خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

مصالحه 73 درصدی مراجعین واحد مشاوره شهرستان محلات

فرمانده انتظامی شهرستان محلات استان مرکزی از مصالحه 73 درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری پلیس شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرامرز گودرزی  ارائه خدمات مشاوره ای را موجب توانمندی در حوزه اجتماعی وکاهش جرایم عنوان کرد و گفت : بسیاری از مسائل و آسیب های اجتماعی در جامعه ریشه در عدم رسیدگی به مسائل کوچک و ابتدایی در خانواده دارد که با راهنمایی و اقدام بموقع نسبت به ریشه یابی و رفع مشکل می توان درآینده آسیب های اجتماعی و انحراف اعضاء خانواده بوِیژه نوجوان و جوانان راکاهش داد .

فرمانده انتظامی شهرستان محلات در اهمیت و ضرورت مشاوره و مددکاری گفت: مددکاری اجتماعی در ناجا خدمتی است حرفه ای که بر پایه دانش و مهارت های خاص قرار گرفته است و هدف آن کمک به افراد گروه ها و یا جامعه است تا بتوانند استقلال شخصی اجتماعی و رضایت خاطر فردی و اجتماعی بدست آورند.

سرهنگ فرامرز گودرزی  در ادامه بیان کرد:در واقع ریشه مسائل اجتماعی در بطن نهادهای اجتماعی است که گاها بر اثر کارکرد نامناسب آنها شکل می گیرد و شرایط دشوار و رنج آوری را به اکثریت مردم تحمیل می نماید و جنبه های عینی و ذهنی به خود می گیرد مسایل اجتماعی در متن جامعه به بار می نشیند و در بستر زمان می توانند به آسیب دیدگی افراد منجر شود بسترهای انحرافی را فراهم سازد و در مواردی که با پیگرد قانونی همراه شوند به آسیب های اجتماعی مبدل گردند اینجاست که مشاوره و مددکاری برای کاهش و یا رفع این مشکلات ضرورت و اهمیت پیدا می کند. .

وی افزود:مددکاری فردی هنری است که دانش و معلومات مربوط به علم روابط انسانی و مهارت در ایجاد رابطه را به کار می گیرد تا استعدادهای نهفته افراد را برانگیزاند و همچنین منابع اجتماعی متناسب و مربوط را به حرکت در می آورد تا سازگاری بهتری بین مددجو و محیط وی ایجاد شود.

سرهنگ گودرزی در ادامه  به آمار مراجعان به مراکز مشاوره شهرستان محلات در طول 4 ماه ابتدایی سال 94  اشاره کرد و افزود:در این مدت  تعداد مراجعان به مراکز مشاوره 360 مورد بوده است که بیش از 73درصد آنها به مصالحه رسیده است و مابقی بسته به علت مراجعه افراد به سازمان ها و مراکز مربوطه معرفی گردیده اند.

همچنین گودرزی به اهم موضوعات مورد مشاوره با اولویت اختلافات خانوادگی ،نزاع و درگیری ،مسائل حقوقی و اجتماعی اشاره نمود .

فرمانده انتظامی شهرستان محلات  با بیان اینکه دوایر مشاوره و مددکاری این فرماندهی  آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره ای برای شهروندان می باشند،خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری 11 محلات  در زمینه مسائل خانوادگی،ازدواج،تحصیلی و... به طور رایگان و به صورت حضوری و تلفنی خدمات دریافت کنند.

پلمب 8 واحد صنفی متخلف در ماه مبارک رمضان در تفرش

روزگذشته فرمانده انتظامی شهرستان تفرش از بازدید 108 واحد صنفی مختلف و همچنین پلمب 6 واحد صنفی متخلف ، در طرح نظارتی واحدهای صنفی واماکن عمومی این شهرستان در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

روز گذشته سرگرد" سیروس دالوند" فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: در طول ماه مبارک رمضان به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی ، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی و اماکن عمومی این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین راستا مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان تفرش در ماه گذشته از 108 واحد صنفی بصورت محسوس و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی بازدید شده که در نهایت تعداد 6 واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط ابلاغی و تخلفات صنفی پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در پایان ضمن تقدیر ازهمکاری صمیمانه شهروندان با پلیس در طرح های مختلف عملیاتی،افزود:پلیس همواره از انتقادات،پیشنهادات وراهکارهای سازنده شهروندان  استقبال کرده و هموطنان می توانند در صورت مشاهده هر گونه نابهنجاری مراتب را  از طریق مرکز فوریت های پلیسی  110به آ پلیس اطلاع دهند.

ماموارن وظیفه شناس چک بیست میلیون ریالی را به صاحبش برگرداندند

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکز ی از پیدایش و استرداد یک فقره چک حامل به مبلغ بیست میلیون ریال به صاحبش توسط دو نفر از از کارکنان وظیفه شناس پلیس راهور شهرستان زرندیه استان خبر داد.

