خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

دانشگاه ها کانون رشد کشور هستند

آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با مسئولان و اساتید دانشگاه جامع علمی-کاربردی اراک 10 تیر ،در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: : دانشگاه ها کانون رشد کشور هستند و باید با سوق یافتن منابع در فناوری های نوین و اقدامات پژوهشی جایگاه دانشگاه در بالندگی اقتصادی ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگارخبرگزرای امید اراک


آیت‌الله دری نجف آبادی افزود: مدرک گرایی در سیستم آموزشی نابودی سرمایه های اقتصادی جامعه را در پی داشته و موجب می شود هزینه های کشور برای افرادی که کارایی لازم را برای جامعه ندارند صرف شود.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: تربیت دانشجو در دانشگاه ها باید بر اساس ضرورت های و نیاز های جامعه انجام شود تا بتوانند نیاز های صنعت و کشاورزی و بخش های مختلف جامعه را پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و 75 مرکز دانشگاه علمی کاربردی با 600 هزار دانشجو و 40 هزار مدرس در 770 رشته مهارتی در کشور مشغول به تحصیل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر قدر و مرتبت علم از نظر قرآن و روایات اهل بیت(ع) افزود: توسعه دانشگاه‌ها باید مشروط باشد و  در تمام زمینه‌ها ازجمله پژوهش، تحقیقات و فناوری انجام شود همچنین باید تلاش کرد به سمت تأمین نیازهای داخلی و در جهت قطع وابستگی به منظور حضور در بازارهای جهانی باشیم تا از این  طریق بتوان علم و فرهنگ ایرانی-اسلامی را در دنیا ترویج داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درپایان گفت: پیوند علم و عمل در هر زمینه ای کشور را به موفقت ها و پیشرفت می رساندو نیاز است دانشگاه ها این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده و به این سمت و سو حرکت کنند به گزارش خبرنگار روزنامه ماهین نیوز: امید ترابی گودرزی

سیدعبدالعلی ذوالانواری سرپرست دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان مرکزی گفت:  60%درصد در از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی این استان در مقطع کاردانی و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

سیدعبدالعلی ذوالانواری افزود: تا کنون یک میلیون دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی فارغ التحصیل شده اند که 30% رصد آنان را شاغلان تشکیل می دهند و 46% درصد از 70% درصد بقیه نیز جذب بازار کار شده اند

وی ادامه داد: دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی در کنار آموزش علم، مهارت های لازم در بخش های شغلی مورد نیاز جامعه را می اموزند و برای ورود به بازار کار آماده اند.

ذوالانواری ایجاد اشتغال، کارآفرینی و ارتقا مهارت در بین دانش آموختگان از اهداف این دانشگاه عنوان کرد و گفت: علوم و رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود بر اساس نیاز بخش های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی انتخاب شده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.