خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک


به گزارش خبرگزاری امید اراک


سارقان به جرم خود اعتراف کردند

سارقانی که محموله های 2 میلیارد ریالی رول آهن و سیگار را در بهمن ماه سال گذشته در محورهای مواصلاتی شهرستان زرندیه استان مرکزی سرقت کرده بودند، به جرم خود اعتراف کردند و روانه زندان شدند.

سرهنگ "داود کاظمی" فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه در بیان جزئیات این خبر گفت: در بهمن ماه سال گذشته دو گزارش از سرقت خودرویی با محموله رول های آهن و محموله ای از سیگار و کالاهایی خرد در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به مرکز پلیس 110 گزارش شد که با توجه به اهمیت موضوع تیمی تخصصی از کارآگاهان پلیس شهرستان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری عاملان آن آغاز کردند.

وی افزود: در روند تحقیقات کارآگاهان پلیس شهرستان دریافتند که خودرو مورد نظر در شهرستان بوئین زهرا کشف و دو نفر در این خصوص دستگیر و در زندان به سر می برند.

سرهنگ کاظمی ادامه داد:  تیمی از ماموران انتظامی به بوئین زهرا اعزام شدند و متهمان پرونده را برای تحقیقات تکمیلی در خصوص چگونگی سرقت خودرو و محموله آن به آگاهی زرندیه انتظامی انتقال دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهمان گفت: در بازجویی های انجام شده سارقان اعتراف کردند که در نیمه های شب با دو دستگاه سواری و بعد از شناسایی خودروی های مورد نظرشان، با لباس پلیس اقدام به توقف خودرو در مکانی خلوت می کردند و بعد از بستن دست و پای راننده ، خودرو و بارش را به سرقت می بردند.

وی اضافه کرد: متهمان در اعترافات خود به سرق یک محموله 18 تنی آهن به ارزش 600 میلیون ریال و محموله ای سیگار و اقلامی خرد دیگر که آن نیز در حدود یک میلیارد و 400 میلیون ریال ارزش داشته است اعتراف کردند.

دستگیری دیگر متهمان در بهارستان

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه با اشاره به تحقیقات تکمیلی پلیس بیان داشت: با ادامه تحقیقات مشخص شد که سارقان بعد از سرقت ، بار خودروها را در شهری دیگر به فروش رسانده اند که با ادامه تحقیقات چهار سارق دیگر نیز در عملیات هایی جداگانه دستگیر شدند.

سرهنگ کاظمی با اشاره به معرفی متهمان به زندان گفت: تحقیقات تکمیلی از دستگیرشدگان در حال پیگیری می باشد.

دستگیری پنج حفار غیر مجاز عتیقه در ساوه

مأموران انتظامی شهرستان ساوه استان مرکزی در عملیاتی پنج نفر حفار غیرمجاز عتیقه را دستگیر کردند.

سرهنگ "علی اصغر طالبی" فرمانده انتظامی شهرستان ساوه  در توضیح این خبر گفت: در پی کسب خبر  مبنی بر اینکه افرادی بصورت غیر مجاز مبادرت به انجام حفاری غیرمجاز برای یافتن اشیاء عتیقه می کنند، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد این افراد با یک دستگاه پژو آردی با ابزار و ادواتی که در اختیار داشتند به دنبال کشف آثار تاریخی و عتیقه جات هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه تصریح کرد: ماموران پلیس با توجه به سرنخ های موجود و اطلاعاتی که در دست داشتند به محل مورد نظر اعزام شدند و خودرو  را در یک عملیات غافلگیرانه متوقف و پنج نفر از سر نشینان آن را دستگیر کردند.

سرهنگ طالبی عنوان داشت:در بازرسی از محل حفاری متهمان ادوات و دستگاه‌های حفاری از قبیل یک دستگاه موتور برق ،باطری ،بالابر جهت رفت آمد ، دو عدد دستگاه حفاری ،دستگاه گنج یاب، دوربین به همراه مقداری باروت جهت انفجار و ماسک و فیلتر مربوطه کشف شد که با تشکیل پرونده به مراجع  قضایی تحویل داده شد.

 

گوشی موبایل راز سارقان را افشاکرد

سارقان منازل آشتیان استان مرکزی وقتی که در برابر قانون قرار گرفتند منکر هرگونه سرقت شدند، اما گوشی موبایل یکی از سارقان راز آنان را افشاکرد.

