خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

کشف 23 هزار مواد محترقه غیر مجازدر استان مرکزی

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به نگاه پیشگیرانه پلیس به چهارشنبه آخر سال از کشف 23 هزار انواع مواد محترقه در این استان خبر داد.

سرهنگ "سیامک قاسمی " گفت: در چهارشنبه آخر سال همواره با برخی ناهنجاری‌ها و مزاحمتهایی مواجه هستیم که پلیس بدون هرگونه چشم پوشی با هرگونه هنجارشکنی به ویژه آلودگیهای صوتی برخورد جدی میکند.

وی افزود: افرادی که در چهارشنبه آخرسال اقدام به اخلال نظم و امنیت می کنند، برابر هماهنگی های انجام شده با دستگاه قضایی تا پایان نوروز بازداشت و خودروهای آنها نیز توقیف خواهد شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به این که پلیس، مخالف شادی و تفریحات سالم مردم نیست، بیان داشت: نگاه پلیس به موضوع چهارشنبه آخر سال ، یک نگاه فرهنگی و پیشگیرانه است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انتظامی استان در بحث مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه و برخورد جدی با واحدهای صنفی فعال در این زمینه خاطر نشان کرد: روز گذشته در ادامه طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه غیر مجاز، بیش از 23 هزار عدد انواع مواد محترقه در سطخ استان کشف و 15 متخلف نیز در این رابطه دستگیر شدند.

معاون عملیات استان همچنین با هشدار به خانواده ها در خصوص خطراستفاده از مواد محترقه که بوسیله افراد سودجو در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می گیرد، گفت: بسیاری از قربانیان چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند و خانواده ها بایستی مراقبت های لازم را در این خصوص به عمل آورند.

                                                                                       

دستگیری سارقان سرقت های زنجیره ای طلافروشی های کشور

دو زن جوان که با شگردی خاص از مغازه های طلافروشی در 13 شهر کشور سرقت کرده بودند، در عملیات کارآگاهان پلیس "زرندیه" شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ "داود کاظمی" فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه در این باره گفت:‌ از چندی پیش با توجه به وقوع سرقت هایی از چندین طلافروشی در شهرهای مختلف کشور، مشخصات سارقان که دو خانم جوان بودند در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در برنامه ریزی های پیشگیرانه پلیس شهرستان، آموزش های لازم به کلیه طلافروشی های سطح شهر ارائه شد تا این که سرانجام در چند روز گذشته، فروشنده یکی از واحدهای صنفی طلافروشی، حضور مشکوک دو خانم جوان را به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام کرد.

سارقان در ساعات اولیه حضور در زرندیه شناسایی و دستگیر شدند

سرهنگ کاظمی اضافه کرد: بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد که دو خانم جوان، سارقان تحت تعقیب پلیس هستند.

وی ادامه داد: بلافاصله با همکاری شهروندان، هر دو نفر شناسایی و دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی منتقل شدند.

سرهنگ داود کاظمی بیان داشت: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و با توجه به مدارک و مستنداتی که در اختیار پلیس بود، هر دو نفر اعتراف کردند که چندین سال است با حضور در شهرهای مختلف کشور اقدام به سرقت طلاجات از طلافروشی های می کنند .

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه اضافه کرد: دو خانم جوان در اعترافاتشان اذعان داشتند که با سفر در شهرهای مختلف در طلافروشی ها حضور پیدا می کردند و در لحظه ای کوتاه از غفلت متصدی فروش استفاده کرده و با ترفندی خاص طلاجات را سرقت می کردند که در ساعات حضورشان در زرندیه شناسایی و دستگیر می شوند.

در مراحل نخستین تحقیقات20 نفر از شاکیان پرونده شناسایی شدند

این مقام انتظامی افزود: متهمان پرونده تا کنون در گفته های خود معترف شده اند که در شهرهای تهران، اصفهان، کرج، رفسنجان، شهر قدس، خمینی شهر، قزوین، رباط کریم، بهارستان، یزد، مهاباد، کرمان و شیراز سرقت هایی را انجام داده اند که در مدت چند روز از دستگیری آنان تا کنون 20 نفر از شاکیان شناسایی شده اند .

وی ادامه داد: ارزش طلاجاتی که سارقان تا کنون اعتراف داشته اند در حدود دو میلیارد ریال ارزیابی شده است که تکمیل تحقیقات از آنان در حال انجام است.

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه در خاتمه با اشاره به این که دو سارق که دارای سوابق متعدد سرقت هستند، گفت: واحدهای صنفی طلافروشی که بدین روش از آنها سرقت شده است برای شناسایی متهمان می توانند از طریق تلفن 08645227752 با پلیس شهرستان تماس بگیرند.

