خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی جمشید زند در نشستی خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی اصناف برگزار شدگفت : اجرای طرح ویژه برای نظارت نانوایی ها، میوه فروشی هاوکنترل بازار و ارقام پرمصرف این ماه در دستور کار قرار دارد وبازرسی ها با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

وی افزود: حدود 83 هزار و 555 مورد بازرسی در سطح استان و 38 هزار و 918 بازرسی در سطح اراک انجام شده است.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی بیان کرد: طرح ویژه نظارت رمضان به منظور کنترل بازار و ارقام پرمصرف این ماه در دستور کار قرار دارد و با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: معضل دست فروشان خیابانی یکی از چالش های پیش روی اصناف است ول یبه نظر می رسد شهرداری به عنوان مجری برخورد با این پدیده، عزمی جدی ندارد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی بیان کرد: بالغ بر هزار و 35 مورد شکایت در سطح اراک دریافت شده که از این تعداد 897 مورد منجر به جلب رضایت شده است، 41 مورد متخلف،  90 مورد غیرمتخلف و هفت مورد شکایت غیر قابل پیگیری بوده است.

جمشید زند گفت: از 2 میلیون واحد صنفی موجود در کشور 50 هزار واحد صنفی در این استان وجود دارد و این استان از نظر تعداد واحد صنفی رتبه 14 را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تعداد شاغلین بخش اصناف را 15 هزار و 689 نفر اعلام کرد و اظهارداشت: در یک سال گذشته این استان در صدور پروانه کسب موقت رتبه 12 و در صدور پروانه کسب ایثارگران رتبه 22 را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

وی با بیان اینکه اصناف به عنوان ویترین دولت و سفره‌چینان ملت مطرح هستند، گفت: از سال 93 تاکنون اتاق اصناف استان مرکزی، اقداماتی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی همچون راه‌اندازی اتوماسیون اداری بین اتاق اصناف و اداره‌ها و ادغام اتحادیه‌ها انجام داده است.

وی در خصوص طرح ویژه نظارت بر نانوایی‌ها، توضیح داد: یک تیم سه نفره متشکل از نمایندگان اصناف و اتحادیه، بهداشت و غله در واحدهای نانوایی حضور یافته و کیفیت نان را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنند و امتیاز می‌دهند. نانوایان براساس این بررسی ها با افزایش یا کاهش سهیمه آرد مورد تشویق یا تنبیه قرار می‌گیرند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی  افزود: اگر رتبه نانوایی از حد معمول پائین‌تر باشد علاوه بر کاهش سهمیه آرد و تکمیل صورتجلسه تخلفات و ارجاع به تعزیرات، پلاکارد هم نصب می‌شود.

ظرف 15 روز آینده برای هر نانوایی یک کد در نظر گرفته شده و جلوی واحدها نصب می شود و مردم می توانند براساس این کدها از طریق تلفن 3820 و یا سامانه پیامکی موارد لازم را اطلاع دهند.

جمشید زند  درپایان اظهارداشت: قرار است در استان  مرکزی برج اصناف در فضایی به وسعت 10 هزار متر مربع ساخته شود.

استان مرکزی دارای 12 اتاق اصناف با 221 اتحادیه است که با 50 هزار واحد صنفی به مردم خدمات ارایه می کنند.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.