خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

استاندار مرکزی بر رفع مشکلات قانونی و تسهیل فرآیندها جهت رونق تولید و رشد سرمایه گذاری تأکید نمود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

محمودزمانی قمی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به عنوان اولین جلسه بعد از مراسم معارفه وی که در محل استانداری برگزار شد، بر رفع مشکلات قانونی و تسهیل فرآیندها جهت رونق تولید و رشد سرمایه گذاری تأکید نمود

 

زمانی  استاندار مرکزی برگزاری این جلسه را عامل مهمی در توسعه بخش تولید استان و رفع مشکلات فعالان اقتصادی دانست و بیان کرد: برخی از مشکلات فعالان اقتصادی در این استان مشکل قوانین می‌باشد و ممکن است در پاره‌ای از موارد با ضعف قوانین مواجه باشیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: اصلاح این مسیر از حوزه اختیارات این جلسه و استان مرکزی خارج است و باید برای اصلاح قوانین اراده‌های بسیاری در کشور گرد هم جمع شوند و در مرکز قانون‌گذاری کشور این مشکلات اصلاح و رفع شود.

زمانی با بیان اینکه رفع قوانین نارسا و اصلاح آنها عامل مهمی در کاهش مشکلات فعالان اقتصادی است، گفت: فعالان اقتصادی در این استان با ارائه راهکار مشکلات تولید و اقتصاد را مطرح کنند تا با همکاری یکدیگر در راستای کاهش و رفع این مشکلات اقدامات موثری انجام شود.

وی با اشاره به ضعف آیین‌نامه‌ها به عنوان مانعی بر سر راه فعالان اقتصادی اظهار داشت: رفع ضعف آیین‌نامه‌ها که مربوط به هیئت وزیران است کار چندان مشکلی نیست و باید با همکاری  دستگاه‌های متولی و گفتگو و بردن این آیین‌نامه‌ها به صحن دولت، این نقاط ضعف اصلاح شوند.

استاندار مرکزی بر برخورد فعال عناصر و دستگاه‌های اجرایی در استان مرکزی تاکید و تصریح کرد: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که سرمایه‌گذاری وارد استان و به دلیل بروکراسی از استان خارج شود.

زمانی افزود: تکلیف خانواده دولت را استاندار تعیین می‌کند، لذا اگر دستگاه اجرایی در مسیر تسهیل سرمایه‌گذاری در استان کوتاهی کند قطعا از آن دستگاه توضیح خواهیم خواست و با آن برخورد خواهد شد

.

وی با تاکید بر اینکه نارسایی دستگاه‌های اجرایی به‌طور حتم پیگیری و بررسی خواهد شد، ادامه داد: دولت تدبیر و امید در حال پیگیری و انجام مذاکرات برای لغو تحریم‌ها است، اما تمامی مشکلات به تحریم‌ها باز نمی‌گردد و پاره‌ای از مشکلات هم درونی است که باید به وسیله خودمان رفع شوند.

استاندار مرکزی پیشرفت مذاکرات توسط ایران را خوب ارزیابی و عنوان کرد: انجام مذاکرات موفقیتی تاریخی برای جمهوری اسلامی ایران است اما نگاه درون‌گرا برای رفع مشکلات داخلی نباید فراموش شود.

زمانی با اشاره به اینکه در شورای اداری استان تمامی دستگاه‌های اجرایی به حرکتی فعال و همگرا دعوت خواهند شد، خاطرنشان کرد: بر روی حرکت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان نظارت صورت خواهد پذیرفت.

استاندار مرکزی با ابراز نارضایتی از تمرکز گفت: باید تمامی امور حکومتی با دقت به بخش خصوصی واگذار شود و در شهرستان‌ها تقسیم کار به موقع و با سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه اراک باید توسعه یابد و از آن صیانت شود، تصریح کرد: مشکل آلودگی هوا در این شهر باید بدون تعطیلی صنعت به حداقل برسد و شرکت‌های دانش‌بنیان هم با جدیت در این استان فعال شوند.

گفتنی است در ابتدای جلسه ۱۸ نفر از نمایندگان حوزه های مختلف بخش خصوصی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.