خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

فعالیت برخی اقشار مردم و معتمدان محلی در قالب گروه هایی به نام سفیران نجات

فرشید محمدحسینی طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران گفت : با فعالیت برخی اقشار مردم و معتمدان محلی در قالب گروه هایی به نام  سفیران نجات  تاکنون در خصوص 53 درصد پرونده های قصاص قاتلین در سطح استان مرکزی اولیای دم رضایت دادند، بطوری که از مجموع 51 فقره حکم قصاص ، 23 فقره آنها منتهی به رضایت اولیای دم شد و 16 مورد قصاص نفس طی سال گذشته به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امیداراک

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت : عملکرد دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان از افزایش 8درصدی پرونده های وارده در سال 93 ، 83هزار و 288 فقره ، به دادسراهای سراسر استان و رشد 9درصدی مختومه شده ها ، 84هزار و 388 فقره پرونده خبر داد و گفت : در سال گذشته دادسرای مرکز استان با 63درصد افزایش وارده و 13در صد افزایش پرونده های مختومه سال پرکاری را سپری کرده است.


این مقام مسئول گفت: در سال 92، تعداد 76هزار و 839 فقره پرونده وارد دادسراهای استان شد که 77  هزار و 291 پرونده مختومه اعلام شد.

طاهری بیان کرد: بابیان اینکه در شعب اجرای احکام کیفری در سال 92، 27 هزار و 774 پرونده وارد شد و 27 هزار و 216 پرونده مختومه شد. در سال 93، 29 هزار و 161 پرونده وارد و 27 هزار و 824 پرونده مختومه شد.

وی گفت : مهم ترین جرائم را در مرکز استان سرقت مستوجب تعزیر با ورودی 8507 فقره پرونده ، مواد مخدر 6578 پرونده و ضرب و جرح عمدی 6340فقره در سال گذشته برشمرد و گفت : توهین ، تصادفات ، تهدید ، تخریب ، افترا و مزاحمت تلفنی و خیانت در امانت به ترتیب جرائم مهم در شهرستان اراک بوده اند.

وی بیان کرد: امسال دو فقره قتل در دلیجان اتفاق افتاده و در اراک نیز دو فقره قتل مشکوک هست که هنوز ثابت نشده و در مرحله تحقیق و بررسی بیشتر است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: در رابطه با معوقات بانکی دانه درشت در استان باید گفت معوقات بانکی یک شرکت به تمامی تسویه شده و شرکت دیگری نیز از شورای تامین 2 ماه فرصت خواسته تا بدهی خود را تسویه کند، اموال شرکت توقیف و در مرحله ارزیابی است، بدهی شرکت نخست حدود 570 میلیارد ریال و بدهی شرکت دوم حدود 530 میلیارد ریال است.

طاهری بیان کرد: دادسراهای استان مرکزی به سبب کمبود نیروی انتظامی ، در امر اجرای احکام صادره و ابلاغ و جلب مجرمان ، مشکلات زیادی دارند که به طولانی شدن زمان اجرائیات می انجامد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک در پایان گفت : فعالیت شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال در استان مرکزی از سال 88 تا سال 93، 24 جلسه با 138 مصوبه تشکیل شد که این مصوبات باعث بازگشت اراضی به بیت المال شد.

گفتنی است پرونده رشوه در یکی از شرکت‌های معدنی محلات شش نفر در این رابطه دستگیر و سه نفر نیز بازداشت موقت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امیداراک

محمدرضا رحمتی معاون دادستان اراک به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت : تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات بر خلاف قوانین است و مأموران جهاد کشاورزی با نظارت دادستان اراک در سال گذشته اقدام به تخریب 74 بنای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات کردند.

وی افزود: تعداد تخریب ساختمان‌های غیرمجاز که در اراضی زراعی و باغات استان صورت گرفته است را شامل هفت مورد در شازند، سه مورد در خمین، 32 مورد در شهر اراک، یک مورد در کمیجان، یک مورد در آشتیان و یک مورد در شهرستان دلیجان عنوان کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سال گذشته 16 سفره‌خانه و تالار باغ در سطح شهر اراک به دلیل عرضه قلیان پلمب شدند که از این تعداد 9 سفره‌خانه و تالار باغ دارای مجوز فعالیت بودند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان اراک، عباس قاسمی در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان مرکزی برگزار شد، گفت : متأسفانه ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از معضلاتی است که در شهر اراک با آن مواجه هستیم که در برخی از موارد این اماکن به دلیل نیمه‌کار رها شدن به مکانی برای ارتکاب جرم تبدیل می‌شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان اراک خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مجوزی برای فعالیت شرکت‌های لیزینگ در اراک صادر نشده است. در سال گذشته سه شرکت لیزینگ در اراک پلمب شدند که یکی از این شرکت‌ها مجوزهای لازم را اخذ کرده و فقط می‌تواند در خرید و فروش قطعات خودرو فعالیت کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان اراک با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از استعمال قلیان اظهارداشت: در سال گذشته برخورد با سفره‌خانه‌ها و اماکنی که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند در دستور کار قرار گرفت و این موضوع در سال جاری نیز با جدیت دنبال شده و مراکز متخلف پلمب خواهند شد.

عباس قاسمی تصریح کرد: موتورهای غیرمجاز و بدون پلاک که در سطح شهر تردد می‌کنند، نیز توقیف خواهند شد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار و 200 نفر در زندان‌های اراک زندانی هستند و دادستانی اراک به هیچ سارق و آدم‌ربایی اجازه مرخصی یا رای باز نخواهد داد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.