری مسلط در جامعه برای آموزش و نهادینه کردن ارزش ها، هنجارها و پیامدهای مثبت جمعی باشد تا این فرایند به مثابه نوعی تأثیر عملی سرمایه اجتماعی بر تحقق هر چه بهتر شعار سال 94 در عرصه ملی متجلی شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در سومین روز سال 94 بعد از قرائت فاتحه بر مزار شهید گمنام، از تیم های گشتی مستقر در محورهای مواصلاتی استان، یگان های انتظامی شهرستان خمین، پلیس امنیت عمومی و تعدادی از ایستگاه ها و کلانتری های شهرستان اراک بازدید کرد.

 

یک کشته و3 مجروح، در اثر واژگونی وانت پیکان

 روز گذشته واژگونی خودروی وانت پیکان در محور ساوه – همدان یک کشته و3 مجروح در پی داشت.

روز گذشته درساعت 13 و 25 دقیقه، واژگونی خودروی وانت پیکان در محور ساوه – همدان ، حادثه آفرید.

در این حادثه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت  و 3 سرنشین دیگر آن مجروح وتوسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به بیمارستان منتقل شدند.

علت حادثه مذکور از سوی کارشناس تصادفات حاضر در صحنه عدم توجه به جلوی راننده وانت پیکان عنوان شد.

سرهنگ" مهدی حسنی" رئیس پلیس راه استان مرکزی ضمن قدردانی از تعامل سازنده رانندگان با پلیس در سطح محورهای مواصلاتی، تأ کید کرد: پلیس بدون هیچ گونه اغماضی با رانندگان متخلف بر خورد خواهد کرد وهیچ گونه هنجار شکنی از سوی رانندگان در سطح جاده ها پذیرفتنی نیست.

وی از همه رانندگان خواست با آرامش بیشتری به رانندگی پرداخته و رعایت سرعت مطمئنه را سر لوحهً رانندگی خود قرار داده و بدانند مسیر سفر نیز جزئی از سفر محسوب شده که باید در بستر رعایت قوانین و مقررات رانندگی به سلامتی پیموده شود.

امنیت بهترین ارمغان نوروزی پلیس به مردم است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دیدار از یگان های نوروزی پلیس در شهرستان فراهان استان مرکزی گفت: امنیت بهترین ارمغان نوروزی پلیس به مردم است.

رزو گذشته دکتر "عباس صلاحی" نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس نهم و عضو کمیسیون در راس هیاتی از یگان های انتظامی شهرستان فراهان بازدید کردند.

دکتر صلاحی در این بازدید با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در حفظ امنیت اجتماعی شهروندان و مسافران نوروزی بیان کرد: حفظ و ثبات امنیت از مسئولیتی مهم و خطیر است که نیروی انتظامی توانسته است با مدیریت و برنامه ریزی متناسب به خوبی در تحقق آن نقش ایفا کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مطلوب بودن طرح های نوروزی پلیس شهرستان در ایام تعطیلات نوروز گفت: توجه به حقوق شهروندی و احترام به قوانی از جمله اصولی است که بسترساز امنیت در عرصه های مختلف است و در تعطیلات نوروزی توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی مهم ترین نکته ای است که می تواند سفری ایمن و بی خطر را برای مسافران نوروزی فراهم سازد.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس نهم با اشاره به نقش دستگاه های دولتی و مردم در تحقق شعار سال 94 افزود: مولفه های مسئولیتی شعار سال 94، «دولت و ملت ، همدلی و همزبانی» همه افراد جامعه را شامل می‌شود در نتیجه همه مسئولیت دارند و می‌توانند برای عملیاتی شدن آن ایفای نقش کنند.

سرهنگ "علی اصغر جابری" جانشین حفاظت اطلاعات فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز با اشاره به کاهش 10 درصدی جرایم نوروز 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: مجموعه انتظامی استان باتمام نیرو وتجهیزات به صورت شبانه روزی سعی بر ارائه خدماتی مناسب به شهروندان و مسافران نوروزی است.

وی در ادامه توجه به هشدارهای پلیس از سوی مردم را عاملی در افزایش کیفی خدمت رسانی و رضایت مندی عمومی خواند .در خدمات تمامی شهروندان است .واین مهم می طلبد که مردم نیز هشدارهای پلیس راجدی بگیرند تا انشاءا... بتوانیم رضایت مندی مردم را بیش از پیش بدست اوریم .

سرهنگ "صفرعلی روشنایی" فرمانده انتظامی شهرستان فراهان نیز در این دیدار به تشریح عملکرد و طرح های انتظام بخش پلیس پرداخت.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.