خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک


به گزارش خبرگزاری امید اراک


کلاهبرداری چهار جوان با فروش گوشی های تقلبی به شهروندان

اعضای باندی که با فروش گوشی های تقلبی در شهرهای قم، اراک و ساوه از شهروندان کلاهبرداری می کردند، در عملیات کارآگاهان پلیس ساوه دستگیر و روانه زندان شدند.

"سرهنگ علی اصغر طالبی " فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با اعلام این خبر گفت: شخصی با در دست داشتن یک برگ شکوائیه به اداره پلیس مراجعه کرد و بیان داشت برای برداشت پول به بانک رفته بودم و پس از آنکه از بانک خارج شدم جوانی کم سن و سال به بنده مراجعه کرد وگفت که یک دستگاه گوشی تلفن همراه دارد و قصد فروش آن را دارد.

 سرهنگ طالبی در ادامه عنوان کرد:شاکی در ادامه اظهارات خود بیان داشت در آن زمان دو نفر دیگر به آن جمع اضافه و شاکی را با ترفند های خاص ، ترغیب به خرید گوشی کرده که بنده فریب حرف های آنان خوردم و یک دستگاه گوشی  به مبلغ سه میلیون ریال خریداری کردم که متوجه شدم گوشی خریداری شده اصل نبوده و ارزش آن بسیار پایین تر از مبلغ خرید بوده است.

اعلام شکایتی مشابه ساعتی بعد از نخستین مراجعه به پلیس

سرهنگ طالبی در ادامه بیان داشت: ساعتی بعد از طرح این شکایت، فردی دیگر نیز به یکی از تیم های گشت پلیس مراجعه کرد و اعلام داشت سه جوان به همین شیوه  قصد کلاهبرداری از وی را داشته اند .

وی با اشاره به برنامه ریزی عملیاتی پلیس در شناسایی و دستگیری این افراد گفت: با توجه به مشخصاتی که از اظهارات دو شاکی پرونده از سه جوان کلاهبردار به دست آمد، شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار تیم های انتظامی قرار گرفت که بعد از ساعتی هر سه جوان در یکی از خیابان های شهر شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی از کشف 6دستگاه گوشی تقلبی در خودروی آنان خبر داد و خاطر نشان کرد: در تحقیقات مقدماتی از سه جوان دستگیر شده، آنان اعلام داشتند که از استانی دیگر برای خرید کبوتر به ساوه آمده اند که با توجه به کمبود هزینه، با فروش گوشی های همراهشان قصد داشتند که پول کافی برای خرید کبوترها به دست آورند.

اعتراف متهمان به کلاهبرداری دیگر در شهرهای اراک و قم

فرمانده انتظامی ساوه در ادامه به ارجاع پرونده به پلیس آگاهی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با تعیین تیمی از کارآگاهان پلیس برای مشخص کردن زوایای جدید این کلاهبرداری، در روند بازجوئی های فنی و پلیسی، سرانجام  متهمان لب به اعتراف گشودند و اعلام داشتند که از استانی دیگر و تنها به قصد فروش گوشی های تقلبی به ساوه آمده اند.

متهمان در بازجویی های خود اذعان داشتند: بعد از ورود به شهر ،جلوی بانک ها حضور یافته و سوژه های خود را انتخاب  می کردیم .نخست یکی از ما که به ظاهر فردی کم سن و سال به نظر می رسید برای فروش گوشی به سوژه خود نزدیک می شد و اعلام می کرد به دلایل مختلفی قصد دارد گوشی خود را به مبلغ پایینی به فروش برساند و در این زمان دو نفر دیگرمان به صورت جداگانه به آنها نزدیک شده و سوژه مورد نظر را با بازار گرمی قانع می کردیم که گوشی را خریداری کند و بعد از انجام معامله سریعا از محل دور می شدیم.

سرهنگ طالبی با اشاره به دیگر اعترافات متهمان در شهرهای دیگر گفت: متهمان در ادامه تحقیقات بیان داشتند که از مدت ها قبل برنامه ریزی این کلاهبرداری را انجام داده اند که تا کنون 13 مورد کلاهبرداری به این روش در شهرهای قم ، اراک و ساوه انجام داده اند.

وی اضافه کرد:در روند بازجویی ها مشخص شد فرد دیگری نیز در این ماجرا دخیل می باشد که پس از هماهنگی با دستگاه قضایی،آخرین فرد از این زنجیره ی کلاهبرداری نیز دستگیر و به همراه دیگر همدستانش روانه زندان شد.

