خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

فرمانده انتظامی استان سرهنگ کیومرث عزیزی گفت

چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ب.ظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

فرمانده انتظامی استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی آفتاب مطالبه گری و مشارکت مردم را راهبردی برای ارتقاء‌امنیت اجتماعی خواند

سرهنگ "کیومرث عزیزی" در این برنامه تلویزیونی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) ، شهدا و تبریک فرا رسیدن سی و هفتمین بهار انقلاب با اشاره به تراز امنیتی مطلوب استان بیان داشت: در استان مرکزی با حمایت و مشارکت خوب مردم متدین و ولایتمدار و تلاش همه مدیران و دست اندرکاران تراز امنیتی بالایی در استان حکمفرماست.

وی مشارکت و مطالبه گری مردم را در حوزه امنیت اجتماعی مورد تبیین قرار داد و افزود: امنیت مقوله ای است که تنها از سوی یک دستگاه و نهاد محقق نمی شود و در حفظ، ایجاد و ارتقاء امنیت لازم است آحاد مردم و دستگاه ها نسبت به انجام وظایف ومسئولیت های خود اهتمام و تلاش داشته باشند.

کاهش 6 درصدی سرقت در استان مرکزی

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی به دستاوردهای پلیس در 10 ماهه نخست سال جاری در استان اشاره کرد و گفت:‌ در حوزه امنیت اجتماعی یکی از مهم ترین دغدغه های مردم موضوع سرقت است که از ابتدای سال تا کنون با همکاری خوب شهروندان و عزم و تلاش پلیس شاهد کاهش شش درصدی سرقت می باشیم.

وی ادامه داد: از جمله دستاوردهایی دیگر که با همراهی مردم محقق شد، کشف 83 درصدی سرقت ها در استان بوده است که این مهم، استان مرکزی را به عنوان یکی از استان های موفق در عرصه ملی متجلی ساخته است.

سرهنگ عزیزی برنامه ریزی پلیس در مبارزه با مواد مخدر را به عنوان اولویتی دیگر در برنامه های پلیس خواند و گفت: دستگیری خرده فروشان ، معتادان متجاهر، باندهای قاچاق از تاکیدات اجرایی پلیس در سال جاری بوده است و در استان مرکزی با این رویکرد از ابتدای سال با افزایش 68 درصدی کشفیات مواد مخدر بیش از پنج تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است و در این ماموریت ها در حدود 500 قاچاقچی عمده دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تحقق راهبردهای مبارزه با مواد مخدر را توجه جمعی مردمی به این معضل اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: مطرح شدن معضل مواد مخدر در بین خانواده ها به عنوان یک دغدغه اجتماعی و ارتقاء فرهنگ خود مراقبتی از پیش نیازهای محقق شدن برنامه های مقابله ای با مواد مخدر است.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر 24 دستگاه مسئولیت دارند که نیروی انتظامی وظیفه مقابله ای را در شورای هماهنگی مواد مخدر دارد که ارزیابی آمارها نیز نشان از اقدامات خوب در این حوزه است و لازم است در حوزه های دیگر نیز اهتمام و تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

مصالحه 84 درصدی پرونده های ارجاعی شده به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس

سرهنگ عزیزی ارتقاء برنامه های پیشگیرانه و آموزش مهارت های زندگی را از دیگر اقدامات پلیس خواند و بیان داشت: در 10 ماهه سال جاری با هدف افزایش آگاهی بخشی عمومی در حدود سه هزار برنامه چهره به چهره با حضور کارشناسان پلیس برای اقشار مختلف اجتماعی برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تقویت رابطه نزدیک ، صمیمی و اعتمادآمیز بین پلیس با مردم، شناسایی ریشه ها و زمینه های رفتارهای نابهنجار و بزهکاری ها و همچنین تلاش در جهت از بین بردن بسترهای بروز معضلات اجتماعی و افزایش آگاهی در حوزه مهارت های زندگی، مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری های استان با به کارگیری های کارشناسان مجرب تقویت شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اثربخشی این مراکز افزود: در این مدت بیش از نه هزار و 500 پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس ارجاع شده که در حدود 84 درصد پرونده های ارجاع شده به این مراکز منجر به مصالحه و سازش شده است.

30 تا 60 معتاد روزانه جمع آوری و به کمپ ها و مراکز درمانی معرفی می شوند

سرهنگ عزیزی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان برنامه تلویزیونی در جمع آوری معتادان از سطح شهر گفت: این موضوع یکی از اولویت های اجرایی پلیس است به نحوی که روزانه بین 30 تا 60 معتاد در استان از سوی پلیس به مراکز درمانی و کمپ ها معرفی می شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای نگهداری و ارائه خدمات ترک اعتیاد به این افراد و همچنین پذیرش این افراد بعد از اتمام مراحل ترک اعتیاد از موضوعاتی است که در جامعه بدان توجه نشده و بسیاری از این افراد بعد از صرف هزینه و زمان ، مجدد به سمت اعتیاد گرایش پیدا می کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی به برنامه ریزی پلیس در حوزه امنیت و نظم ترافیکی نیز اشاره کرد و بیان داشت: تماس های مردمی در تمامی حوزه ها، راهبردی برای پلیس در برنامه ریزی و خدمات دهی بهتر است و در این حوزه نیز تاکید پلیس ،توجه به مشکلات شهروندان و اتخاذ راهکارهایی عملی و مناسب است.

نیل به بهره گیری از تجهیزات و فناورین های نوین ضرورت ارتقاء امنیت ترافیکی است

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: نیروی انتظامی در حوزه ارتقاء امنیت ترافیکی تلاشی جهادی دارد ولی نیل به سمت بهره گیری از تجهیزات و فناوری های نوین از نکاتی است که باید بدان توجه داشت و در استان نیز گام هایی در این حوزه برداشته شده است.

وی اضافه کرد: تجهیز اتوبان ساوه- همدان تا پایان فروردین سال آتی به تجهیزات نوین کنترل ترافیکی انجام می شود و در حوزه درون شهری نیز با همت شهرداری اراک سامانه پایشی راه اندازی شد .

به کارگیری بیش از 4000 نفر در امنیت انتخابات

سرهنگ عزیزی در ادامه برنامه ریزی های پلیس در امنیت انتخابات را مورد تبیین قرار داد و گفت: اقدامات و پیش بینی های امنیتی و انتظامی برای قبل، حین و بعد از انتخابات با همکاری دیگر دستگاه ها در استان انجام شده و به طور مستقیم در حدود 4000 نفر در امنیت انتخابات به شهروندان خدمات دهی خواهند داشت.

وی همراهی مردم در تمامی حوزه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌شهروندان در حوزه نظم و امنیت اجتماعی و نوع ماموریت های پلیس، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق تلفن 197 به پلیس گزارش کنند و پلیس نیز از طریق تلفن 110 در تمامی ساعات آماده ارائه خدمات به مردم می باشد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در حوزه برنامه ریزی پلیس در امنیت فضای مجازی گفت: کاربران فضای مجازی می توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا از خدمات فوریتی این سایت وهمچنین مشاوره های کارشناسان پلیس در اسرع وقت استفاده کنند.

 

  • ۹۴/۱۱/۱۴
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.