خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

اجرای طرح کاداستردراستان مرکزی


سیدرضا صدری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت: با اجرای طرح کاداستردراستان مرکزی از امسال به مدت پنج سال تمامی اراضی کشاورزی و بافت های مسکونی در شهرها و روستاهای استان مرکزی نقشه برداری هوایی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امیداراک

وی افزود: : اسکن تمامی اطلاعات پرونده های ثبتی موجود ، اجرای طرح جامع حد نگاری (کاداستر) ، تعمیر و ساخت اداره های تابعه در شهرهای ساوه و فراهان و خرید تجهیزات سخت افزاری از برنامه های اولویت دار امسال این اداره کل است.

این مقام مسئول اظهارکرد: در 649 روستا با جانمایی 125 هزار هکتار اراضی زراعی و 2 هزار و 600 هکتار حریم روخانه انجام شده است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی افزود: در سال گذشته اسناد مالکیت صادره در استان 41 هزار و 943 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه قبل رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.

صدری بیان کرد:  با اشاره به اینکه معاملات ثبت شده در سال گذشته 47 هزار و 432 مورد بوده است و در این بخش استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 9 درصدی مواجه بوده است.

صدری در ادامه سخنانش با تشریح عملکرد مقایسه ای این اداره کل در سال های 93 و 92 گفت: پذیرش 782 مورد تقاضای ثبت، تحدید حدود 832 مورد از املاک، صدور 41 هزار و 943 فقره سند مالکیت، انجام 47 هزار و 432 مورد خلاصه معاملات ثبت شده و پنج هزار و 658 مورد تفکیک آپارتمان ، انجام 226 مورد افراز ، پاسخ به 58 هزار و 759 مورد استعلامات ثبتی و ثبت 351 هزار و 289 مورد معامله از فعالیت های انجام شده در سال گذشته بوده است.

وی افزود: ثبت سه هزار و 465 مورد واقعه طلاق با رشد سه درصدی ، ثبت 12 هزار و 348 مورد واقعه ازدواج با کاهش 12 درصدی ، ثبت 819 شرکت و صدور یک هزار و 341 فقره اجرائیه از دیگر رخدادهای ثبتی انجام شده در سال 93 در استان مرکزی بوده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ، صدور 270 فقره سند مالکیت برای موقوفات ، صدور سند مالکیت برای 50 هزار هکتار از عرصه ها به نام منابع طبیعی، 649 فقره سند مالکیت در حق دولت، یک هزارو 605 فقره سند مالکیت مسکن مهر و چهار هزار و 550 فقره سند مالکیت اراضی روستایی دراجرای قانون ساماندهی درراستای طرح های هادی روستایی با همکاری بنیاد مسکن را بخش دیگری از این فعالیت ها برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امیداراک

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی تصریح کرد: 50 هزار هکتار اسناد صادره منابع طبیعی در سال گذشته صورت گرفته که این مقدار نسبت به مدت مشابه قبل با رشد 66 درصدی مواجه است.

صدری افزود: وصولی مطالبات معوقه بانکی هم در سال 93 نسبت به سال 92 رشد 29 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در بخش فعالیت‌های عمرانی انجام شده در این اداره کل نیز در سال جاری موفق به جذب 600 میلیون اعتبار برای اتمام اداره شهرستان ساوه، 800 میلیون تومان برای توسعه ساختمان فعلی این اداره کل، 89 میلیون تومان بابت آرشیو الکترونیکی و 60 میلیون تومان بابت پروژه ساختمان ثبت فراهان شده‌ایم.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.