خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک


به گزارش خبرگزاری امید اراک


مصالحه 77 درصدی پرونده ها در شازند

فرمانده انتظامی شهرستان شازند از افزایش 77 درصدی میزان مصالحه مراجعان به مرکز مشاوره کلانتریها این شهرستان در سال جاری خبر داد.

سرهنگ احمدرضا چگنی اظهار داشت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه مراکز مشاوره حفظ بقاء و بهسازی نهاد خانواده است و با استحکام این نهاد، پیشگیری اجتماعی تحقق می‌یابد. در سه ماه اول  سال جاری میزان مصالحه و سازش پرونده های ارجاعی به این واحدها 77 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین پرونده های ارجاع شده به کارشناسان مشاوره ، مسائل اختلاف خانوادگی و نزاع و درگیری بودند که طی چندین جلسه کار مشاوره و راهنمایی به حل و فصل انجامیده و از ارجاع پرونده ها به محاکم قضایی جلوگیری شد.

این مقام انتظامی از تقویت واحدهای مشاوره این فرماندهی خبر داد و گفت:دوایر مشاوره کلانتریهای شهر شازند ، آستانه و مهاجران  آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در حوزه های مختلف اجتماعی خانوادگی، انتظامی ، مددکاری ، روان سنجی و روانشناختی و ... از جمله خدماتی است که در مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی شازند  به مراجعان ارائه می شود شهروندان محترم می توانند با بهره گیری از ظرفیت موجود و تجربیات اجتماعی وانتظامی کارشناسان دوایر مشاوره، مشکلات خانوادگی و چالشهای پیش روی خود را مرتفع کنند.

خویشاوندان زورگیر در آشتیان دستگیر شدند

باند زورگیران که مدتی قبل خودروی پژو206 را در تهران سرقت کرده بودند ، توسط تیمی از ماموران پلیس راه در شهرستان آشتیان استان مرکزی دستگیر شدند..

سرهنگ رضا قائد رحمت فرمانده انتظامی شهرستان آشتیان در این باره گفت: صبح روز گذشته در محور اراک قم تیمی از ماموران پلیس راه اراک قم سرعت غیرمجاز یک دستگاه خودروی پژوی 206 را در حوالی شهر کارچان ثبت می کنند که در بررسی های اولیه برای توقف خودرو مشخص می شود که وسیله نقلیه مدتی قبل از تهران مورد زورگیری قرار گرفته است.

وی افزود: بلافاصله تمهیدات لازم برای توقف و دستگیری سرنشینان خودرو در دستور کار قرار گرفت و در عملیاتی که با همکاری پلیس شهرستان انجام پذیرفت، پنج سرنشین خودرو که سه مرد و دو زن بودند دستگیر شدند.

سرهنگ قائد رحمت ادامه داد: در بررسی سوابق افراد دستگیر شده که دارای نسبت خویشاوندی می باشند مشخص شد که آنان دارای سوابق متعدد کیفری هستند که با ارجاع پرونده متهمان به پلیس آگاهی، ادامه تحقیقات از آنان در حال پیگیری می باشد.
 

 

واژگونی خودرو بیشترین علت تصادفات در جاده های استان مرکزی است

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی 49 درصد تصادفات یک ماه اخیر در محورهای مواصلاتی این استان را واژگونی خودرو ها به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان دانست.

سرهنگ مهدی حسنی گفت:‌ بیشترین علت تصادفات در حوزه برون شهری استان مرکزی طی آخرین ارزیابی در ماه اخیر، 49 درصد مربوط به واژگونی خودرو، تصادفات رخ به رخ 18 درصد، برخورد موتورسیکلت نه درصد و برخورد با عابر پیاده چهار درصد و ... بوده است.

وی اضافه کرد: در محورهای مواصلاتی استان 64 درصد تصادفات مربوط به خودورهای سواری، 10 درصد کامیون ها ، هفت درصد موتورسیکلت ها و 19 درصد مربوط به خودروهای وانت بوده است.

سرهنگ حسنی افزود: در ماه اخیر 84 درصد تصادفات حوزه پلیس راه در محورهای اصلی، شش درصد در محورهای فرعی و 10 درصد در محورهای روستایی به وقوع پیوسته است.

35 درصد تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان در ساعات 8 تا 12 به وقوع پیوسته است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به بازه زمانی وقوع تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان گفت: 35 درصد تصادفات مربوط به ساعات 8 الی 12 و 22 درصد در ساعت 16 الی 22 بوده است که پلیس راه استان برنامه ریزی لازم را برای حضور محسوس تر در محورهای مواصلاتی را برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: ایمنی ترافیکی در توجه رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی اجرایی می شود که لازم است با توجه به حجم بالای تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان، رانندگان عزیز همواره دقت و پرهیز از شتاب را مورد توجه قرار دهند.

سرهنگ حسنی در ادامه بیان داشت: در خرداد ماه امسال 55 درصد تصادفات جاده ای مربوط به خستگی و خواب آلودگی راننده، 19 درصد تجاوز به چپ و تخلفاتی دیگر چون تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و.. بوده است.