سرهنگ "رضا قائد رحمت"فرمانده انتظامی شهرستان آشتیان در توضیح این خبر گفت:با وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان آشتیان و شکایت برخی از شهروندان در این خصوص،موضوع برای پیگیری در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود:تحقیقات فنی و میدانی کارآگاهان پلیس در این راستا آغاز شد و ماموران به سرنخ هایی دست پیدا کردند که حاکی از آن بود سارقان در تمام سرقت ها، به یک شیوه دست به اقدامات مجرمانه خود زده اند.

سرهنگ قائد رحمت عنوان کرد:با اطلاعات بدست آمده سه نفر از سارقان که همگی ساکن یک شهر در یکی از استان های اطراف بودند مورد شناسایی قرار گرفتند و اقدامات قضایی و قانونی برای دستگیری آنها انجام شد.

این مقام انتظامی بیان داشت:در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر سه نفر دستگیر و یه پلیس آگاهی انتقال داده شدند و وقتی که در برابر قانون قرار گرفتند منکر هرگونه سرقت شدند که با کشف یک دستگاه گوشی موبایل سرقتی از یکی از سارقان راز آنان را برملا کرد و لب به اعتراف گشودند.

این مقام مسئول در پایان گفت:با ادامه روند بازجویی های فنی و تحقیقات این افراد مجرم تاکنون به چندین فقره سرقت در آشتیان و استان های اطراف اعتراف کرده اند و تحقیقات تکمیلی در این زمینه هنوز ادامه دارد.

 

سرقت ناکام احشام

سرعت عمل پلیس اقدام سارقان را در سرقت احشام در شهرستان اراک ناکام گذاشت.

سرهنگ "سیامک قاسمی"، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی در توضیح این خبر گفت:در پی تماس یکی از اهالی یک روستا در نزدیکی شهر اراک مبنی بر سرقت 24 رأس از گوسفندان وی ،اکیپی از افسران زبده شهرستان برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شد.

وی در ادامه بیان داشت:ماموران حوالی روستای مورد نظر در شب به گشت زنی می پردازند که متوجه گرد و غبار ناشی از حرکت احشام می شوند و در فاصله 4 کیلومتری روستا احشام سرقتی را زمانی پیدا می کنند که سارقان قصد داشتند آنها را از روستا دور کرده و بارگیری کنند.

این مقام انتظامی افزود:با توجه به تاریکی هوا و ناهموار بودن سطح زمین سارقان به محض اطلاع از حضور پلیس احشام سرقتی را در بیابان رها کرده و متواری شدند ،مأموران نیز گوسفندان رهاشده در بیابان را جمع آوری و به صاحبش تحویل دادند.

سرهنگ قاسمی در پایان از دامداران خواست:در نگهداری احشام خود کوشا باشند و محل نگهداری دام را با رعایت  و اصول حفاظتی استحکام بخشند و با سرکشی به موقع و گماردن نگهبان از سرقت دام های خود جلوگیری کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل مراتب را فوراٌ به پلیس از طریق سامانه 110 اطلاع دهند.

 دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر درشازند

 دو توزیع کننده مواد مخدر در شهرستان شازند استان مرکزی  دستگیر  و  از آنان  یک  کیلو گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ "محمدرضا چگنی" در تشریح  این خبر گفت: روز گذشته در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ،مأموران پلیس مستقر در ایست و بازرسی توره به یکدستگاه خودرو 405 مشکوک  و آن را متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران انتظامی پس از بازرسی از خودروی مذکور موفق می شوند یک کیلوگرم  تریاک را که به طرز ماهرانه ای در صندلی عقب آن  جا سازی شده بود را کشف کنند.

 چگنی افزود:در این راستا راننده و سرنشین خودرو دستگیر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی به همراه پرونده تنظیمی به مقام قضایی معرفی شدند.

 چگنی در پایان از همکاری صمیمانه شهروندان در راستای شناسایی قاچاقچیان انواع مواد مخدر و  معرفی نابهنجاری های سطح جامعه به پلیس قدردانی کرده و اظهار امیدواری کرد :با مشارکت گسترده تر شهروندان شاهد شکوفایی هر چه بیشتر ارتقاء امنیت اجتماعی باشیم.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.