خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

درنشست خبری مدیریت شعب بانک مسکن استان مرکزی مجید امیری درجمع خبرنگاران  گفت:  بانک مسکن درراستای تحقق اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای خروج اقتصاد ازرکودازطریق تقاضادربخش مسکن وتأمین مالی مسکن خانه اولی ها نسبت به ایجاد حساب صندوق پس انداز مسکن یکٌم برای خانه اولی ها اقدام کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک


امیری افزود: بانک مسکن را به واسطه داشتن ارتباط گسترده با اقشار مختلف جامعه ، مردمی ترین بانک کشور معرفی نموده ایم و تلاش بانک مسکن از سالیان گذشته تا به امروز طراحی استراتژی ها ، سیاست ها و روش های جدید برای خانه دار نمودن مردم است و خوشبختانه به پاس حسن تدبیر مدیران و کارکنان بانک مسکن و نیک اندیشی و تعامل خوب مردم با این بانک ، تقریبا" در تمامی طرح ها موفقیت برای بانک و بهره برداری اقتصادی و منفعت برای سپرده گذاران در پی داشته است.

مجیدامیری تصریح کرد: بانک مسکن خواهد توانست به شرط تجدید ساختار مالی از سوی سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و نیز از طریق وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات خود به اقشار مختلف مردمی در جهت تقویت ظرفیت تسهیلات دهی ، بیش از گذشته وظیفه پشتیبانی و اجرای سیاست های دولت را در بخش مسکن با موفقیت اجرا نماید.

 مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی اظهارداشت: ماهیت صندوق پس انداز مسکن یکٌم تعهدی و برنامه ای است و بانک متعهد است پس از سپرده گذاری توسط مشتری و طی شدن دوره انتظار ، تسهیلات را پرداخت نماید.

 وی در ادامه افزود : این تسهیلات هم برای خرید و هم احداث واحد انفرادی بوده ، تقاضا و هم عرضه را پوشش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد : حداقل متوسط موجودی در هر دوره با توجه به سقف تسهیلات ، به ترتیب ؛ 13 و نیم میلیون تومان سپرده برای دریافت سقف تسهیلات 80 میلیون تومانی در تهران ، 10 میلیون تومان سپرده برای دریافت سقف تسهیلات 60 میلیون تومانی در شهرهای با جمعیت بالای 200 هزارنفر و 6 میلیون و هفتصد هزار تومان سپرده برای دریافت سقف تسهیلات 40 میلیون تومانی می باشد.

مجید امیری بیان کرد: دراین دوره سپرده گذاری سودی به سپرده گذاران تعلق نمی گیرد اما چنانچه سپرده گذار از دریافت تسهیلات منصرف شود ، از ابتدای سپرده گذاری در این حساب ، معادل نرخ سود سپرده کوتاه مدت عادی ، سود روزشمار دریافت می دارد.

 امیری حداقل مدت سپرده گذاری در این حساب جهت دریافت تسهیلات را یکسال عنوان کرد و استفاده کنندگان از تسهیلات این طرح صرفا باید خانه اولی باشند ، یعنی از تسهیلات دولتی و بانک ها در بخش مسکن استفاده ننموده ، نیز سابقه استفاده از امتیاز مسکن دولتی در کارنامه خود نداشته باشند.

 مدیر شعب بانک مسکن در استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر ، نگرش جامعه بیشتر به سمت استفاده از تسهیلات بدون سپرده بوده ، در ابتدا پیش بینی می شد مردم  نسبت به افتتاح این حساب رغبت چندانی نداشته باشند.

وی افزود: متقاضیان با اندیشه در این طرح و بررسی مزیت های ایده آل آن ،  به این نتیجه رسیدند که با پس انداز و سپرده گذاری در حساب صندوق پس انداز مسکن یکم ، می توانند تسهیلاتی ارزان و مطلوب دریافت دارند . لذا با وجود اجرائی شدن طرح از اواسط خرداد ماه تا کنون ، استقبال خوبی از حساب صندوق مسکن یکم  در استان به عمل آمده است.

وی اظهار داشت :  با عنایت به تعیین ظرفیت محدود سالانه ، برای افتتاح این حساب در کشور ، انتظار می رود مردم ، از این فرصت ، به خوبی استفاده نموده و پیش از تکمیل ظرفیت ، حساب خود را افتتاح نمایند.

 فرج اله سوسن آبادی معاون اجرائی مدیریت شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: طرح صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن اولین و بزرگترین طرح برای خروج اقتصاد کشور از رکود به ویژه در بخش مسکن و فرصتی مناسب برای رونق ساخت و ساز مسکن در کشور خواهد بود.


