خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

امنیت خرید از طریق دستگاه pos

در هنگام خرید با دستگاه های کارت خوان با رعایت نکاتی کوچک می توان امنیت حفاظت از اطلاعات را بسیار بالا ببرند.

سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: شهروندان گرامی در خریدهایی که از طریق فروشگاه ها و با دستگاههای کارت خوان انجام می دهند لازم است نکاتی را رعایت کنند تا ضریب امنیتی حفاظت از اطلاعات خود را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: فرد خریدار کارت خود را شخصاً از دستگاه عبور داده و در صورت درخواست فروشنده مبنی بر اخذ کارت و انجام مراحل از این امر خودداری کنند.

سرگرد نوروزی ادامه داد: با توجه به مفهوم واژه ی رمز عبور، هرگز رمز را به فروشندگان اعلام نکنند چرا که رمز یک کد محرمانه جهت امنیت حساب شما می باشد و نیاز نیست دیگران از آن مطلع شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: از جمله حقوقی که مالکان دستگاه های کارت خوان در قبال مشتریان دارند این است که فیش خرید حتماً می بایست توسط فروشنده از دستگاه جدا و تحویل خریدار شود.

اعتماد بی جا زمینه ساز سرقت خواهر زاده شد

شخصی که با سوء استفاده از اعتماد خاله خود، بیست میلیون ریال از حساب او برداشت کرده بود، در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوه شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مدتی پیش خانمی به پلیس فتا شهرستان ساوه مراجعه کرد با طرح شکایتی اعلام داشت که از حساب بانکی اشت در حدود بیست میلیون ریال به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

وی افزود : با تشکیل پرونده، موضوع برای بررسی تخصصی در اختیار تیمی از کارشناسان مجرب پلیس فتا قرار گرفت.

سرگرد نوروزی ادامه داد: با بررسی های تخصصی از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص است که فردی که اقدام به برداشت های غیر مجاز از حساب فرد شاکی نموده است، خواهرزاده وی می باشد.

وی ادامه داد: با ادامه تحقیقات مشخص شد که باتوجه به اینکه مدتی کارت بانکی فرد شاکی در اختیار خواهرزاده اش بوده ،او با استفاده از اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت بیست میلیون ریال از حساب خاله اش نموده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با تکمیل پرونده متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

سرگرد نوروزی از شهروندان خواست کارت بانکی خود را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهند و در صورت واگذاری پس از اخذ کارت نسبت به تغییر اطلاعات آن از جمله رمز دوم اقدام نمایند.

پلمب 9 کافی شاپ غیرمجاز در طرح نظارتی پلیس استان مرکزی

9 کافی شاپ غیرمجاز در طرح نظارتی اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان پلمب شد.

در اجرای طرح های نظارتی پلیس بر واحدهای صنفی و برنامه ریزی پیشگیرانه از بروز جرایم و ارتقاء امنیت عمومی، طرح نظارت بر کافی شاپ های استان به مدت سه روز در استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

در این طرح که به مدت سه روز در استان اجرایی شد، 38 واحد واحد صنفی بازدید شد که نه واحد کافی شاپ غیر مجاز شناسایی و پلمب شد.

 

55 فقره سرقت در اعتراف سارقان کشف شد

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری 32 سارق و کشف 55 فقره سرقت در عملیات های دو روز گذشته پلیس در این استان خبر داد.

سرهنگ “یوسف سپهوند” گفت:‌ در دو روز گذشته و در ادامه طرح های برخورد با سارقان، ماموران انتظامی در سطح استان و در عملیات هایی جداگانه موفق به دستگیری 32 سارق شدند.

وی اضافه کرد: در تحقیقات مقدماتی از این سارقان 55 فقره انواع سرقت کشف شد.

سرهنگ سپهوند با اشاره به ادامه تحقیقات تکمیلی از سارقان تصریح کرد:‌ 21 فقره سرقت منزل و اماکن، یک دستگاه خودرو، سه دستگاه موتورسیکلت ، چهار فقره محتویات خودرو و ... از جمله سرقت هایی بود که سارقان به آن اعتراف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از همراهی خوب مردم در اجرای طرح های انتظامی و به ویژه در شناسایی و دستگیری سارقان تشکر کرد و تلفن 110 را ابزاری آسان برای همراهی با پلیس و ارتقاء‌ امنیت اجتماعی یاد کرد و گفت: در ارتقاء‌کیفی ماموریت های پلیس و نظارت بر عملکرد خدمت گزاران خود در این نیرو، تلفن 197 را به عنوان سامانه ای مطمئن و بروز برای ارتباط با مسئولان انتظامی در تمامی ساعات شبانه روز استفاده کرده و اطمینان داشته باشند که کلیه تماس ها در این سامانه مورد رسیدگی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بازخورد آن به فرد تماس گیرنده اعلام می شود.

  • ۹۴/۱۱/۱۵
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.