این مقام انتظامی از برنامه ریزی فرهنگی پلیس در کنار اقدامات دیگر نیز خبر داد و از شهروندان خواست توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی را همواره مورد تاکید قرار دهند.
 

فضای مجازی فرصتی که می تواند به تهدید بدل شود

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی استان مرکزی،فضای مجازی را فرصتی دانست که می تواند به تهدید بدل شود.

سرگرد مصطفی نوروزی گفت:امروزه با گسترش تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی  در جوامع،آسیبها وخطرات آن نیز در بین شهروندان افزایش یافته است و یکی از مواردی که می تواند مخاطراتی برای افراد وخانواده ها ایجاد کند استفاده نادرست و بدون آگاهی از فضای مجازی است.

وی در ادامه بیان داشت:در عصر حاضر فضای مجازی یک فرصت است که با اندکی کوتاهی و سهل انگاری می تواند به تهدید بدل شود که می طلبد کاربران فضای مجازی به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

وی با توجه به خطرات و آسیبهای مو جود،به کاربران اینترنت نکاتی را متذکر شد وگفت: یکی از نکات مهم استفاده از وای فای های موجود در اماکن خدماتی و عمومی است که شهروندان  محترم باید از اتصال به اینگونه وای فای ها اکیداً خودداری کنند چرا که گاهاً مشاهده شده  افراد سودجو و هکرها اقدام به ایجاد دامهایی مشابه کانکشنهای موجود در این اماکن می کنند و از این طریق اقدام به سرقت اطلاعات می کنندکه در این خصوص توصیه می شود در صورت ضرورت استفاده از اینترنت در این اماکن از مودم های همراه استفاده شود.

این مقام انتظامی در پایان ضمن تشکر ازهمکاری شهر وندان با پلیس در ایجاد امنیت و آرامش   به یکی دیگر از مصادیق آسیب در فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: ممکن است سوء استفاده کنندگان پیرامون تماسهای داخل چت رم ها و یا ایمیل ها به بهانه ی ارائه کمکهای رایانه ای در خصوص رفع آلودگی سیستم از بدافزار یا ویروس با کاربران تماس برقرارکنند ،که کلاهبرداران بجای رفع آلودگی سیستم اقدام به قراردادن نرم افزارهای جاسوسی و یا کیلاگر بر روی سیستم قربانی می کنند،بنابر این از کاربران محترم تقاضا می شود در صورت چنین تماسهایی دقت کنند و خود سرانه وبدون آگاهی دست به هیچ اقدامی نزنند تا شاهد به سرقت رفتن اطلاعات شخصی آنها در فضای مجازی نباشیم.

 

کشف 600 میلیون ریال لوازم التحریر قاچاق در اراک

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف 600میلیون ریال لوازم التحریر قاچاق در شهرستان اراک خبرداد.

سرهنگ "سید احمد خسروی" در توضیح این خبر گفت:در راستای طرح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اخلالگران اقتصادی،مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز پلیس آگاهی استان،حین کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان اراک،در محور اراک قم به یک دستگاه کامیون کشنده که به سمت قم در حال حرکت بود مظنون شدند.

وی در ادامه افزود:مأموران پلیس،کامیون کشنده را برای بررسی و بازرسی در حاشیه ی راه با نشان دادن تابلوی ایست متوقف کردند و به تحقیق و بازرسی از آن پرداختند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازدید به عمل آمده از کامیون مشخص شد که بار آن شامل 297 کارتن انواع لوازم التحریر قاچاق است که از یکی از شهر های جنوبی به قصد تهران بار گیری شده است.

سرهنگ خسروی در پایان افزود:کامیون مذکور توسط افسران پلیس به پارکینگ انتقال داده شد و ارزش کالای کشف شده 600میلیون ریال می باشد که در این خصوص پرونده ای تشکیل  و به مقام قضایی ارسال شد.

یک کشته و2 مجروح در تصادف استان مرکزی

تصادف یک دستگاه سواری پیکان با خودوروی سمند در میدان بام شهرستان ساوه استان مرکزی باعث مرگ سرنشین پیکان و مجروح شدن هر دو راننده وسایل نقلیه شد.

روز گذشته در حادثه ای که درساعت22 و 17 دقیقه در میدان بام ساوه در اثر برخورد یک دستگاه خودروی پیکان با خودروی سمند به وقوع پیوست و تنها سرنشین خودروی پیکان به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت و هر دو راننده وسایل نقلیه مجروح وتوسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به بیمارستان منتقل شدند.

علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات،  عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده پیکان، هنگام ورود به میدان به میزان 50 درصد و سازمان شهرداری نیز به میزان 50 درصد اعلام شده است.

سرهنگ" ابوالفضل امیدی"رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان مرکزی گفت: در ماه مبارک رمضان پس از مراسم افطار شاهد افزایش بار ترافیکی وسایل نقلیه در معابر شهری می باشیم که این امر می طلبد تمامی رانندگان وسایل نقلیه با آرامش بیشتری به رانندگی پرداخته و از هرگونه افزایش سرعت وعدم رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی خود داری کنند.

 

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.