خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

سرهنگ کیومرث عزیزی فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک گفت: در 9 ماه امسال 180 نفر از مجروحان حوادث رانندگی استان مرکزی به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند اما از این تعداد 70 درصد آن ها ناشی ازفوت بوده است.


فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: برخی از محورهای ارتباطی این استان دچار مشکل است، تجهیزات کنترلی با مشکلاتی همراه است و لغزنده بودن محورها در زمان بارش نزولات آسمانی در بروز حوادث رانندگی نقش دارد اما حدود 80درصد حوادث رانندگی به دلیل خطاهای انسانی رخ می دهد..

سرهنگ عزیزی بیان کرد: اگر رانندگان در رانندگی از مهارت کافی برخوردار باشند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند آمار قربانیان ترافیکی کاهش می یابد..

وی اظهار کرد: 407 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 67 نفر در حوادث ترافیکی درون شهری و 331 نفر در جاده های استان جان خودراازدست داده اند.

سرهنگ عزیزی اظهار کرد: استان مرکزی در شاهراه کشور واقع شده و یکی از مسیرهای پرتردد و حساس است اما در این استان امداد و نجات هوایی به صورت مستمر وجود ندارد و بسیاری از مجروحان حوادث که دچار خومریزی و آسیب وسیع و جدی هستند به دلیل بعد مسافت جان خود را از دست می دهند..

وی گفت: رسانه ها در بحث کاهش حوادث رانندگی وظیفه سنگینی برعهده دارند و

باید دراین زمینه همکاری لازم وبیشتری راانجام بدهند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در خصوص سرقت افزود: وقوع سرقت در استان در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش شش درصدی همراه بوده و در این مدت هشت هزار و 843 فقره سرقت به وقوع پیوسته که 84 درصد این آمار معادل هفت هزار و 394 مورد کشف شده است..

سرهنگ عزیزی وقوع نزاع های جمعی و فردی را یکی از آسیب های جدی استان دانست و گفت: در این مدت 210 مورد نزاع و درگیری خیابانی در این استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: آستانه تحمل پایین مردم پائین در بحث افزایش نزاع ها و درگیری های خیابان نقش مهمی دارد اما همه قضیه نیست و باید به مسائل تربیت خانوادگی نیز بیش از پیش توجه شود..

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: سه هزار و 966 کیلوگرم انواع موادمخدر امسال از سوداگران مرگ در این استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش کشف 39 درصدی را نشان می دهد..

سرهنگ عزیزی گفت: موضوع موادمخدر باید به دغدغه اجتماعی تبدیل شود و برای مقابله با این پدیده شوم باید همه دستگاه های اجرایی پای کار آیند و به وظایف خود به خوبی عمل کنند..

وی افزود: کالای قاچاق یکی دیگر از معضلات اجتماعی و از برنامه های اولویت دار پلیس این استان است و در این مدت 165 میلیارد و 310 میلیون ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 7%کشف را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: کاهش 9 درصدی قتل، کشف یکهزار و 522 مورد کلاهبرداری از مجموع یکهزار و 526 مورد انجام شده، کشف 247 هزار و 194 پاکت سیگار قاچاق و افزایش کشف 554 درصدی آن، برخورد با 210 تخلف صنفی، توقیف پنج هزار و 40 گواهینامه دارای نمره منفی و توقیف 36 هزار و 93 خودرو و موتورسیکلت متخلف در استان مرکزی از دیگر اقدامات پلیس در سال جاری بوده است

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است

گفت: بحث کاهش آلودگی در این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پلیس نیز به دلیل حساسیت موضوع در این بحث با جدیت وارد شده و با خودروهای دودزا برخورد می کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی درادامه افزود: 121 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده در 12 شهرستان این استان امسال به مرحله اجرا درآمده است

ودرپایان بیان کرد: در این مدت چهار هزار و 100 فقره پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری های این استان تشکیل شده که از این تعداد 85 درصد منجر به مصالحه شده است

  • ۹۴/۱۰/۲۰
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.