 

توقیف سه محموله میلیونی کالای قاچاق در استان مرکزی

سه محموله میلیونی پوشاک در عملیات های پلیس در شهرهای ساوه و زرندیه کشف شد.

سرهنگ "سیدنورالدین حسینی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: روز گذشته در عملیات هایی که در شهرستان زرندیه انجام شد، ماموران کلانتری 11این شهرستان موفق شدند در دو عملیات جداگانه نزدیک به چهار هزار البسه پوشاک به ارزش تقریبی 600 میلیون ریال را کشف کنند.

وی در ادامه به دیگر عملیات پلیس در شهرستان ساوه نیز اشاره داشت و افزود: در عملیاتی دیگر ، ماموران پلیس آگاهی در شهرستان ساوه موفق شدند از دو دستگاه خودروی سواری بیش از دو هزار و 500 البسه قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: در این عملیات ها چهار دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضای معرفی شدند.

 

سقوط در چاه پدر و پسر را به کام مرگ کشاند

پدر و پسر دلیجانی به علت سقوط در چاه جان خود را از دست دادند.

سرهنگ"علی هاشمی "فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان گفت: شب گذشته گزارشی در خصوص فوت دو نفر به علت سقوط در چاه در روستایی در حوالی این شهرستان به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام شد.

وی افزود: با اعلام این خبر بلافاصله تیم های امدادی و تیمی از ماموران انتظامی برای برسی دقیق موضوع در محل حادثه حاضر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد اجساد مربوط به پدری 60 ساله و پسر25 ساله اش می باشد که به هنگام لایه روبی یک حلقه چاه 12 متری در یک از مزارع اطراف شهرستان دلیجان در چاه سقوط کرده اند.

سرهنگ"هاشمی " با اشاره به اینکه اجساد توسط یکی از اعضای خانواده هردو متوفی کشف شده است خاطر نشان کرد :هر دو جسد به پزشکی قانونی منتقل شدند و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

کشف یک میلیارد ریال لاستیک قاچاق در دلیجان

در عملیات ماموران پلیس "دلیجان"، یک محموله یک میلیارد ریالی لاستیک قاچاق شناسایی و متوقف شد.

سرهنگ "علی هاشمی" فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان گفت : ماموران انتظامی شهرستان در انجام تحقیقاتی از تردد یک محموله کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند و برنامه ریزی لازم برای توقیف خودرو ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، سرانجام خودروی کامیونی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان شناسایی و توقیف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف 300حلقه لاستیک قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی خودرو بیان داشت: محموله قاچاق از استانی جنوبی بارگیری و به مقصد مرکز کشور روانه شد.

سرهنگ "هاشمی" خاطرنشان کرد: راننده به دلیل عدم ارائه هرگونه مدارک گمرکی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان در پایان اعلام کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق سامانه تلفنی فوریت های پلیسی 110 به اطلاع پلیس برسانند تا در اسرع وقت نسبت به برخورد با متخلفان اقدام لازم صورت گیرد.

سه نفر دیگر از اعضای باند سرقت مسلحانه شهر نیمور دستگیر شدند

سه نفر دیگر از عضای باند سرقتی که بهمن ماه سال جاری اقدام به سرقت مسلحانه از دو منزل در شهر "نیم ور" از توابع شهرستان محلات کرده بودند، در عملیات پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ "فرامرز گودرزی" فرمانده انتظامی شهرستان محلات گفت: در تاریخ هجدهم بهمن ماه سال جاری دو گزارش سرقت مسلحانه از منزل دو شهروند در شهر "نیم ور" به مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان اعلام شد که در برنامه ریزی پلیسT چهار نفر از آنان در همان ساعت اولیه سرقت دستگیر شدند.

وی افزود: در انجام بازجویی های تخصصی از افراد دستگیر شده، دیگر افرادی که در این سرقت مسلحانه شرکت داشتند، نیز شناسایی و عملیات دستگیری آنان در دستور کار کارآگاهان پلیس شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: با ادامه تحقیقات تکمیلی، مخفیگاه دیگر متهمان تحت تعقیب در یکی از استان های همجوار شناسایی شد و با هماهنگی دستگاه قضایی تیمی از ماموران انتظامی برای دستگیری آنان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: سرانجام در چند روز گذشته و در عملیات هایی جداگانه سه نفر دیگر از اعضای این باند سرقت دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان انتقال شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان محلات از ادامه تحقیقات در این پرونده خبر داد.

  • ۹۴/۱۲/۱۹
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.