سرهنگ "مجید مهرانفر" رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: دو نفر از ماموران پلیس راهور شهرستان زرندیه در حال انجام وظیفه یک فقره چک بانکی حامل به مبلغ بیست میلیون ریال  را  در مقابل پمپ بنزین آسیابک پیدا  کردند .و بلافاصله برای پیدا کردن صاحبش اقدام می کنند.

وی افزود: این مامور ان وظیفه شناس بعد از یافتن چک بعد از ساعتی جستجو، تلاش وی برای یافتن صاحب چک به نتیجه نرسیده و جهت اقدامات بعدی تحویل بازرسی راهور کرده بود .

این مقام انتظامی افزود : پس از بررسی های بیشتر  صاحب اصلی چک  شناسایی شد و چک تحویل وی شد . سرهنگ مهرانفر ادامه داد: بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار  ماموران بازرسی ن قرار گرفت و در هماهنگی با بازرسی بانک مربوطه، صاحب  چک  شناسایی شد که با توجه به سکونت این فرد در تهران دسته چک جهت بازگرداندن به صاحبش  به دادسرا  تحویل شد.

2 محموله کالای قاچاق در استان مرکزی توقیف شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف 2 محموله میلیاردی دارو و مکمل های بدنسازی و حبوبات قاچاق خبر داد.

سردار "عزیزاله ملکی" در گفت و گو با خبرنگاران در این باره گفت: در یکی از این عملیات ها،ماموران پلیس آگاهی استان در تحقیقاتی مطلع شدند که قاچاقچیان قصد دارند محموله ای از داروها و مکمل های بدنسازی غیرمجاز را از محورهای مواصلاتی این استان عبور دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع تیم هایی از ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی های خود را برای شناسایی و توقف محموله قاچاق آغاز کردند.

این مقام انتظامی افزود: سرانجام روز گذشته ماموران انتظامی موفق شدند در یکی از محورهای مواصلاتی استان، خودرویی را با بار ذرت در این خصوص شناسایی و متوقف کنند.

سردار ملکی ادامه داد:‌ در زیر بار خودروی کامیون، مقدار دو میلیارد و 660 میلیون دارو و مکمل های بدنسازی غیرمجاز و بدون مدارک گمرکی کشف شد و فرد قاچاقچی نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به دیگر عملیات پلیس در شهرستان دلیجان نیز اشاره داشت و گفت: در عملیاتی دیگر ماموران پلیس در شهرستان دلیجان موفق شدند محموله 30 تنی حبوبات خارجی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال را کشف کنند.

وی اضافه کرد: در این عملیات دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودروی کامیون نیز از آنان توقیف شد.

سردار ملکی در پایان خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال در عملیات های پلیس استان ، 170 قاچاقچی کالا دستگیر و از آنان در حدود 29 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است.

محدودیت های ترافیکی عید سعید فطر

به منظور رفاه حال همشهریان و نماز گزاران و پیشگیری از ایجاد ترافیک در روز عید سعید فطر در محدوده های مصلی بیت المقدس و مسجد حاج آقا صابر و مسجد سید ها محدودیت ترافیکی اجرا میشود .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی ضمن عرض تبریک عید سعید فطر به همشهریان عزیز افزود : با توجه به این که همه ساله در مراسم مذهبی مختلف و به خصوص اعیاد مذهبی خیل عظیم شهروندان برای هرچه پر شور تر برگزار شدن این مراسمات و ادای فریضه الهی به اماکن مذهبی میروند ، لذا برای پیشگیری از ایجاد ترافیک و عدم ایجاد مزاحمت برای همشهریان محدودیت های ترافیکی در این روز وضع شده .

امیدی در ادامه محدودیت های وضع شده را بدین شرح اعلام داشت : خیابان دانشگاه از ابتدای خیابان ایت الله غفاری به سمت میدان سرداران، خیابان ادبجو تقاطع خیابان انوری به سمت میدان البرز ، میدان حضرت ولی عصر (عج) به سمت میدان سرداران ، میدان جهاد به سمت میدان سرداران و  خ شهید بهشتی از میدان شهداء تا میدان هفت تیر و بالعکس .

وی همچنین اضافه کرد : محدودیت ذکر شده از راس ساعت 4.30 بامداد روز عید سعید فطر تا پایان نماز عید ادامه دارد .

سرهنگ ابوالفضل امیدی در پایان از عموم شهروندان عزیز درخواست کرد که با همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین استفاده از وسایل نقلیه عمومی پلیس را در این امر یاری دهند .

امیدی خاطر نشان کرد : سرویس های ایاب و ذهاب ناوگان اتوبوسرانی به صورت رایگان آماده سرویس دهی به عموم شهروندان و نماز گزاران عزیز میباشند .

 

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.