 وی افزود:  با تبلیغ و ترویج این طرح ، بار دیگر فرهنگ پس انداز کردن که مدت ها نزد مردم به فراموشی سپرده شده بود احیا می شود و به بانک ، این فرصت را می دهد تا منابع حاصل از این حساب را در چرخه اقتصاد و تولید به کار گیرد و هم به متقاضی این امکان را می دهد تا با حداقل سرمایه ، تسهیلاتی با ویژگی مطلوب دریافت داشته ، در تهیه مسکن به کارگیرد. سوسن آبادی تصریح کرد وگفت : افراد ، در زمان افتتاح حساب، شرایط خاصی ندارند لیکن اعطای تسهیلات صندوق مسکن یکم در زمان استفاده ، شرایطی چون ؛ تاهل ، سرپرست خانوار بودن ، عدم سابقه استفاده از تسهیلات مسکن نزد بانک ها و عدم استفاده از امتیازات مسکن دولتی را برای تسهیلات گیرنده خواهد داشت

وی اظهار داشت : چنانچه افتتاح کننده حساب ، شرایط مزبور را در زمان دریافت تسهیلات نداشت می تواند ، حساب را جهت استفاده ، به یکی از بستگان درجه یک خود انتقال دهد و یا از شرایط حساب صندوق پس اندازمسکن عادی بانک مسکن (درحال حاضر 20 میلیون تومان سقف تسهیلات خرید یا ساخت) بهره مند شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

سوسن آبادی گفت: شرایط مسکنی که با استفاده از این تسهیلات ، قابل خرید می باشد . نوساز (عدم سپری شدن بیش از 3 سال از تاریخ اتمام بنا و 7 سال از تاریخ صدور پروانه ساخت ) و مستحکم از نظر بنا ( با رعایت آئین نامه 2800 ساختمان و مسکن ) می باشد.

 وی افزود: امیدوارم مردم با در نظرداشتن مزایای خوب این صندوق ، از امکانات مطلوب آن بهره مند شده ، سرپناهی امن و مطمئن به خانواده خود تقدیم کنند.

محسن بابائی معاون مالی و فناوری مدیریت بانک مسکن استان مرکزی ، جزئیات دیگری از حساب صندوق پس انداز مسکن یکم را تبیین نمود و گفت: این صندوق انتظار خانه دار شدن را برای قشر متوسط جامعه کوتاه خواهد کرد.

 وی افزود: سه ویژگی مهم صندوق پس اندازمسکن یکٌم ؛ پرداخت بیشترین سقف تسهیلات مسکن ، کمترین نرخ سود تسهیلات بانکی با سودی معادل 14 درصد و طولانی ترین دوره بازپرداخت تسهیلات (12 ساله) و با شرایط تقسیط ساده و پلکانی است.

وی اظهارکرد : مشتریان با اخذ راهنمائی از همکاران شعب ، روش تقسیط تسهیلات را بر اساس توانائی مالی ، میزان اقساط در هر سال و کل سود تسهیلات تعیین می نمایند.

این مقام مسئول گفت : میزان اقساط ماهیانه تسهیلات به روش ساده طی مدت 12 سال و با نرخ 14 درصد را برای سقف تسهیلات 800 میلیون ریالی معادل 11.500.000 ریال ،برای سقف تسهیلات 600 میلیون ریالی معادل 8.630.000 ریال و برای سقف تسهیلات 400 میلیون ریالی 5.750.000 ریال اعلام نمود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: طرح ویژه برکت در بانک مسکن اشاره نمود و 5 ویژگی منحصر به فرد این حساب را برای خبرنگاران بدین شرح برشمرد؛1-سپرده یکساله با امکان برداشت قسمتی از سپرده ، بدون برگشت سود 2- سپرده آتیه طلائی با نرخ سود سپرده یکساله و امکان واریز وجه در آن 3-سپرده کوتاه مدت ویژه سه ماهه با امکان بهره مندی از سود بعلاوه تسهیلات (خودرو و کالا) 4- قرعه کشی و اختصاص جوایز ارزنده به افتتاح کنندگان جدید حساب جاری 5-شرایط ویژه بازپرداخت اقساط ، فک رهن از وثایق ملکی و انتقال تسهیلات به غیر می باشد.


گفتنی است پایان تیر ماه سال جاری را آخرین مهلت استفاده متقاضیان از طرح ویژه برکت عنوان کرد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.