خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

عامل نفوذ به اکانت یکی از شبکه های اجتماعی در اراک دستگیر شد

شخصی که با سوء استفاده از عدم آگاهی یکی از شهروندان به اکانت به شبکه های اجتماعی این نفوذ می کرد توسط کارشناسان پلیس فتا استان در اراک شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:در پی شکایت یکی از شهروندان با عنوان دسترسی غیر مجاز از طریق شبکه های اجتماعی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

وی افزود : پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم با انجام اقدامات مجرمانه در یکی از شبکه های اجتماعی به اکانت شاکی دسترسی یافته و اقدام به سو، استفاده از فضای شخصی این فرد کرده است.

این مقام انتظامی بین داشت: در ادامه روند پیگیری پرونده با فعالیت های پلیسی و تخصصی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به یگان انتظامی انتقال داده شد و پس از بررسی تجهیزات و تهیه مستندات به اتهام خود اعتراف کرد که در نهایت متهم به همراه پرونده و مستندات به مراجع قضایی معرفی شد.

سرگرد نوروزی در پایان از شهروندان خواست که در صورت استفاده از شبکه های اجتماعی می بایست ابتدا دانش خود را در این خصوص ارتقاء داده و به دیگران اعتماد نکنید چرا که کوچکترین غفلت می تواند موجب بروز بزرگترین پشیمانی شود.

 

کشف700 میلیون ریال کالای قاچاق در شازند

700 میلیون ریال کالای قاچاق در عملیات های جداگانه در شهرستان شازند کشف شد.

ماموران انتظامی شهرستان شازند در ادامه طرح های مبارزه با قاچاق کالا در عملیات هایی جداگانه به 6 دستگاه اتوبوس ولوو و دو دستگاه پژوه پارس مظنون شده و خودرو ها را جهت بررسی بیشتر متوقف و به مقرر انتقال دادند.

در بررسی از بار خودروها مقدار زیادی کالای قاچاق شامل شوکر الکتریکی ،اسپری اشک آور، ماشین لباسشویی، تلویزیون ،یخچال و فریزر، ماکروفر، پوشاک، لاستیک، موتورسیکلت سنگین به ارزش 700 میلیون ریال کشف شد.

دراین زمینه تعداد 8 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارقان مسافر کش در اراک

دو برادر جوانی که تحت عنوان مسافر کش با همدستی یکی از دوستانشان از شهروندی اراکی سرقت کرده بودند، در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند.

چندی پیش پرونده ای از یکی از پاسگاه های انتظامی اراک در خصوص سرقت سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری از فردی مسافر به پلیس آگاهی استان مرکزی ارجاع شد.

شاکی با حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:نیمه شب در یکی از میدان های شهر اراک منتظر خودرویی بودم که برای انجام کاری به قم بروم که بعد از گذشت لحظاتی یک دستگاه خودروی سواری با سه سرنشین مرد در مقابلم ایستاد.

وی اضافه کرد:بعد از این که خودرو از شهر خارج شد سرنشینی که در کنار راننده بود اذعان داشت که قصد دارد از خودرو پیاده شود و ناگهان بعد از پیاده شدن به صندلی آمد و با دوست دیگرخود به من حمله ور شدند و با زور و تهدید مبلغ 300 هزار تومان وجه نقد،‌تعدادی چک،‌گوشی تلفن همراه و مدارکی که همراهم بود به سرقت بردند و مرا در بیابان رها کردند.

با توجه به گفته های شاکی،بلافاصله پرونده در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی آنان آغاز شد.

سرهنگ "سید نورالدین حسینی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی  استان مرکزی گفت:‌ با شروع تحقیقات تخصصی کارآگاهان، سرانجام یکی از سارقان که ساکن یکی از محله های شهر اراک بود، شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به اسناد و مدارک موجود و شناسایی وی توسط شاکی تحقیقات از او با جدیت ادامه یافت و سرانجام وی لب به اعتراف گشود و اذعان کرد که به کمک برادر و یکی از دوستانش اقدام به این سرقت کرده اند.

سرهنگ حسینی افزود:بلافاصله برنامه ریزی عملیاتی برای دستگیری دو متهم دیگر نیز آغاز شد و برادر متهم دستگیر شده که بلافاصله در یکی از شهرهای استان حضور یافته بود، دستگیر شد و در بازرسی بدنی وی تعدادی از چک های سرقتی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از ادامه تحقیقات برای شناسایی دیگر متهم این پرونده خبر داد و گفت:‌ تحقیقات در این پرونده در حال پیگیری است و دو متهم نیز برای برخورد قضایی به دستگاه قضایی معرفی و سپس روانه زندان شدند.

وی با اشاره به مهم ترین عوامل زمینه سازی این گونه سرقت ها خاطر نشان کرد: بی احتیاطی در سوار شدن به خودروهای مسافربر متفرقه با سرنشینان مشکوک و اعتماد بی جا به راننده و سرنشینان ناشناس این خودروها و گاها قبول مواد خوراکی از آنان از مهم ترین عوامل زمینه ساز این سرقت ها است.

سرهنگ حسینی ادامه داد: برای رفتن به سفرهای خارج از شهر یا مسیرهای پرت، لازم است که شهروندان موارد ایمنی را رعایت کنند و حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

کشف دو هزار قرص و شربت متادون در ساوه

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از کشف دو هزار و 900 قرص متادون و 30 لیتر شربت متادون در این شهرستان خبر داد.

در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی مأموران کلانتری 20 ساوه از تردد یک دستگاه خودروی پیکان سواری با دو سرنشین در آزاد راه کربلا مطلع شدند.

با اعلام این خبر بلافاصله عوامل گشت این کلانتری در محل حاضر و پس از چند ساعت کنترل محور خودروی مورد نظر شناسایی و متوقف شد.

در بازرسی از این خودرو  دو هزار و900 عدد قرص متادون و 30 لیتر شربت متادون کشف شد.

 در این خصوص دو متهم دستگیر و به همراه خودرو و موارد مکشوفه پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجعه قانونی شد .

  • ۹۴/۱۱/۰۳
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.