خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش تخت های بیمارستانی مهمترین نیاز استان مرکزی و کلید حل چالش ها در این حوزه است.

 دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در جریان بازدید از مرکز تخصصی زنان و زایمان آیت الله طالقانی اراک، افزود: استان مرکزی علاوه بر موقعیت راه های مواصلاتی و صنعتی بودن، در خدمات رسانی درمانی به استان های مجاور نیز نقش کلیدی دارد و نیاز است که زیرساخت های خدمات تشخیصی و درمان تخصصی آن توسعه یابد.

وی اظهار داشت: مشکل جدی این استان فرسودگی بناهای درمانی است که خدمات رسانی را به شدت سخت می کند و برخی از بیمارستان های اراک تا 70 سال قدمت دارند و نیاز است که بازسازی شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: نوسازی بیمارستان 320 تختخوابی و مادر تخصصی ولی عصر (عج) اراک که در دولت قبل بلاتکلیف و در حد فنداسیون باقی مانده بود در دولت یازدهم از سرگرفته شده و با حمایت مقامات ارشد استانی پیشرفت موثری دارد و نیاز است که در سایه حمایت شهرداری و شورای شهر و نمایندگان مجلس، تعداد تخت های آن به 500 عدد افزایش یابد.

وی بیان کرد: شهر اراک تا یکهزار تخت درمانی نیز نیاز به افزایش دارد که این مهم باید با تقویت مشارکت های مردمی و خیران و بخش خصوصی در کنار اعتبارات دولتی جبران شود.

دکتر هاشمی، در پاسخ به سئوالی در خصوص ممنوعیت صدور مجوز برای خدمت نیروهای متخصص دولتی در بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: این مساله قانون است که در راستای عدالت محوری در سلامت و بهره مندی مردم از امکانات و نیروی متخصص اعمال شده و توانسته در هر سال 40 تا 50 متخصص را در بدنه درمان دولتی ماندگار کند.

وی گفت: اگرچه در کوتاه مدت ممکن است اجرای این قانون با کمبودهایی همراه باشد، اما در دراز مدت به نفع مردم است و اقشار کمتر برخوردار با کیفیت بهتر از خدمات نیروهای متخصص در سیستم دولتی بهره مند می شوند.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی برای جذب متخصصان باید با پرداخت های منصفانه شرایطی را مهیا کند که متخصصان پس از اتمام زمان طرح جذب این مراکز شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: میزان پذیرش متخصصان در حوزه دولتی امسال 30 درصد افزایش دارد.

  • ۹۴/۰۸/۲۸
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.