خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

ایجاد 10 قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد 10 قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور خبر داد



دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک با بیان این خبر، گفت: برای ایجاد این قطب های درمانی و تشخیصی 30 هزار میلیارد ریال پروژه تعریف شده است.

وی افزود: پنج قطب درمانی و تشخیصی سرطان تاکنون در استان های مختلف تعیین تکلیف شده و بقیه نیز به تدریج در حال تعیین تکلیف شدن است و قرارداد همه آنها تا پایان امسال نهایی می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هر یک این قطب ها در گام اول در شش هزار مترمربع فضا ایجاد می شوند و در گام های بعدی تا 16 هزار مترمربع قابلیت ارتقا دارند و قرار است آخرین فناوری های تشخیص و درمان در آنها به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: با عملیاتی شدن این قطب ها، بخش مهمی از مشکلات تشخیص و درمان بیماری سرطان در سطح کشور برطرف می شود.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر 95 درصد هزنیه دارویی بیماران سرطانی در قالب برنامه تحول نظام سلامت، توسط دولت و با همکاری بیمه ها پرداخت می شود، ولی به علت گرانی داروها، پنج درصد بقیه نیز به برخی از خانواده ها فشار وارد می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با همکاری بخش های مرتبط و از محل صرفه جویی ناشی از به کارگیری فناوری اطلاعات، بخش دیگری از هزینه دارویی بیماران سرطانی پرداخت شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص گام دندانپزشکی در برنامه تحول نظام سلامت نیز گفت: کمتر از 10 درصد خدمات این بخش توسط دولت و 90 درصد توسط بخش خصوصی انجام می شود، به همین دلیل در این خصوص تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه هزار کلینیک را در حوزه دولتی دایر کرده که بیشتر در مناطق کمتر برخوردار هستند که برخی با کمبود منابع مالی و یا نیروی انسانی مواجهند.

دکتر قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد که تا اواسط سال آینده با همراهی مجلس و دولت، کلینیک ها و بیمارستان های های دهان و دندان در کشور تقویت شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک به بیماران سرطانی استان های دیگر نیز خدمت رسانی می کند، گفت: حمایت از این مرکز درمانی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: این مرکز یک پروژه نیمه تمام خیر ساز دارد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است با کمک خیرین و دولت تا سال آینده ساخته شود.

  • ۹۴/۰۸/۲۷
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.