خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

رعایت حقوق شهروندی، راهبردی ترین ماموریت پلیس و دستگاه قضاء

رئیس دادگستری شهرستان تفرش در دیدار با کارکنان انتظامی این شهرستان، رعایت حقوق شهروندی را راهبردی ترین مأموریت پلیس و دستگاه قضاء دانست.

"علی رحمانی" رئیس دادگستری شهرستان تفرش تعامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی را باعث ایجاد امنیت و آرامش مردم دانست و بیان داشت:نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در کنار هم می توانند منشاء امنیت پایدار در تمامی زمینه ها از جمله زمینه اجتماعی ،روحی و روانی برای مردم و اجتماع باشند و با ایجاد چنین تعاملی مردم می توانند احساس امنیت خوبی داشته باشند.

وی در ادامه رعایت حقوق شهروندی را به عنوان یکی از مهم ترین ضروریات در انجام ماموریت های پلیس و دستگاه قضا عنوان کرد و افزود:توجه جدی به جایگاه و شخصیت انسانی افراد با توجه به نوع ماموریت هایی که بر عهده دستگاه قضا و پلیس است از موضوعاتی است که باید بدان توجه داشت.

رئیس دادگستری شهرستان تفرش با تقدیر از عملکرد پلیس در پیشگیری از جرائم و برقراری نظم و امنیت در شهرستان گفت:پلیس و دستگاه قضائی باید پیشگیری از جرایم را اولویت کاری خود قرار دهند و با هنجارشکنان و کسانی که بخواهند آسایش مردم را بر هم بزنند برخورد قانونی کنند.

سرهنگ" روح الدین یوسف وند " فرمانده انتظامی شهرستان تفرش نیز در این دیدار بر حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد و اظهار داشت:برخورد صادقانه و مناسب با مردم از اصولی است که افزایش اعتماد و مشارکت اجتماعی را به همراه خواهد داشت و در توفیق و دستیابی مطلوب به اهداف مورد نظر در تحقق نظم و انضباط اجتماعی باید این مهم همواره سرمشق انجام امور باشد.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم دستگاه قضا در برقراری عدالت و برخورد محکم و قاطع با قانون شکنان تصریح کرد:تعامل همه جانبه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در این زمینه با برنامه ریزی درست و هدفمند در اجرای طرح های مختلف امنیتی و برخورد محکم با مجرمان و قانون شکنان، امنیت اجتماعی مطلوب در سطح جامعه را به دنبال دارد.

اعتیاد ، دروازه ورود به جرایم ومعضلات اجتماعی است

فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: اعتیاد ، دروازه ورود به جرایم بسیاری همچون سرقت، قتل، تکدی گری، و آسیب های اجتماعی است.

سرهنگ" احمد رضا چگنی" فرمانده انتظامی شهرستان شازند با حضور در دفتر امام جمعه شهر آستانه در بین مداحان و مسئولان پایگاه های مقاومت بسیج خواهران افزود: :پیشگیری از وقوع جرائم وظیفه یک نهاد یا قشر خاصی نیست و باید همه سازمان ها، مردم و مسئولان دست به دست هم دهند تا شاهد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

وی بیان داشت : معضل اعتیاد از مهمترین مشکلات و آسیب های جامعه است، چرا که اعتیاد دروازه ورود به جرایم بسیاری همچون سرقت، قتل، آدم فروشی، تکدی گری، آدم ربایی و آسیب هایی مثل افسردگی ، طلاق ، فرار از منزل ، فقر ، خودکشی و بسیاری دیگر از مشکلات و معضلات فردی و اجتماعی به شمار می رود.

فرمانده انتظامی شازند در ادامه خاطر نشان کرد : ظهور و بروز موادمخدر مصداق واضح جنگ نرم است که دشمن با رواج آن قصد ضربه زدن به نظام و ملت ایران را دارد؛ مواد صنعتی تفاوت عمده‌ای با مواد سنتی دارد که باعث تشدید خشونت و خوی تهاجمی در مصرف‌ کنندگان خود می‌شود و زمینه ارتکاب جرم را در این افراد افزون می‌سازد.

سرهنگ چگنی اظهار داشت:مصرف‌کنندگان مواد مخدر که عمدتا از جوانان آینده‌ساز هستند، در ابتدای مصرف، تحت تاثیر این مواد، سطوحی از لذت و سرخوشی را تجربه می‌کنند که این امر یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌ها برای استمرار استفاده از موادمخدر است؛ ولی دریغ از اینکه پس از گذشت مدت بسیار کوتاهی از مصرف، عوارض و صدمات جدی جسمی و روانی آن بروز می‌کند و مصرف‌کنندگان را در ورطه‌ای از اختلالات قرار می دهد.

وی در پایان پیرامون شناخت انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و ابزارهای استفاده از آن، برای آگاهی حاضران درجلسه توضیحاتی را ارائه کرد.

3کشته و 2 مجروح راننده وانت مزدا

برخورد وانت پیکان با وانت مزدا در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خنداب به علت تجاوز به چپ راننده مزدا، سه کشته و دو مجروح برجای گذاشت.

ساعت 19 و 52 دقیقه روز گذشته، بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی وانت پیکان با وانت مزدا در یکی از محورهای شهرستان خنداب، راننده وانت پیکان و نیز دو نفر از سرنشینان هر دو خودرو به علت شدّت جراحات وارده حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

همچنین دو سرنشین دیگر خودروی وانت مزدا نیز به علت مصدومیت توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به بیمارستان منتقل شدند.

کارشناس تصادفات پلیس راه، علت این حادثه را تجاوز به چپ راننده خودروی وانت مزدا،عنوان کرد.

سرهنگ "ایرج کهریزی"رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی را، بسترساز امنیت پایدار خواند و از رانندگان خواست در ایجاد امنیت ترافیکی، همواره رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه رانندگی آرامش بخش خود قرار دهند.

توقیف محموله برنج قاچاق 96 میلیونی ریالی در ساوه

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان ساوه یک دستگاه تریلر حامل 96 میلیون ریال برنج قاچاق در این شهرستان متوقف شد.

سرهنگ"علی اصغر طالبی"فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده ماموران انتظامی شهرستان ساوه از تردد یک دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق در یکی از محورهای اطراف این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود:با اعلام این خبر بلافاصله یک اکیپ از ماموران انتظامی برای بررسی دقیق موضوع در محور مذکور حاضر شدند.

سرهنگ طالبی با اشاره به شناسایی خودروی مورد نظر خاطر نشان کرد:با هوشیاری و سرعت عمل پلیس تریلر متوقف شد و پس از بازرسی از آن 24 هزار کیلوگرم برنج قاچاق به به ارزش 96 میلیون ریال کشف شد.

وی عنوان داشت:به علت عدم ارائه هرگونه مدارک گمرکی راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ساوه درپایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طریق سامانه تلفنی فوریت های پلیسی 110 به اطلاع پلیس رسانده تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی مناسب صورت پذیرد.

 

 

  • ۹۴/۱۱/۱۳
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.