خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگارخبرگزاری امید اراک


در پرداخت های اینترنتی به نکات ایمنی توجه کنید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان استان گفت: لازم است شهروندان در پرداخت های اینترنتی خود موارد ایمنی را مد نظر قرار دهند.

سرگرد "مصطفی نوروزی" در مصاحبه رادیویی با برنامه گلبانگ صبح ایمنی زیرا  در پرداخت های اینترنتی تشریح کرد.

1- حتماً آدرس URL درگاه های پرداخت را کنترل نمایند چرا که این درگاه ها از پروتکل SSL استفاده کرده و آدرس آنها با https آغاز می شود.

2- در حین ورود اطلاعات حساب در درگاه پرداخت حتماً از صفحه کلید مجازی (صفحه کلید امن)قرار داده شده استفاده نمایند.

3- حتماً آدرس اینترنتی درگاه های پرداخت را بصورت دستی وارد کرده و از لینک های تعبیه شده در سایت های فاقد اعتبار و موتورهای جستجو برای این امر استفاده نکنند.

4- حتماً بصورت دوره ای رمز دوم (رمز اینترنتی) حساب خود را غیر فعال نمایند.

5- برای حساب های خود سرویس پیامکی را فعال نمایند تا از برداشت ها مطلع شوند.

6-چنانچه جهت خریدهای اینترنتی از وای فای های عمومی استفاده کرده و از این طریق به اینترنت متصل شده اند،حتماً در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز اقدام کنید.

وی در پایان مصاحبه بیان داشت :با در نظر گرفتن 6 مورد فوق امنیت پرداخت ها را بالا برده و ضریب خطر برداشت غیر مجاز را کاهش دهید.

 

کشف بیش از 9 میلیارد ریال پارچه قاچاق در استان مرکزی

9 میلیارد و 500 میلیون ریال کالای قاچاق،در دو عملیات جداگانه در استان کشف شد.

سرهنگ" نورالدین حسینی"رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی، گفت:در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده ، ماموران مبارزه با کالا قاچاق و ارز پلیس آگاهی از تردد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در یکی از محورهای اطراف اراک مطلع شدند.

وی افزود:با اعلام این خبر اکیپی از ماموران پلیس برای انجام بررسی های دقیق به محور مذکور منتقل شدند.

سرهنگ حسینی با اشاره به شناسایی کامیون مورد نظر خاطر نشان کرد: بلافاصله خودروی حامل کالای قاچاق متوقف و در بازرسی از آن 9 تن پارچه خارجی قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی یاد آور شد: درهمین روز ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و  اطلاعاتی گسترده از تردد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق دیگر،از یکی از استان های جنوبی با خبر شده و در یک عملیات غافلگیرانه دیگری موفق شدند کامیون مذکور را در سطح محورهای مواصلاتی استان متوقف و در بازرسی از آن 9 تن و 380  کیلو گرم پارچه خارجی قاچاق کشف کنند.

وی اظهار داشت:در دو عملیات صورت گرفته در مجموع ارزش کالا های قاچاق کشف شده 9 میلیارد و500 میلیون ریال برآورد شده است .

سرهنگ حسینی  عنوان داشت:در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد هیچ یک از رانندگان دو کامیون،دارای مدارک گمرکی معتبر نبوده و متهمان پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند.

مامور پلیس راه استان مرکزی در سانحه رانندگی جان باخت

در سانحه رانندگی روز گذشته در جاده قدیم ساوه-همدان یک نفر از ماموران پلیس راه جان خود را از دست داد.

در ساعت 19 و 50 دقیقه شب گذشته یک دستگاه خودوری سواری مگان متعلق به پلیس راه ساوه- همدان به هنگام گشت زنی در جاده قدیم ساوه – همدان با یک دستگاه خودروی تریلر برخورد می کند و بر اثر این برخورد،خودروی سواری مگان واژگونی می شود.

در این حادثه دلخراش راننده مگان گروهبانیکم "ابراهیم مطلبی" جان خود را از دست داد و سرنشین دیگر آن نیز مجروح شد و به مرکز درمانی اعزام شد.

دستگیری سارقان تجهیزات کشاورزی در خنداب

سارقان تجهیزات کشاورزی بعد از دستگیری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خنداب به 7 فقره سرقت از مزارع کشاورزان این شهرستان اعتراف کردند.

در ماه های اخیر گزارش هایی از سرقت تجهیزات کشاورزی از مزارع کشاورزان شهرستان خنداب به مرکز فوریت های پلیس 110 گزارش شد و تیمی از کارآگاهان پلیس بررسی پرونده را شروع کردند.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سارقان در طول شب و زمانی که کشاورزان در مزارع خود حضور ندارند ، اقدام به سرقت وسایل از موتورهای آب می کنند.

دستگیری پنج سارق در تحقیقات پلیس

سرهنگ "جعفر شمس بیرانوند" فرمانده انتظامی شهرستان خنداب در این باره گفت: با شروع تحقیقات تخصصی و اقدامات صورت گرفته برای دستگیری سارقان، سرانجام در عملیاتی سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در بازجویی های صورت گرفته از متهمان دستگیر شده، آنان به 7 فقره سرقت تجهیزات موتورهای آب مزارع کشاورزی در حوالی شهرستان خنداب اعتراف کردند.

سرهنگ شمس بیرانوند با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده با صدور قرار تامین روانه ندامتگاه شدند ، خاطر نشان کرد: عدم توجه به توصیه های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل حفاظتی برای نگهداری از تجهیزات کشاورزی از عواملی است که زمینه ساز بروز سرقت از مزارع کشاورزی می شود، که لازم است شهروندان در پیشگیری از سرقت توجه به توصیه های پلیس را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد :‌تلفن 110و 197 در طول ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های شهروندان و دریافت هرگونه انتقاد ، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس می باشد.

 

 

 

  • ۹۴/۱۱/۱۲
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.