خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

کاهش ورودی پرونده ها ی قضایی در سال گذشته

علی اصغر قندی دادستان نظامی استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران گفت: کاهش   ۲/۷ دهم درصد ورودی پرونده های قضایی در سال گذشته برگزاری کارگاه های پیشگیری ازوقوع جرم برای ضابطین قضا و کارکنان نیروی انتظامی همچنین بازرسی های سرزده را در کاهش میزان وقوع جرم و تعداد پرونده های وارده تاثیر گذار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امیداراک

وی افزود: در سال گذشته بیش از 120 کارگاه آموزشی برای نیروهای مسلح برگزار شد که در این خصوص با بالاترین میزان فعالیت استان مرکزی رتبه اول کشوری را به دست آورد.

 سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس اصل 172 قانون اساسی برای رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی اعضاء نیروهای مسلح ، جرائم مرتبط با وظایف پرسنل وزارت اطلاعات ، جرائمی که حین تحقیقات و رسیدگی به جرائم خاص نظامی کشف می شود.

علی اصغر قندی افزود: جرائم اسرای ایرانی و اسرای بیگانه در کشور همانند محاکم عمومی دارای دادسرا و دادگاه نظامی است و دلیل آن حفظ اسرار نظامی نیروهای مسلح در خود نیرو تسریع در کار رسیدگی به جرائم و پرونده های نیروهای مسلح و قاطعیت در امر رسیدگی و صدور حکم است.

وی اظهارداشت: بابیان اینکه در راستای قانون جدید آئین دادرسی کیفری که از اول تیرماه جاری اجرایی شده است؛ ضابطان خاص نظامی می بایست توسط قضات مربوطه آموزش های لازم را به صورت سیستماتیک بگذرانند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس قانون آئین دادرسی کیفری جدید، دادستان نظامی موظف به آموزش ضابطان نظامی است، بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان از مدت‌ها پیش از ابلاغ این قانون، آموزش ضابطین نظامی را در سه دوره و برای هر ضابط 50 ساعت آغاز کرده است

قندی اظهارکرد: بابیان اینکه تعداد زندانیان نیروهای مسلح در سال گذشته 40 درصد در مقایسه با سال 92 کاهش داشته است و بر اساس قانون مجازات اسلامی نیز مجازات‌های جایگزین حبس در استان اجرا شده که این امر به کاهش تعداد زندانیان نظامی منجر شده است

وی درپایان خاطرنشان کرد: در قانون بر لزوم تاسیس دادگاه ویژه کودکان و نوجوانان، پلیس مخصوص بانوان، کودکان و... تاکید شده و آئین‌نامه اجرایی آن در دست تدوین است که به محض ابلاغ در کشور و به تبع آن در استان اجرا می‌شود.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.