شهروندان مراقب باشند

این مقام مسئول در پایان توجه به هشدارها و توصیه های پلیس را مورد تاکید قرار داد و گفت:اکثر کلاهبرداران معمولا دارای ظاهری موجه و خوش برخورد می باشند تا بتوانند طعمه خود را به دام بیندازند.

وی اضافه کرد: در انجام معاملاتی که بدون زحمت و سریع، کالایی با ارزشی پایین نصیب شما می شود بایستی بسیار محتاط بود و به هر گونه پیشنهاد یا معامله خیلی خوب مشکوک عمل کرد و بهتر است در صورت مشاهده افراد مشکوک، مراتب از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس گزارش شود.

 

دستگیری 12 سارق در عملیات های پلیس استان مرکزی

روز گذشته در عملیات های پلیس در استان مرکزی 12 سارق دستگیر شدند و به 19 مورد سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ "سیامک قاسمی" معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: برنامه های پلیس در ارتقاء امنیت اجتماعی و از جمله برخورد با سارقان با جدیت تداوم دارد که در روز گذشته در ادامه این طرح ها 12 سارق در عملیات های پلیس دستگیر شدند.

وی افزود:‌ در اعترافات سارقان 19 فقره انواع سرقت شامل پنج فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی، دو دستگاه خودرو، یک دستگاه موتورسیکلت ، سه دستگاه دوچرخه و ... کشف و به مالباختگان تحویل شد.

سرهنگ قاسمی از شهروندان خواست به کارگیری هشدارهای پلیس را  مورد توجه قرار دهند و در صورت رویت موارد مشکوک، بلافاصله پلیس را از طریق تلفن 110 مطلع نمایند.

تغییر مسیر ناگهانی موتورسیکلت ،حادثه آفرید

تصادف یکدستگاه خودروی پراید با یکدستگاه موتوسیکلت روز گذشته در کیلومتر 7 محور خمین قورچی باشی یک کشته برجای گذاشت.

در حادثه ای که درساعت 19و 30دقیقه روز گذشته در کیلومتر 7 محور خمین- قورچی باشی شهرستان خمین  در اثر برخورد یکدستگاه خودروی پراید با یکدستگاه موتورسیکلت رخ داد، راکب موتور سیکلت به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت کرد.

علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات حاضر در صحنه، تغییر مسیر نا گهانی موتور سیکلت عنوان شد.

سرهنگ" مهدی حسنی "رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: امیدواریم تمامی رانندگان با سرلوحه قرار دادن قوانین راهنمایی ورانندگی در هنگام رانندگی امنیت را درسطح جاده های برون شهری برای خود وسایر شهروندان فراهم نمایند تا شاهد اینچنین حوادث دلخراشی در سطح محورهای عبوری نباشیم.

 

عامل برداشت حساب بانکی در ساوه دستگیر شد

سارق اینترنتی که به صورت غیرمجاز اقدام به برداشت از حساب بانکی یک شهروند ساوجی کرده بود، در عملیات پلیس فتا شهرستان ساوه دستگیر شد.

سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: در پی مراجعه فردی از شهروندان ساوه ای به پلیس فتای این شهرستان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغی پول به صورت غیرمجاز برداشت شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

 این مقام مسئول بیان داشت: پس از انجام تحقیقات تخصصی در نهایت فرد متخلف شناسایی و دستگیر شد و پس از مشاهده مستندات به بزه انتسابی اعتراف کرد و بیان داشت که در گذشته با شاکی پرونده در ارتباط بوده و با سوء استفاده از اعتماد وی اقدام به ذخیره سازی کامل اطلاعات بانکی او کرده است.

 سرگرد نوروزی بیان داشت: در پایان پرونده متهم به همراه مستندات لازم در راستای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 رئیس پلیس فتای استان مرکزی افزود: شهروندان می بایست دقت کافی را در حفظ اطلاعات حساب خود داشته باشند زیرا با توجه به پیشرفت ارائه خدمات بانکداری الکترونیک سایر افراد با دسترسی به شماره کارت و رمز دوم حساب به آسانی می توانند با فشردن چند کلید مبالغی را به صورت غیر مجاز از حساب آنان برداشت نمایند.

 

 وی خاطر نشان کرد: بایسته است شهروندان بلافاصله رمز عبور خود را پس از دریافت کارت بانکی، از طریق یکی از دستگاه های خود پرداز تغییر داده و سعی کنند رمز عبور را بصورت دوره ای تغییر دهند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.